Kirsten, ik denk dat je eens moet gaan letten op de manier waarop jij dingen opschrijft. Ik kan je vertellen dat de hond die ineens beet een hersentumor had. En dat is precies waarom ik dat schrijf, dat dat ook iets ermee te maken kan hebben.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Nee. Ik ga dat niet opzoeken, ik wordt daar niet blij van als ik dat moet bekijken. Maar ik denk dat je zelf ook heel goed kan youtuben.
Pittbulls worden er op gefokt dat ze geen signalen laten zien. Het is ingefokt, ik verzin dat niet zomaar
Iris82 schreef:Manegepaard schreef:
OMG.
Gebruik deze site maar niet. Tenzij je graag ongeloofwaardig over wil komen.
Val aan
Het is altijd de schuld van de eigenaar, volgens de pitters.
Dus als je hond wordt aangevallen val dan indien mogelijk gelijk de eigenaar aan. Luistert het baasje naar je, dan luistert de hond meestal ook.
Val de pitbull aan
De ogen zijn kwetsbare plekken die je met je vinger in kunt drukken. Ook hiermee loop je het risico dat de pitbull jou gaat aanvallen.
Als de pit eenmaal loslaat kun je hem iets anders geven om in te bijten zoals je tas of jas, of een stok.
Je kan een pitbull wurgen door de halsslagaders, die links en rechts aan de zijkant van de hals zitten, tegen de halswervels te drukken. Als de pitbull op je hond ligt kun je van boven met je duimen op zijn nek steunen en je vingers gebruiken om de pitbull te wurgen.
Let op: Nadat de pitbull zijn bewustzijn verliest moet je dit nog minstens 60 seconden volhouden anders komt de pitbul vrij snel weer bij.
Pluttersput schreef:Het wordt er wel degelijk ingefokt. Natuurlijk wordt er doorgefokt op selectie, maar het zit er zeker weten van nature al in.
Pluttersput schreef:O maar Lifaya, ik zeg ook zeker niet dat het geen heel lieve honden zijn naar mensen hoorIk ken er genoeg, naar mensen zijn ze ontzettend vriendelijk. Maar je kan de signalen niet lezen, en daarom vind ik ze persoonlijk niet fijn om in handen te hebben.
Kirsten, ik denk dat je eens moet gaan letten op de manier waarop jij dingen opschrijft. Ik kan je vertellen dat de hond die ineens beet een hersentumor had. En dat is precies waarom ik dat schrijf, dat dat ook iets ermee te maken kan hebben.
Pluttersput schreef:Nee. Ik ga dat niet opzoeken, ik wordt daar niet blij van als ik dat moet bekijken. Maar ik denk dat je zelf ook heel goed kan youtuben.
Pittbulls worden er op gefokt dat ze geen signalen laten zien. Het is ingefokt, ik verzin dat niet zomaar
anoukkk. schreef:het lijkt me zo appart.. dat je het kan 'fokken' dat ze niet meer tekens geven als ze aan gaan vallen, het is niet dat ik het niet geloof.
maar hoe doe je dat, ik bedoel je kan niet met een hond communiceren of wat dan ook? dus hoe fok je dat eruit?
Soophia schreef:Het gaat er in een gevecht niet om of ze onverwachts aan kunnen vallen.
Wordt lastig om dat onverwachts te doen terwijl je in een kleine pit zit met
2 opgefokte honden. Deze honden worden getraint in bijtkracht en vanwege
hun uithoudingsvermogen (en doorgaan tot de dood) worden ze gebruikt voor de
pitgevechten. Niet omdat ze zo stilletjes en onverwachts aan kunnen vallen.
Iris82 schreef:Ik zou beginnen met een stuk over de RAD (regeling agressieve dieren) ofwel de pitbull wetgeving. Deze is in 2008 afgeschaft. Dit omdat het aantal bijtincidenten niet is afgenomen. Nu worden agressieve honden en hun houders op basis van gemeentelijke wetgeving en het Wetboek van Strafrecht aangepakt. Elke hond die nu sterk ongewenst of agressief gedrag vertoont moet nu een onafhankelijke keuring ondergaan. Komt de hond niet door deze keuring dan is het einde hond.
Pluttersput schreef:Lifaya, zoals ik al eerder zei, ik weet dat het vaak schatten van honden naar mensen zijn. Maar als ze gaan, gaan ze fel op andere honden. Naar mensen zijn ze vaak heel lief, en dat is denk ik ook de valkuil waar veel mensen in stappen.