oelewapper schreef:wat ik in het andere tpoic al zei,onze hond wordt hyper van t geknal,blijft heen en weer rennen en gillen en blaffen,hij heeft nu een pilletje van de dierenarts gehad (diazepam) en hij ligt nu gewoon rustig in zn mand,piept af en toe wel een beetje maar laat het nu gedwee over zich heen komen,t haalt de scherpe randjes eraf zeg maar.
alleen om 12 uur gaat ie evengoed wel uit zn dak,dan is het even teveel van het goede,maar gelukkig duurt dat maar een uurtje.
Herkenbaar, behalve het blaffen dat doet de onze niet. En die vertoond dit gedrag met name buiten. Hij loopt altijd keurig naast als hij aan de lijn zit, maar op deze dag.... nou dan is hij niet rustig te krijgen: naar huis, dat wil hij.
En omkopen, dat lukt echt niet hoor, rustig krijgen ook niet ( terwijl ik totaal geen reactie aan het vuurwerk besteed, ik blijf vooruit kijken met mijn hoofd omhoog ) Maar het is echt blinde paniek
Advocaat heb ik ook geprobeerd, vond hij erg lekker, maar ik kan nou niet zeggen dat het werkte
Ook zo'n bandje met vuurwerk geluiden erop wat je dan zacht ( bijna niet te horen ) aan moet zetten en dan heel langzaam opvoeren hebben we geprobeerd.
Geen reactie, blijkbaar is hij slim genoeg om te weten wat echt en wat nep is
Binnen gilt hij niet, dan is hij een stuk rustiger. Maar wel het heen en weer lopen, trillen etc.
Wij laten hem 'sochtens heel vroeg uit, en straks gaan we lekker met hem naar het strand. Niet dat je daar niets hoort, maar het scheeld wel een hoop. Bovendien kan ik daar vooruit kijken, zien of er jongens aan het knallen zijn.
Morgen ochtend de wekker zetten. Om 7 uur 'sochtens zijn er nog weinig knallen te horen
en dan kan hij in ieder geval even zijn behoeftes doen.
En als je hem een klein half uurtje voor 00:00 een kwart of half ( ik weet niet hoe zwaar je hond is ) extra geeft?
Dat doe ik meestal, en dan krijgt hij vijf minuten voor 00:00 een varkensoor, en dan is hij daar lekker mee in de weer. Houd niet in dat hij dan helemaal niet meer reageerd, maar dan heeft hij zijn aandacht ook bij iets anders.