1 of 2 honden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: 1 of 2 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:05

Ik vorm even een beeld bij die laatste zin, en nee, dat gaat toch wel lastiger ja :D :D

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:07

Wij zijn begonnen met 1 hondje. Dat ging opzich goed, mijn moeder was overdag thuis dus hij was niet alleen. Maar we vonden het leuk om er nog 1 bij te nemen als gezelschap.
Nu is het 12 jaar later en hebben we er 5 :Y) (onze eerste hondjes zijn helaas allebei overleden, er zijn allemaal asielhonden voor in de plaats gekomen :) )

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:37

Na de dood van onze eerste hond, besloten wij er 2 nemen omdat het huis dan niet meer zo leeg zou zijn mocht er iets gebeuren met eentje van de 2 (wij hebben echt afgezien van het overlijden van onze eerste hond). Dus kochten we een pup en toen hij 7 maanden was kwam pup 2. Ze schelen dus slechts 5 maanden in leeftijd, en het heeft in het begin er heel druk aan toe gegaan omdat ze zo vrolijk en actief speelden. Nu zijn ze 11 en 16 maanden en natuurlijk gaat het er nog actief aan toe, maar als ik zie hoeveel plezier ze aan elkaar beleven, dan weten we dat dit het leukste was wat we ze konden geven. Zo'n dierenvriendje die altijd bereid is te spelen en zo. Hopelijk mogen ze samen nog veel plezier beleven en oud worden.
Als ze eventjes uit elkaar zijn geweest (bijv. op de trimtafel) en ze komen terug samen op de grond, dan kussen ze elkaar ook precies :-), is altijd leuk om naar te kijken.
In mijn profiel zie je een foto van hen 2.
Dus ik zou zeggen, 2 honden is heel leuk!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:15

een topic van iets langer geleden maar misschien zijn er weer nieuwe ervaringen omtrent dit topic. Wij hebben zelf ook een hond, 1,5 jr komt uit Bulgarije. Oudste dochter zou graag een 2de hond erbij willen. Mijn twijfels...superleuk maar wat als het niet goed gaat...dat vind ik spannend. Dus benieuwd hoe andere dit hebben ervaren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 23:26

Bij ons was het wennen.... Voor de hond die er al was met name.
We hebben er een herplaats pup bij genomen.
Nu kunnen ze niet meer zonder elkaar. De oudere dame is er enorm van opgeknapt.
Hele goede beslissing geweest.
Nu zijn onze honden nooit alleen (gaan mee naar het werk), maar zeker bij mensen die ze wel eens alleen laten kan ik me voorstellen dat 2 honden fijner is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:36

Onze hond heeft elke dag sociaal contact met een of meerdere honden die ze kent en daar speelt ze heel soms mee. Elke avond wandelt ze samen met een andere hond.

Maar owee als we een logeer hond hebben. Vies smerig jaloers kreng dat het is. Ze is dan uit haar doen en gaat constant in de mand van die andere hond liggen. Want jij mijn baas? Ik jouw mand!!!

Die zwarte labrador van 50 kg ziet ze dagelijks en ze logeert daar weer eens maar toch is ze jaloers. :')

Een hond er bij wordt geen succes...

Heerlijk die ruimte. :j
Afbeelding

....
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 07:19

Ik heb er 3 waarvan de jongste een dochter is van middelste. Het liefst heb ik er 2, dat is gewoon een heel fijn aantal om mee te nemen (grote honden) maar ik ben zeker voor meerdere honden, mits! Er genoeg qua leeftijd tussen zit! Je ziet eigenlijk bijna altijd problemen als er tussen 2 honden weinig leeftijdsverschil zit

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:41

essiesilly schreef:
Ik heb er 3 waarvan de jongste een dochter is van middelste. Het liefst heb ik er 2, dat is gewoon een heel fijn aantal om mee te nemen (grote honden) maar ik ben zeker voor meerdere honden, mits! Er genoeg qua leeftijd tussen zit! Je ziet eigenlijk bijna altijd problemen als er tussen 2 honden weinig leeftijdsverschil zit

Aan wat voor problemen denk je dan? Je bedoelt meer dat als je oudere hond hebt dat die de jongere hond kan corrigeren ofzo?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:43

Honden zijn roedeldieren, zoals paarden kuddedieren zijn, en ook konijnen.
Maar er is één verschil tussen honden en andere groepsdieren.
Een hond vindt het prima als de rest van zijn roedel uit mensen bestaat zonder andere hond erbij. Terwijl een paard altijd de voorkeur zal geven voor andere paarden, boven mensen, en konijnen altijd voorkeur zullen geven aan een ander konijn boven mensen. Een koe of geit altijd voorkeur zal geven aan soortgenoten boven mensen.

En dat is tevens de reden dat de band met een hond intenser kan zijn dan met welk ander dier dan ook.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 13:41

De band met een hond is zeker intenser dan met welk ander dier dan ook. Dat merk je aan alles.

Ik heb 2 teefjes. Een border collie van ruim 9 maanden en een boerenfox van 3,5 jaar.
Ze spelen veel samen, liggen vaak samen. Ze zoeken elkaar echt op.
Natuurlijk ontstaat er wel eens een ruzie.
Maar 2 honden vind ik fijner dan 1 :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:09

Ik heb er zelf vier. Dat is trouwens niet heel praktisch omdat ik ze zoveel mogelijk overal mee naar toe neem als het effe kan.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:02

ik zat dan zelf meer te denken aan een oudere hond dan die ik nu heb hoor. Mijne is nu 1,5, ik zat te denken aan een paar jaar ouder. Gok dat een jongere combinatie niet handig is