Ons jochie in de kliniek *update: helaas overleden*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 15:25

Het schijnt dat hier (Duitsland) kortgeleden weer parvo is opgedoken, waar ook ingeënte honden mee besmet kunnen worden.

Buiten dat, de fokker had hem niet geënt. Toen wij er mee naar de da gingen, wilde ze niet enten omdat hij op dat moment vlooien had. En, stiom, stom, stom, wij hebben er daarna niet meer aan gedacht.

Anoniem

Re: Ons jochie in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:31

Da's idd niet handig, maar goed meis, ga jezelf nu niet van alles verwijten, hoor.
Ik hoop dat de DA iig iets vindt...... man, wat een ellende dit, zeg......

Ik duim voor je :(:)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 15:34

Nouja, als het toch parvo blijkt te zijn, gaan we het ons wél verwijten.....wat een ellende zeg....

Maar als het nu parvo blijkt te zjjn, betekent dat dus dat er hier in de buurt honden met parvo rondlopen. Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:40

Lijkt me wel, een hond krijgt dat niet van de kaboutertjes........

't Is niet te hopen, want dan krijgt de DA het nog druk de komende tijd, maar het lijkt wel aannemelijk idd.

Wat betreft dat enten: vrienden van ons enten de honden nooit (vind ik ook niet helemaal handig) en die hebben nooit wat...... ik bedoel, jij hebt hem geen parvo gegeven hoor. Maar aan zelfverwijt heb je voor nu helemaal niks. Laten we hopen dat de DA iets behandelbaars vindt, dan kun je je zelf later om de oren slaan, maar doe dat voor nu maar niet. Je hebt genoeg aan je hoofd, meis, dit soort dingen gaan je niet in de kouwe kleren zitten......

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:41

Ook al is het parvo, jezelf verwijten maken lost niks op. Wanneer kun je de uitslag verwachten?

Weet je waaraan ik ook nog zit te denken? Ivermectinevergiftiging. Zou dat kunnen? Ivermectine in bijv. paardenpoep kan 2 jaar oud nog schadelijk zijn voor honden met het MDR1-gen.

Ik duim voor jullie en kan me heel goed voorstellen hoe jullie je voelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 15:43

Ja hij komt wel bij de paarden, en paardenpoep smaakt goed natuurlijk.....ik kan het wel eens vragen aan de da.

Ze sturen vandaag weefsel op, dan hebben ze hopelijk morgen de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:46

Hebben stabijtjes dat gen? Ik weet het wel van Border Collies, en schotse collies, maar van stabijtjes niet....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:54

ow jee, hopelijk geen parvo.
ik heb wel aan parvo gedacht toen ik je openingspost las. maar was blij te lezen dat er waarschijnlijk iets in zijn darmen zat.

onze hond heeft ook parvo gehad. hij heeft het gelukkig overleefd. parvo kan binnen 20 minuten getest zijn, dus ik hoop dat ze de test snel doen, dan weet je waar je aan toe bent. bij onze praktijk hadden ze zo'n sneltest, die geeft binnen 5 a 20 minuten een uitslag.

hier het topic van onze hond:
[BB] ons hondje is dood ziek, wie duimt er voor ons

je hond hoeft overigens niet perse in contact te zijn geweest met parvo. parvo zit overal, maar meestal in afgezwakte variant. het is gewoon ongelooflijke pech om tegen een actief parvo virus aan te lopen.
onze hond was overigens wel netjes geent, dus dat zegt helaas ook niet alles. helemaal voorkomen kun je het nooit.

hoe is je hond nu? parvo gaat heel snel, binnen een dag tijd was onze hond meer dood dan levend. hij deed echt helemaal niks meer.
toen hij onderzocht werd kwam er een nieuwe arts binnen die dacht dat hij onder narcose was, terwijl dit niet zo was, zo ziek was hij.
wij dachten ook dat onze hond het echt niet zou halen, maar gelukkig hebben de artsen gezegd dat we hem een kans moesten geven en heeft hij het wel gehaald. mocht je hond parvo hebben dan heb je een voordeel, hij is al bijna een jaar. dit vergroot zijn overlevingskans flink.
onze hond was 7 maanden. meestal krijgen honden van een maand of 2/3 parvo, die redden het meestal niet.

tegen parvo bestaan helaas geen medicijnen. mocht je hond het hebben moet hij op eigen kracht beter worden. het enige wat ze kunnen doen is hem aan het infuus leggen zodat hij niet uitdroogd en hem flink wat pijnstillers geven.

heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weet wat de oorzaak is en dat het uiteindelijk meevalt :(:)

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:57

@Yamcha: bij collie-achtigen schijnt 50% van de populatie dat te hebben. Bij herders en dan vooral Duitse Herders komt het ook voor, maar in mindere mate. Maar ook bij andere rassen kun je de pech hebben, bijv. de Rhodesian weet ik uit ervaring. Middels DNA-onderzoek kun je dat gen vaststellen, wat bij collies dus ook echt gebeurd om het % naar beneden te krijgen.

Ik blijf duimen, Diablo. Hoe eerder je de uitslag hebt hoe beter. Ik zou ze direct bellen om de snelle test te doen, nu ik de post van Loulou heb gelezen. Geeft toch weer een beetje hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:02

Ik weet dat het bij Duitse Herders ook voorkomt, daarom mogen mijn honden dus echt geen paardenpoep eten....... ik ben er echt als de dood voor. Raf is volgens zichzelf een obligaat carnivoor, die komt er niet aan, maar Dimo lijn ik echt aan als ik paardenmest zie liggen, want die vindt dat heus lekker (ja, die onbewaakte ogenblikken he).

Ik zou ook even bellen voor een snelle test :j hoe eerder je het weet, hoe beter :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:34

Loulou, ik had je verhaal gelezen, wat vreselijk, maar wat super dat jouw hond het gehaald heeft.

Ik weet voor nu dat de uitslag van de test morgen binnen is, maar ik denk dat dat er mee te maken heeft, dat de test uitgebreid was, omdat hij een fikse darmonsteking heeft.

Barat was trouwens niet binnen een dag doodziek. Het begon er mee dat hij niet wou eten, maar verder was hij levendig. Een dag later werd hij suffer en wou ook niet meer drinken en toen zijn we naar de da geweest. Sindsdien werd hij steeds slechter. Maar hij begroette je nog (al was het dan heel stilletjes) en liep nog wel. Dus ik heb hoop dat het toch geen parvo is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:01

grote kans inderdaad dat het geen parvo is dan. in de darmwand delen cellen heel snel, waardoor parvo zo snel toe kan slaan. je hond wordt heel snel, heel ziek.

hopelijk komt er iets uit de test morgen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 13:45

Ik heb vanmorgen met de arts gesproken. Met Barat is het eigenlijk nog hetzelfde, alleen zijn ze er nu achter dat zijn witte bloedcellen heel erg zakken, wat wil zeggen dat het waarschijnlijk toch parvo is. De uitslag van de test is nog niet bekend, maar ze behandelen al wel als zou hij parvo hebben. Hier in Duitsland schijnt een middel te zijn wat gebruikt wordt tegen parvo, dus dat verbetert zijn kansen wel. Ik heb nog gevraagd naar de sneltest, maar deze was volgens de arts niet geheel betrouwbaar, ze waren er geen voorstander van. Vandaar dat ze nu zijn dna getest hebben, zodat we echt zekerheid krijgen.
Hij heeft waarschijnlijk niet de variant die bijv. die broodfokpups hebben. Deze variant laat mildere symptomen zien, maar de ziekte is helaas niet milder. De arts zei wel, dat hij goede hoop had, als hij keek hoe Barat was. Nog lang niet goed, maar er is hoop dat hij het haalt.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 05-03-11 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:59

Och jeetje, dat is vreselijk om mee te maken...

Als het parvo is hoop ik voor je dat hij er doorheen komt, sterkte voor nu :(:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:07

oh vreselijk zeg!!! Maar waarom een pup niet enten die vlooien heeft? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Sterker nog bij een hond van vrienden die vlooien had is gewoon geent met opmerking ontvlooien. Lijkt me ook geen kwaad kunnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 11:17

Het is gebeurd, hij heeft het niet gered.....ik ben helemaal kapot.....

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 11:19

Ah nee, wat erg meis!!

Heel veel sterkte.... :(:)

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:21

Jeetje zeg heel erg veel sterkte :(:) Ik heb mijn pup vorige week laten inslapen die had ook parvo en heeft nog een week in de kliniek gelegen, maar het helaas ook niet gered. Wat een enorme rotziekte is het..

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:22

Jeetje zeg! Heel veel sterkte!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:40

Dat is een nare afloop, heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:50

Och wat afschuwelijk........ heel veel sterkte meis...........

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:55

Heel erg veel sterkte..

kwakernoot

Re: Ons jochie in de kliniek *update: helaas overleden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:18

Wat ontzettend sneu. Dus was het toch parvo?
Heel veel sterkte met dit verlies

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:25

wat ontzettend sneu; helaas weet ik wat het is om je geliefde kameraad te moeten missen. heel veel sterkte ermee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:31

Jee, wat erg vreselijk.
Heel veel sterkte!!!