Welke dieren in de tuin houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:55

Ik zou zeggen twee of 3 hennetjes :j Wij hebben een tijdje 2 wyandotte krielkipjes gehad. Zeer leuke kipjes en makkelijk tam te krijgen. Ook vliegen ze niet echt, heel af en toe fladderen ze een beetje maar boven de 1 meter gingen ze niet. Kippen zijn ook wel makkelijk in onderhoud, het is dagelijks niet veel werk. En natuurlijk bijna iedere dag een eitje :Y)
Dit waren onze wyandottes trouwens, zo krijg je een beetje een idee hoe groot ze worden etc.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KLIQSXEQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C4T4P3VA.jpg

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:06

elisabeth schreef:
een minie varken of hangbuikzwijntje is ook erg leuk en zijn ook erg aanhankelijk en erg gezellig.

daar dacht ik ook gelijk aan! :D

KarinvdM

Re: Welke dieren in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:09

Geiten in een woonwijk lijkt me niet zo geslaagd, die dingen kunnen vreselijk lopen te bléren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:06

Geiten kunnen echt héél veel lawaai maken als ze honger hebben!
Varkens kunnen ook onwijs gillen en daarnaast wroeten ze écht heel je tuin om.
Kippen kunnen, zonder haan, zich zelf als een haan gaan gedragen.

Dingen om dus wel rekeking mee te houden.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:14

Mijn nicht had ook een minivarken. Ze worden nog best groot en die van haar was onwijs vals. Vooral omdat hij eenzaam was, ze moeten met minimaal 2 gehouden worden. Mijn nicht had ook een speciaal weitje met stalletje voor haar omdat de hele tuin eraan ging.

Toen ze haar net had was het onwijs leuk, zo'n klein biggetje. Ze liep aan een tuigje maar ze werd heel groot/sterk en gemeen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:30

Pony! Of nóg meer konijnen :D

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:34

Met varkens kun je er van uit gaan dat je heel snel geen tuin meer hebt maar een leuk, altijd vers geploegd modderveld. Moet je maar net zin in hebben.

Kippen zijn leuk! In elk geval drie nemen, het zijn groepsdieren. (En ook als een kip zich als een haan gaat gedragen legt ze nog gewoon eieren en kraaien zal haar nooit lukken. :) )
Geiten vind ik ook erg leuk maar die maken inderdaad flink geluid als ze iets niet bevalt, en dan moet je ook al weer een stalletje hebben...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:41

Urona447 schreef:
Aangezien parkieten niet los kunnen wordt dat hem niet , heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld een mini varken ??

Ja ik! Maar ik woon niet in een woonwijk, ik weet niet of dat daar mag.

Afbeelding

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:44

Als je voor kippen gaat moet je 2 of 3 wyandottes nemen! :))
Wij hebben ze ook en ik vind ze erg mooi, aanhankelijk (jazeker) en ze leggen mooie eieren :) Zeker een aanrader haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:53

Hoeveel ruimte moeten die kipjes minimaal hebben?

En kunnen ze een stenen trap op en af? :D

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:50

GamblersCup schreef:
Hoeveel ruimte moeten die kipjes minimaal hebben?

En kunnen ze een stenen trap op en af? :D

Een stenen trap op en af zal wel lukken ;) Hoeveel ruimte, tja.. hoe meer hoe beter natuurlijk, maar het is wel belangrijk dat ze een nachthok hebben met een zitstok. Dan kunnen ze 's avonds veilig op stok zitten. Hoeveel ruimte heb je?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:15

De stenen trap heeft wel 13 treden, als ze daar op en af kunnen dan kan er een groot nachthok in het voorste gedeelte van mijn kelder gemaakt worden. Zitten ze goed geisoleerd, warm en droog. Met de trap kom je direct in de tuin uit, van +/- 20 m2 gras.

Maar ik wil het topic met de vraag van TS niet vervuilen... :o

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:33

GamblersCup schreef:
De stenen trap heeft wel 13 treden, als ze daar op en af kunnen dan kan er een groot nachthok in het voorste gedeelte van mijn kelder gemaakt worden. Zitten ze goed geisoleerd, warm en droog. Met de trap kom je direct in de tuin uit, van +/- 20 m2 gras.

Maar ik wil het topic met de vraag van TS niet vervuilen... :o

haha, en toch zal ik nog wel even reageren. :D
Ik denk dat die trap wel gaat lukken hoor, en met 20m2 gras en een zo te lezen mooi en goed nachthok zullen de kippen zich wel vermaken. Het klinkt iig goed! :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:51

Zijdehoentjes....als je geen ruzie met je buren wil...zou ik dat niet doen.

Mijn buurman van mijn vorige huis in Belgie had zijdehoentjes, schattig, disco-kippen noemde ik ze. Maar...ze fokkken als konijnen en de haantjes krijsen werkelijk de hele dag door, en het is geen kraaien, het is echt krijsen.

Ik heb een heel hoge tolerantiegrens voor dieren, maar ik werd er echt pisnijdig van. Toen bij mij net de grens bereikt was kreeg zijn vrouw een hernia...niet leuk voor haar, maar toen was ze ineens een paar mnd aan bed gekluistert en ik denk dat het krap 2 wkn waren voordat de zijdehoentjes exit waren. Ook zij werd er compleet gestoord van :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:42

Je kunt dan toch ook heel makkelijk gewoon geen haan nemen? Probleem opgelost voordat het er ooit was. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:44

Ik heb 3 kippen en woon in een woonwijk, gaat prima. Ze maken wel eens lawaai, als er een vreemde kat door de tuin loopt bijv. maar ik heb de buren er nog nooit over gehoord, dus zal ook wel meevallen. Ik heb een nachthok met daaraan een ren. Nu in deze tijd van het jaar mogen ze vaak los, maar zodra je tuin begint te leven en je t knap wilt houden is het beter van niet. Ze woelen je hele tuin om ;) . Ik heb trouwens Noord-hollandse blauwe, zijn erg leuk. Ze zijn wit met zwarte spikkels( of zwart met witte spikkels :P ) Zijn wat grotere kippen, ze vliegen dus ook niet. En elke dag verse eitjes :9

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:04

julius_juut schreef:
Je kunt dan toch ook heel makkelijk gewoon geen haan nemen? Probleem opgelost voordat het er ooit was. :)

Totdat een kip besluit de rol van een haan over te nemen. Die heb je er namelijk óók bij, en die kraaien nog harder en valser dan een gewone haan :D

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:04

Dieren los in de tuin is idd erg leuk, maar bedenk wel dat je overal wel wat vind dan. Op blote voeten door het gras lopen kan dus wel wat minder prettig worden.
Mijn konijnen zitten ook los en alles ligt vol keutels. De kippen ontsnappen ook geregeld uit hun verblijf en dat is nog moeilijker op te kuisen dan die keutels.
Verder vind ik cavia's ook wel erg leuk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:09

Een schilpad (kunnen lekker groot worden wanneer ze de ruimte hebben :D )!!!
En wat ik ook super leuk vind (alleen wanneer je er inderdaad net als jullie de ruimte voor hebben!!) is een beverrat!!! (moet je wel iets met water aanleggen :P )

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:11

KarinvdM schreef:
Geiten in een woonwijk lijkt me niet zo geslaagd, die dingen kunnen vreselijk lopen te bléren.

Wij hebben twee geitjes. En wonen midden in de stad met een grote tuin.
Mensen vinden het juist erg leuk die geitjes en komen regelmatig even kijken bij het hekje.
Als je maar op vaste tijden voert (2x per dag) is er niks aan de hand, je hoort ze zelden echt bleren.
Maar we voeren ook regelmatig wat later op de ochtend, bijv. om 12 uur i.p.v. half 9 is echt geen probleem je hoort ze nauwelijks.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:06

triootje grote barnevelders, errug leuke kippen :j
wil ik zelf ook nog in de achtertuin

geiten zou ik niet doen als je bijvoorbeeld in een rijtje of met buren heel dichtbij woont, kunnen toch nog best geuren die beesten :=

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:28

Nikki__ schreef:
julius_juut schreef:

Totdat een kip besluit de rol van een haan over te nemen. Die heb je er namelijk óók bij, en die kraaien nog harder en valser dan een gewone haan :D

Klopt ! en die zijdehoentjes klinken alsof iemand met z'n nagels over een krijtbord gaat terwijl ze het dier de strot dichtknijpen :D da's echt geen kukuleku zoals het hoort ;)