Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Penisamputatie betekent alleen maar dat er geen of minder kans is dat het gruis de boel verstopt.
Helpt dus geenszins tegen blaasgruis.

Amanda schreef:ranna: hij maakt gruis aan op kalk. In vers zitten botten = kalk. Het is echt uitzonderlijk, meeste katten ontwikkelen gruis op zouten, maar in dit geval is het dus niet goed om vers te blijven voeren helaas.
Amanda schreef:Zelf ben ik fan van vers voeren, maar er zit teveel calcium/kalk in.

Amanda schreef:Ik zal even een update geven van hoe het inmiddels met mijn kat gaat
Hij is inmiddels gruis-vrij. Hij staat op dieet (Urinary van RC, icm blikvoer van Hils). Door het blikvoer gaat ngo een scheut water en overal heb ik bakjes water staan.
'Stiekem' water jatten schijnt leuker te zijn dan gewoon uit je bak drinken, dus hij drinkt momenteel echt heel goed.
Het gruis is nog onderzocht en bestond inderdaad hoofdzakelijk uit kalk. Voor hem dus geen Carnibest meer helaas, maar zijn leven lang brokken van RC.
Die hij overigens met smaak eet, dus geen probleem.
femmefatale1 schreef:Zo heb ik voor mijn katten de grootste drinkfles opgehangen voor konijnen![]()
Kan precies horen wanneer er 1 drinkt, en dus ook precies zien wie er drinkt..
Zit alleen nog met welk voer ik zal geven, deze zak is nl bijna op..![]()
Hij staat nu op c/d van Hills, maar is behoorlijk aangekomen..
Nu krijgt hij wel veel minder, maar vindt dat hij nu wel erg weinig maagvulling heeft..
Ben dus op zoek naar hetzelfde dieetvoer, maar met minder voedingsstoffen en meer maagvulling.. iemand tips??
in ieder geval het proberen waard!