. Ik ga eens op zoek en zou je oudere kipjes nemen?Zelf fokken daar wil ik nog niet meteen aan beginnen, eerst ook ff geen haan, eerst maar eens kijken hoe het gaat.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 
ooo nu zie ik pas wie de ts is
en dat hij manlief wakker kraait. Buren zijn er niet, dus dat zal wel mee vallen. avaluna schreef:Begin langzaam te denken om er dan toch maar een haantje bij te nemen, maar ben bang voor een kuikenboomen dat hij manlief wakker kraait. Buren zijn er niet, dus dat zal wel mee vallen.

(want de oude haan was eerder en was onze grote vriend, de jonge haan was ook niet altijd even lief tegen ons kinderen/mensen)
(als je toch geen buren hebt)
Klinkt idioot maar een haan offert zich echt op voor zijn kipjes, mocht er ongedierte komen dan is je haan als eerste de klos want die gaat gewoon een vos te lijf. Voordeel daarvan is dat wanneer je een fanatieke haan hebt je dat kipjes kan schelen.
.
. 's Nachts worden ze sowieso opgehokt, zodat er geen jacht op gemaakt kan worden. 
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat ook te danken was aan de haan, dat was een stoere jongen en met een haan wil je geen ruzie
Ze hadden overigens wel een nachthok hoor maar kan me niet herinneren dat die op slot ging. 
Maar eigenlijk hoor ik hem niet meer want ben er al zo aan gewend. 
LuvdaTossa schreef:Sebrights![]()
Heb ik als klein meisje gehad en was echt gek op die beestjes en zij op mij. Het zijn hele lieve, kleine kippen en enorm mensgericht. Daarnaast ook nog eens prachtig!
http://www.eendracht-rijssen.nl/kippenhouders/Sebrights-50.JPG
Tsjonge wat kunnen die een herrie produceren als je alleen al naar ze kijkt.avaluna schreef:Wat ontzettend leuk, zoveel reacties!
En wat een mooie en leuke kipjes en stoere, mooie haantjes.
Wss maken we een grote, dichte ren, wij wonen direct aan een natuurgebied en midden in het veld, ben bang dat ze anders geen lang leven hebben.
Het zou leuk zijn als ze een beetje tam zijn, maar het belangrijkst is dat ze niet agressief zijn en ze je niet aanvallen als je eitjes komt rapen.
Hier staan vaker advertenties in de lokale huis- aan-huisbladen, is het aan te raden om daar te gaan kijken?
Kan ik het beste met jonge kipjes/kuikens beginnen?
Iemand nog een goede site die ik eens kan raadplegen?
Ik verheug me er trouwens hartstikke op
Heb altijd kippetjes willen hebben, maar manlief vond het wat minder qua eventuele stank, luizen etc., dus hij zei altijd als we een boerderij hebben dan kun je kipjes nemen...
Nou is het dus zover, joepie!
Wordt mijn verjaardagscadeau voor eind april!
Urielle schreef:Annelies, hoe zie je aan de kip of ze broeds is?