Mijn tuin als kattentoilet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:28

Wendy schreef:
@berwicowa: ik vind een goede relatie met mijn buren en verantwoording nemen voor de eventuele overlast die je huisdieren veroorzaken toch wel belangrijke uitgangspunten. Mopper jij nooit als een hondeneigenaar de drol van zijn hond op straat laat liggen?
Ik vind het eigenlijk gewoon asociaal om het niet te doen... en je zou aan mij dan ook een hele slechte buur hebben, ondanks dat ik zelf ook katten heb.

Ja maar van mijn katten heb je geen last :D En mijn buren ook niet, omdat ze 's winters binnen zitten (op htk na die behoefte alleen op bak doet omdat ze haar eerste 2 levensjaren binnen doorgebracht heeft en niet beter weet) en voorjaar en zomer zitten ze in de ren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:29

Berwicowa schreef:
Denk dat het ook komt doordat er toch ook nog veel honden eigenaren zijn die niets opruimen.

????

Ik heb inmiddels de favopoeplekken van de buurtkatten afgezet met kippengaas, het ziet er niet uit, maar beter dan in de stront graaien..
En mijn buren vinden dat hun katten geen overlast bezorgen, gemiddeld 3 katten per huis, maar overlast nee hoor O:)

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:31

Echwel schreef:
Berwicowa schreef:
Denk dat het ook komt doordat er toch ook nog veel honden eigenaren zijn die niets opruimen.

????

Ik heb inmiddels de favopoeplekken van de buurtkatten afgezet met kippengaas, het ziet er niet uit, maar beter dan in de stront graaien..
En mijn buren vinden dat hun katten geen overlast bezorgen, gemiddeld 3 katten per huis, maar overlast nee hoor O:)

Nou als hun hond ergens poept op straat of in speelperken ruimen ze ook niet altijd alles op. Dus gaan katteneigenaren (ik niet hoor) ook denken van laat maar. Maar denk dat dit een eindelose discussie gaat worden. Iedereen wil zijn gelijk gaan halen.

En tuurlijk ik vind het ook niet lekker als een andere kat in mijn tuin poept en baal ook als ik in de tuin bezig ben. Maar kan het van mij afzetten. ZIjn al genoeg dingen waar je je druk om moet maken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:40

Als het om 1 of 2 drolletje(s) gaat, zul je mij niet horen klagen. Ik heb ook altijd een buurkat op mijn 2-de tuintafel liggen (die gebruik ik niet meer en de kat in kwestie ligt heerlijk bij mij naar binnen te kijken).

Maar inmiddels heeft de poepkat ca 20 m2 omgehaald met een duidelijke pislucht erbij. Ik ben momenteel alleen 's avonds laat thuis en dan is het donker en de weekende was ik ook veel weg, maar nu het 's avonds weer licht wordt, zag ik de "ravage". Dus tja, nu moet er wel wat mee gebeuren natuurlijk.

Terwijl ik dit tik, zie ik een advertentie van een ultrasoon kattenafschrik ding met een IR-sensor erop. Kost wel wat, maar ziet er niet verkeerd uit. Iemand hier ervaring mee? (wil geen kat in de zak kopen :+ )
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 11-03-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:41

Met het verschil dat ik voor de hond akelig veel hondenbelasting betaal en vind dat de gemeente best voor prullenbakken en zakjes mag zorgen, dan ben ik de eerste die opruimt
maar mijn hond poept niet bij de buurman...altijd op een losloopplaats

Mri

Re: Mijn tuin als kattentoilet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:48

Heb je niet toevallig een schutting?
Mijn schoonouders hebben schrikdaad op hun schutting gedaan, met een behoorlijke tik erop (lichte tik had de buurkat niks van).

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:51

Wat ook wil helpen is koffie dik strooien op de plekken waar ze gaan zitten ( hielp hier in elk geval wel) Dat komt tussen hun kussentjes te zitten wanneer ze poten gaan schoon maken vinden ze dat niet lekker.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:11

Moderatoropmerking:
De vergelijkingen met waar honden wel niet poepen is hier offtopic.
TS vraagt om oplossing voor een poepende en plassende kat van anderen in haar tuin.
Graag ontopic houden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:20

TS, heb je een schutting om je huis?? dan zou ik daar gewoon een schrikdraadje op bevestigen. desnoods met een schrikapparaat voor paarden. daar gaat die kat echt niet dood aan en het is dan eens maar nooit weer ;)

hier in de buurt staat ook zo'n ultra-soon ding. ik weet niet of het helpt, ze zeggen van wel. maar het maakt wel een hels kabaal. heel hoog piepend geluid. hetzelfde idee als die musquitto-dingen die ze op sommige plaatsen ophingen om hangjongeren te verjagen. mensen boven een bepaalde leeftijd schijnen het geluid niet te horen. nou, ik hoor het wel hoor. en ben blij dat mijn buren niet zo'n ding in de tuin hebben staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:25

Misschien een hond lenen van iemand?
Onze huidige hond is een softie, rent er alleen achteraan, maar dat is genoeg om ze weg te houden. Onze vorige was een ander verhaal, die ging in het geval van katten echt voor de kill. Wist precies waar ie grijpen moest, gelukkig heb ik nooit meegemaakt dat ie er echt een te pakken kreeg.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:41

Ik heb alleen een achtertuin en die is deels ommuurd / voorzien van een schutting. En 1 lange kant is voorzien van een haag. Dat wordt wat lastig met schrikdraad lijkt me (zit namelijk ook een dakkant van de schuur van de buren tussen--> tja, waarom makkelijk doen als het moelijk kan).

Hond lijkt me geen handig idee. Ik ben amper thuis. En ben bang dat de kat toch weer terugkomt als ik de hond weer teruggeef...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:45

Heb je niet zo'n tuinslang met een sproeikop die je op verschillende standen kunt zetten? Die van ons zit best wat kracht achter, op de hardste stand kun je een kat aardig laten schrikken denk ik zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:57

Ik snap het nooit zo goed, heb zelf 2 buitenkatten en daarbij het voordeel dat ik in buitengebied woon. Mijn katten lopen regelmatig bij de buren maar ze hebben er geen last van (gecheckt :j) mochten ze dat wel hebben zal ikzelf toch een oplossing moeten zoeken. Mijn katten, mijn probleem IMO. En das niet leuk, maarja, t blijven nog steeds MIJN katten....

Mijn schoonmoeder heeft er ook last van, niet dat ze de boel onder pissen, maar dat ze de vijver leegroven... ook fijn :n

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:59

Wij hadden voor de vijver een scare crow, als die een beweging oppikte gingtie af, en spoot er van links naar rechts een straal water, tegenwoordig wagen de katten zich hier echt niet meer!

Hij is ook aan/uit te zetten.