Een kat en wonen op vier hoog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Re: Een kat en wonen op vier hoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:38

Bedankt voor alle reacties :)

Als wij niet thuis zijn, is poes binnen in een aparte kamer, met een hoog raampje waar ze niet door kan en de deuren naar de andere kamers dicht. Dan kan ze er dus sowieso niet uit.

Gaat meer om als we thuis zijn. Ik ga jullie tips in overweging nemen en bespreken met vriendlief. Poesjelief ligt nu heerlijk op de vensterbank in t zonnetje, maar t zou toch heerlijk zijn als dat ook lekker op t balkon kon.

@snowgirl 38: Wow, wat gaaf dat je zo een veilige, maar toch buitenruimte voor je katten heb kunnen maken :D. Wij hebben helaas geen balkon boven ons dus dat maakt het al lastiger.

@gipsyboy: Stenen. Het is ook een schoolplein waar je niet snel komt, moet eerst helemaal de straat door en dan om een blok huizen heen voor ik op dat schoolplein kan komen. Ben dus echt bang dat ik er kwijt ben als ze springt ...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:41

Katten gelukkiger als ze buiten mogen? onzin, het is net wat je aan went. Ik heb er 4 in een flat en die komen alleen op het balkon. Je wilt toch niet dat andere mensen last hebben van jou kat? Toen ik bij mijn moeder woonde ben ik welleens een kat verloren omdat de buurman hem had vergiftigd... Vreselijk!
We gaan binnenkort verhuizen, maar dan koop ik zo'n ontzichbare omheiding met een electrische halsband, hopelijk houd dat ze in de tuin :)

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:10

Later, als we gaan verhuizen, heb ik ook een tuin... <3 * droomt verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:30

CK88 schreef:
Katten gelukkiger als ze buiten mogen? onzin, het is net wat je aan went. Ik heb er 4 in een flat en die komen alleen op het balkon. Je wilt toch niet dat andere mensen last hebben van jou kat?

Ik denk dat mensen die hun katten goed kennen zelf wel kunnen inschatten waar hun kat happier van wordt. :) Mijn katten zijn bijv. echt gelukkiger nu ze naar buiten kunnen, ook al konden ze het toentertijd niet missen omdat ze allebei zo ongeveer bij mij binnen geboren zijn (vanaf 2 dagen oud en 4 weken oud).
Of andere mensen last kunnen hebben van jouw kat(ten), is iets wat je goed moet overleggen in je buurt. Bij mij heeft -letterlijk- iedereen in de buurt katten en allemaal -zelfs de raskatten- lopen ze buiten. Tuurlijk pissen zij weleens in mijn tuin en die van mij weleens in de tuin van een ander. Tja. Met goed overleg is dat prima te doen.

Net zo goed als dat je op een balkon ook goed moet bekijken hoe je je kat wil houden (net spannen over het balkon of niet, etc.) moet je dat met een tuin ook. Als het maar bij je kat past.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:35

Mijn zus zat ook 4 hoog en had de balkons met kippengaas af laten zetten (door mn vader ;) ) Katten konden zo heerlijk op het balkon zonder het risico dat ze eraf mieterde

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:12

We hebben net de proef op de som genomen, en gewoon de deur open gezet. Ik ben voor de overgang naar het balkon van de buurman gaan zitten zodat ze daar niet door kon. Poes rende gelijk naar buiten, was absoluut niet bang. Heb er over de rand laten kijken maar daar was ze niet van onder de indruk. Ben nog steeds als de dood dat ze over de rand springt, of over de rand loopt en eraf dondert, maar de eerste stap is in elk geval gezet :D.

Nu 5 minuten geprobeerd, misschien vanmiddag nog een minuut of 10 :).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:13

Mijn zusje woonde met 2 katten op 4 hoog en dacht ze ook te laten wennen terwijl ze erbij was. dat ging de eerste tijd inderdaad goed. totdat poeslief aan de andere kant van de balustrade een vlinder zag vliegen. nou echt, het was net een stukje uit een film. :') kat nam een grote sprong over de balutrade en zusje kon hem nog net uit de lucht plukken. de andere kat heeft ze een tuigje aan gedaan om hem zo aan het balkon te laten wennen. alleen jammer dat ze het touwtje iets te lang had gelaten :D ook deze kat zag wat en sprong van de balustrade af en bungelde 2 etage's lager voor het raam van de onderbuurman. zusje heeft hem omhoog moeten takelen en godzijdank zat het tuigje goed strak. sindsdien hebben er overal horren in gezeten. ik heb hier ook 2 katten maar ik durf het niet aan om ze op het balkon te laten. ze kunnen naar de buren en naar beneden als ze willen. en ik mag het hier van de woningbouw niet afzetten met gaas en netten en dergelijke. dat is niet overal toe gestaan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:16

Sjaap schreef:
We hebben net de proef op de som genomen, en gewoon de deur open gezet. Ik ben voor de overgang naar het balkon van de buurman gaan zitten zodat ze daar niet door kon. Poes rende gelijk naar buiten, was absoluut niet bang. Heb er over de rand laten kijken maar daar was ze niet van onder de indruk. Ben nog steeds als de dood dat ze over de rand springt, of over de rand loopt en eraf dondert, maar de eerste stap is in elk geval gezet :D.

Nu 5 minuten geprobeerd, misschien vanmiddag nog een minuut of 10 :).

Fijn dat het goed ging, lekker nu gaan uitbouwen *D

Sjaap

Re: Een kat en wonen op vier hoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:19

@Tieme: Dat zijn nou precies de horror verhalen waar ik als de dood voor ben :'). Poeslief zag inderdaad daarstraks al een vogel en stond al rechtop tegen de balkonrand aan om eens goed te kunnen kijken.

Vriendlief is tegen hordeuren, want die zijn lelijk ( ???? :') ). Misschien dat ik dat er nog uit krijg, maar anders moet ik maar zien hoe het loopt....