vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:00

Ze leeft dus nog wel!
ik hoop dat je haar snel te pakken krijgt, wat een nachtmerrie om je hond kwijt te zijn!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:08

Veel sterkte en succes met het vinden/vangen. Lijkt me erg vervelend dat je ze wel ziet maar niet te pakken krijgt.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:14

Jeetje, dat lijkt me echt vreselijk zeg!
Heel veel succes met zoeken!

Ik woon niet in de buurt sorry!

Groetjes!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:22

Fijn dat Beans weer gezien is.
Alleen de locatie die jij aangeeft ligt vrij ver uit elkaar.
Dit maakt het voor de mensen die mee willen helpen vrij onduidelijk.

Weet je zeker dat het tussen denekamp en weerselo ligt en niet denekamp rossum??

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 13:23

klopt ik had het fout neergezet, tusse weerselo en saasveld !!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:29

vreselijk je hond kwijt te zijn.
Wandelen met een hond is meestal wel slim, weet niet hoelang jullie hem al hebben? heeft hij geen hondenvriendje in de buurt die mee kan op wandeling die kant op misschien herkend hij die en komt hij dan?

Veel succes!!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:01

Hier een berichtje van de eigenares van Beans:

Het volgende plan van aanpak om onze vermiste Beans, Golden Retriever te pakken te krijgen. Morgen is ze 3 weken weg!

Beans is een volwassen Golden Retriever teefje, geschatte leeftijd 3 a 4 jaar en in het verleden ernstig getraumatiseerd door jaren in een donker hok door te brengen en veel te veel pups te krijgen bij een broodfokker die haar niet naar behoren behandelde. Beany heeft een beschadigd gebit en littekens op haar koppie en heeft een zeer schuchter karakter. Ook is ze te mager (mocht voor ze wegliep nog 4 a 5 kg aankomen). Ze is enorm bang voor mannen, veel minder voor vrouwen en gek op kinderen en honden, vooral op kleine en puppies.

Wat kan jij doen?
Als je haar ziet, meldt dit dan zo snel mogelijk aan de Dierenambulance Oldenzaal 06-53747678, Dierenambulance Enschede: 06-53421066 of eigenaar 06-17026263 telefonisch of per SMS. Het liefst met de locatie (plaats, straatnaam, evt huisnummer), welke richting ze op liep, en hoe laat je haar zag. Hoe recenter en preciezer de melding, hoe groter de kans van slagen om haar te vinden en verser het spoor voor de zoekers en speurhond om Beans terug te vinden!

Een vrouw of kind met kleine hondjes of wat lekkers maakt wel kans om haar te pakken: Beans is een zeer angstige hond, kijk haar niet in de ogen, maak je klein (gewoon op je hurken gaan zitten) en kijk of ze bij je durft te komen voor lekkers en met zachte aardige woordjes en rustige bewegingen. Zorg dat je gewoon, rustig ademhaalt en niet gaat roepen of gillen, dan rent ze direct weg. Als het kan, probeer je haar aan te lijnen, of haar jou te laten volgen een schuur, huis, auto of wat dan ook in waarvan een deur dicht kan. Beans heeft geen vertrouwen in mensen, totaal niet in mannen, desondanks heeft ze hier in huis nooit gebeten (alleen de eerste twee weken gegromd en een lip getrokken tegen onze katten. Een maand later lagen ze gewoon tegen haar aan te slapen alsof het nooit anders was geweest).

In de drie maanden en een week sinds we Beany uit het asiel hadden, ging ze dagelijks mee naar een pensionstal in Losser om de paarden te verzorgen. Ze vond het heerlijk op de boerderij, lag heerlijk in het vlas, hooi of stro naast me te slapen tijdens het uitmesten. We hebben een sterk vermoeden dat ze 's avonds heel vaak bij boerderijen waar paarden zijn overnacht, omdat dat vertrouwd terrein voor haar is.

De meldingen in chronologische volgorde sinds Beans vermissing: 29 december 2010: Glanerbrug Zuid, Enschede Zuid en Noord-Esmarkerrondweg, Stokhorst, t Ribbelt, Sportvelden Schreurs Erve, 31-12 Vliegveld Twente, boerderijen achter De Koperen Bol, 02-01 Rossum, 04-01 Agelerbroek, Almelo-Nordhornkanaal Denekamp (hadden we haar bijna met hulp v politie), 05-01 met speurhond Denekamps buitengebied afgespeurd. Laat in de middag: melding Beans gezien in Lattrop bij Sterrenwacht, kon er pas 2 uur later zijn ivm naar huis brengen speurhond, dus te laat. 07-01 2 meldingen gezien in Ootmarsum, vriendin Margriet had haar bijna. 08-01 melding buitengebied Beuningen: hadden haar bijna, reden per ongeluk opeens achter haar op grote weg Denekamp - Oldenzaal, helaas wist ze weg te komen via natuurgebied Singraven. 11-01: Beans gezien bij Isterberg, grote weg tussen Bentheim en Nordhorn. 15-01 gesignaleerd in bos bij Uelsen.
16-01 gesignaleerd op zandpad tussen Weerselo en Saasveld.

Vandaar mijn dringende verzoek aan alle paardenmensen in Twente: heb je een (verzorg) paard bij een pensionstal, manege, particulier, en zie je een angstige golden retriever bij de stallen of buitenrijden, naar stal toe of naar huis fietsen, wil je dit alsjeblieft doorgeven aan de genoemde dierenambulances of eigenaar? Je zou ons er een enorm plezier mee doen: hoe vaker het gemeld wordt, hoe beter ik haar richting kan bepalen en misschien zelfs op Beany voor raken ipv achter de feiten aan te lopen...

Als je flyers bij jou op stal zou willen en mogen ophangen, kun je me mailen of krabbelen op hyves! Aan iedereen mijn hartelijkste dank!

Veel liefs,
Niek

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:41

Wat erg dat ze nog steeds niet terug is, jammer dat ze een aantal keren bijna gepakt is, maar toch net niet erg frustrerend.
Heb veel familie in enschede en losser en overdinkel wonen, stuur ze meteen even een berichtje via hyves.
Hoop echt dat je haar snel terug hebt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 00:53

Jemig wat erg dit, arme hond die al zo lang rond loopt die moet wel verschrikkelijke honger hebben. Kunnen er geen voerkooien/vallen uitgezet worden, lijkt me dat de hond wel een hapje lust inmiddels.

Wat moeten jullie je rot voelen, ben mijn jacky 1x een hele dag kwijt geweest toen ik op vakantie was in Frankrijk. Hele dag gezocht en geroepen, hele camping hielp mee met zoeken en uiteindelijk is ze s'avonds gevonden door wat jongeren....arme beestje zat vast met haar halsband aan een hek met kippengaas.

Die ene dag vond ik al verschrikkelijk dus kan me voorstellen dat jullie inmiddels radeloos zijn.
Wens jullie heel veel sterkte en hoop dat jullie 'm snel te pakken krijgen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 17:14

dankjewel Alexandra!!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:35

Heeft de zoektocht vanmiddag nog iets opgeleverd?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:44

Beans is gisteren nog gezien aan de Denekamperstraat in Oldenzaal, vanmiddag is Niek daarheen gegaan met een medium (Anita) Of daar iets uitgekomen is is mij nog niet bekend.

@foralquier, Beans schijnt haar kostje wel bij elkaar te scharrelen, de mensen die haar zien hebben niet de indruk dat ze extreem mager is (ze was al niet dik) er is voor haar dus wel genoeg te eten te vinden. Ze schijnt wel heel erg vies te zijn.
Laatst bijgewerkt door Alik op 19-01-11 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:47

Anita het medium heb ik goede verhalen van gehoord
De broer van mijn hond is ook vermist geweest en danzij Anita terukg bij de eigenaar gekomen
Vreselijk om je hond kwijt te zijn, maar gelukkig wordt hij wel regelmatig gesignaleerd, succes!

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:48

namens de eigenares van Beans bedankt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:30

Jeetje zeg, al zo'n lange tijd weg, wat vreselijk! Ik hoop van harte dat de hond snel weer wordt gevonden!!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 00:04

er is een vrouw in dld net over de grens die een buitenstal heeft waar al 2 dagen een angstige golden naar buiten rent als zij eraan komt. Morgen gaan Niek en de dame er samen heen !!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:08

Oh, ik ga hard duimen! Heel veel succes!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:12

spannend! Houd je ons op de hoogte?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:15

Ik hoop zo dat het hem is!

Wat een nachtmerrie zeg om je hond zo'n tijd kwijt te zijn!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:19

duim,duim,duim,duim,duim,duim!!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:20

Jeetje wat een verhaal! En wat een bikkel zeg die hond! Hoop echt dat ze terug gevonden wordt!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:30

Ik zal ook zeker voor je mee duimen.
gelukkig dat ze nog gezien is

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:35

Mijn duimen draaien op volle toeren mee!!!

Afbeelding

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:38

ik duim ook mee

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:40

Vreselijk om je hond zo lang kwijt te zijn. Hopelijk lukt het morgen. Ik duim mee