Blaasgruis bij kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Blaasgruis bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:05

Ik had ook een kat met blaasgruis. (Gek om dit te schrijven, hij is vorige week overleden..)
Zijn probleem was dat 'ie ook echt niet dronk.
Hij kreeg de Hills brokjes met water erbij, wellicht werken gewone brokjes met water ook.
Wij durfden het nooit aan en hadden het geld voor de dierenartsbrokjes.
En KVV is misschien ook een oplossing vanwege het vocht dat daarin zit.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:17

Quellian schreef:
vito05 schreef:
Royal canin heeft ook voer voor blaasgruiskatten zijn er mensen met ervaringen daarover?

Ik heb jarenlang Royal Canin Urinary gevoerd.
Zou niet zo snel overstappen op voer wat je zomaar in een dierenspeciaalzaak kunt kopen, dit zet geen zoden aan de dijk, dan kun je net zo goed terug op je oude voer.
Ik kan je helaas alles vertellen over blaasgruis, Kiddy heeft het niet overleefd ondanks alle zorg en voorzorgsmaatregelen.

Wat vervelend van Kiddy, maar er bestaan verschillende blaasgruizen en ook de ernst verschilt dus hopelijk komt het goed.
Ik ga echt niet een goedkoop voer voeren, maar orienteer me wel wat de mogelijkheden zijn.
Ook eet hij nu de laatste 2 dagen de brokjes niet zo graag, dus misschien dat ik een een klein zakje van die royal canin ga halen en dan kijken welke hij liever heeft.
Eerst maar eens afwachten tot zijn urine weer is nagekeken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:19

Ik voer brok van Prins speciaal ook voor dit soort klachten en dat lijkt te helpen. En is niet zo duur.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:35

Dat beetje wat hij eet vallen de kosten denk ik wel mee, dus ik wil uiteindelijk een brokje die hij wel lekker vind maar tevens goed voor zijn aandoening.
Zijn er ook kleine snoepjes voor blaasgruiskatten of wat voor alternatief hebben we daarvoor?
Als we langer weg gaan krijgen de honden altijd een koek en hij altijd zo'n zalmstaafje, maar dat zal dan ook wel niet meer mogen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:39

Blaasgruis komt bij katten veel voor en als dieet voer en medicijen niet helpen, word vaak overgegaan tot penisamputatie, waardoor de kat een veel grotere plasbuis krijgt, en geen pijn meer heeft bij het plassen.

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:40

ThreeFingers schreef:
Blaasgruis komt bij katten veel voor en als dieet voer en medicijen niet helpen, word vaak overgegaan tot penisamputatie, waardoor de kat een veel grotere plasbuis krijgt, en geen pijn meer heeft bij het plassen.

Dit was al bekend :D toch bedankt voor het meedenken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:39

vito05 schreef:
Dat beetje wat hij eet vallen de kosten denk ik wel mee, dus ik wil uiteindelijk een brokje die hij wel lekker vind maar tevens goed voor zijn aandoening.
Zijn er ook kleine snoepjes voor blaasgruiskatten of wat voor alternatief hebben we daarvoor?
Als we langer weg gaan krijgen de honden altijd een koek en hij altijd zo'n zalmstaafje, maar dat zal dan ook wel niet meer mogen.

Er is van RC urinary ook brokjes in saus. Daar zijn die van mij dol op!