Pinda_Dipje schreef:Ik heb sinds 3 weken weer een puppy in huis, en heb voor hem 850 euro betaald. Rasechte golden retriever gefokt via de vereniging. Als ik zie hoe ontzettend veel werk deze fokker eraan heeft gehad, vind ik het prima als zij er ook nog wat aan verdiend, waarom niet?
Zij had 10 pups rondlopen.
Mijn moeder gaat volgende week haar puppy ophalen, even eens een rasechte golden retriever gefokt via de vereniging voor 1050 euro.
Beiden fokkers hebben de prijs nooit in hun mond gehad en hechten hier verder ook geen waarde aan. De fokker van mijn pup zei nog: Alle mensen die belde en in de 1e 12 zinnen van onze conversatie hebben gevraagd: "Wat kost ie?" heb ik direct afgedaan, de aanschafprijs is immers nop in verhouding met wat de hond de rest van zijn leven zal gaan kosten. En ik wil het niet zien als ruilwaar, want het zijn mijn trotse pups voor wie ik gigantisch veel liefde koester. Ik wil alleen toekomstig eigenaren voor wie het geld geen discussiepunt vormt.
Als je een 3 jarig paard in training zet, verwacht je daar toch ook evt. meer geld voor te kunnen krijgen na afloop?
Daarbij vind ik deze 'hoge' prijzen (imo zijn ze juist niet hoog) nog een voordeel opleveren: Mensen denken veel bewuster na over de aanschaf, échte rashonden zie je zelden in het asiel belanden.... En dat is precies wat je als fokker wilt, een blijvend huis met mensen die weten waar ze aan beginnen.
Opzich wel, maar veel mensen kijk ook op MP en zien ze dan voor 300 euro staan, en als je dan niet goed op de hoogte bent over het hoe en wat met rashonden, wijken ze daar snel naar toe. Althans bij de Berner gebeurd dat echt ontzettend veel, en dan helpt zo'n uitzending van Zembla ook weer niet mee
Sorry, dit leidt weer tot een andere discussie