Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:hahahahah mijn nijnen te dik. Neej ze hebben een enorme wintervacht omdat ze altijd buiten zijn en het weleens heel koud is (ja, ze kunnen ook naar binnen maar ze doen het niet).
Ben juist blij dat ze wat op gewicht zitten maar ribben zijn goed te voelen. Die witte vlaam met die wammen is zelfs veel te mager (ook op de foto) alleen zie je het niet maar je voelt het wel. 2 dierenartsen benaderd en die zeggen het ook, MAAR ze mag ook niet aankomen gezien het naar de wammen lijkt te gaan.
Wat ze eten?
24/7 hooi, 2x per dag een tupperware schaal met groenvoer en met zijn allen 200 gram biks, geen gemengde biks, per dag.
Van de zomer is het 1x per dag groenvoer, overdag gras eten en 's avonds biks om de dag. 200 gram biks met 5 nijnen en daarvan 2 grote is echt heel weinig. jikke weegt 6 kg bongo 5 kg en de rest zetten we maar op 1.5. 15.5 kg samen x 25 gram per kg is bijna 400 gram biks. Mag het officieel zijn.
Dus nee, dik zijn ze niet maar vol in vacht wel. Echter op foto vind ik dat je dik zijn niet kan beoordelen.
Zo kwam ik vandaag een dikke duitse herder tegen. Echter toen ik hem aaide bleek hij geen gram vet te hebben. Gewoon een hele dikke plofvacht.