Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:02

dat sowieso zeker ;)
ik heb eerst gekeken naar een leuke, geschikte hond die ons aansprak; vervolgens een afspraak gemaakt om te zien of de klik er was; bij beide honden hadden we direct een klik
maar dat is dus ook het fijne van die asielsite; je kunt daar al vaak lezen wat voor karakter de hond heeft en in wat voor soort huishouden hij het beste geplaatst kan worden.
heel veel succes met het vinden van een geschikte hond.
ikzelf vond het super leuk om te doen en ben elke dag nog steeds super blij met mijn 2 mennekes die samen ook vriendjes zijn

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:04

Wat leuk! en goed dat je een herplaatser neemt, dat zijn de dankbaarste. :D ...hier 4 herplaatser waarvan 2 bejaarden, mijn eerste 3 mochten 16, 12 en 15 jaar worden, als laatste kwam er wel een pup die weet niet beter dan dat het leven 1 groot feest is. :P

Hier heb ik mijn laatste herplaatser, Boxer van nu 11 jaar, vandaan, http://www.dierenasiels.com

misschien hou je er al rekening mee maar let ook op of de hond geschikt is om trap te lopen, bij sommige rassen wordt dat afgeraden. Of sommige kunnen (nog) geen trap lopen omdat ze het nooit geleerd/gedaan hebben.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-12-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:04

De zoektocht alleen al is leuk :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:05

:j voorpret

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:07

RightOn schreef:
Wat leuk! en goed dat je een herplaatser neemt, dat zijn de dankbaarste. :D ...hier 4 herplaatser waarvan 2 bejaarden, mijn eerste 3 mochten 16, 12 en 15 jaar worden, als laatste kwam er wel een pup die weet niet beter dan dat het leven 1 groot feest is. :P

Hier heb ik mijn laatste herplaatser, Boxer van nu 11 jaar, vandaan, http://www.dierenasiels.com

misschien hou je er al rekening mee maar let ook op of de hond geschikt is om trap te lopen, bij sommige rassen wordt dat afgeraden. Of sommige kunnen (nog) geen trap lopen omdat ze het nooit geleerd/gedaan hebben.

Klopt, met traplopen hou ik zeker rekening, dat staat ook in mijn lijstje.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:54

Let er even op bij cockerspaniels/Cavalier dat er veel oog/HD problemen bij voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:57

Hackie schreef:
Let er even op bij cockerspaniels/Cavalier dat er veel oog/HD problemen bij voorkomen.

Ik denk dat ik voordat ik een hond van een particulier aanschaf zowieso even een check up laat doen door een dierenarts voordat ik de hond neem.
Of is dat raar?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:11

Vind ik niet. :n En wat die nieuwe bazen ervan vinden, moet eigenlijk geen moer uitmaken. Je wilt wel een gezonde hond. Ik zou het wel verstandig vinden en het zou mij (als verkopende partij) een fijn gevoel geven. Jij laat zien dat je gezondheid erg belangrijk vindt en dat wil je waarborgen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:14

Vindt ik niet raar.
Lees je alleen wel goed in over de rassen waarmee een hond gekruisd is.
Cavaliertjes hebben veel hartproblemen, veel oogafwijkingen en groote kans op syngro. De cocker kent het cocker syndroom, oogafwijkingen en oorproblemen (de cavalier trouwens ook).
Zijn vaak erg actieve honden en hebben een goed jachtinstinct.

Bij die 2 rassen zou ik zeker een kruising niet aanraden. Zou dan eerder voor een onherleidbaar ras gaan, zodat de kans op afwijkingen een stuk minder is.

Ook is het niet goed voor de hond als deze zijn oude eigenaar vaak terug ziet. Brengt zeer veel verwarring met zich mee en daarbij vaak ook een hoop stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:19

Nikki__ schreef:
Vindt ik niet raar.
Lees je alleen wel goed in over de rassen waarmee een hond gekruisd is.
Cavaliertjes hebben veel hartproblemen, veel oogafwijkingen en groote kans op syngro. De cocker kent het cocker syndroom, oogafwijkingen en oorproblemen (de cavalier trouwens ook).
Zijn vaak erg actieve honden en hebben een goed jachtinstinct.

Bij die 2 rassen zou ik zeker een kruising niet aanraden. Zou dan eerder voor een onherleidbaar ras gaan, zodat de kans op afwijkingen een stuk minder is.

Ook is het niet goed voor de hond als deze zijn oude eigenaar vaak terug ziet. Brengt zeer veel verwarring met zich mee en daarbij vaak ook een hoop stress.

Bedankt voor je info. Dat zal ik zeker onthouden.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:20

Wat leuk :D ik heb er eentje die uit het asiel kwam, ze was als puppy samen met haar broertjes en zusjes afgezet met een briefje waarop stond hoe oud ze waren en welk ras (Afghaanse Windhond x Dalmatiër) . Ze word nu 9 en we hebben er nog steeds geen spijt van dat we haar hebben geadopteerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:22

Ik werd net door nickeltje geadviseerd om te kijken op sites voor honden die uit het buitenland komen, maar op een een af andere manier heb ik daar geen goed gevoel bij. Ik weet niet waarom. Kan iemand mij er voor en nadelen van geven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:29

Ik zou zelf nooit, maar dan ook nooit een hond uit het buitenland adopteren terwijl hier de asiels bomvol zitten.

Maar hartstikke leuk dat je voor een hondje gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:30

Roosch schreef:
Ik zou zelf nooit, maar dan ook nooit een hond uit het buitenland adopteren terwijl hier de asiels bomvol zitten.

Maar hartstikke leuk dat je voor een hondje gaat!

Ja dat heb ik dus ook.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:31

Wat leuk! En heel veel plezier ermee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:34

Ik zou trouwens niet lang na hoeven te denken over een ras. :D
Een Duitse herder zou het worden.

Een Golden Retriever is ook erg leuk, die zie ik op verschillende stallen wel eens rondlopen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:38

Ik ben benieuwd waar je mee thuis komt :D !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:42

Allereerst, super dat je voor een herplaatser kiest!!!
En dat je niet weet wat je in huis haalt, heb je natuurlijk met een pup net zo goed!!
Mijn collega haar vriendin heeft een paar weken terug een hond uit het buitenland gehaald. ZO'N succes!!!
Ben het helemaal eens dat er hier ook genoeg herplaatser zijn, maar van de andere kant is de situatie waarin 'onze' honden in het asiel zitten, heel vaak NIET te vergelijken met de omstandigheden waaronder de honden in het buitenland leven!!
Uiteraard is een check up bij de dierenarts niet 'raar', maar aan de andere kant komen héél veel gebreken niet bij een onderzoekje aan het licht, dus of het echt heel zinvol is?!?
Als je zou weten voor wat voor 'n ras je zou willen gaan, zou je ook kunnen kijken op een betreffend forum!! Wij hebben bijvoorbeeld shiba's en bij ons op het forum worden ook best nog wel eens hondjes aangeboden!
Heel veel succes met je zoektocht!!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:47

Ik was een aantal jaar geleden ook van plan om in het asiel te gaan kijken. Via via kwam ik op deze site http://www.podencoinnood.nl/ , een stichting die zich inzet voor spaanse honden, en heb hier een hondje gevonden. Nu heb ik al 5 jaar de meest trouwe en lieve hond die ik me kan wensen. Wel 1 met gebruiksaanwijzing, dat zullen meerdere asielhondeigenaren of buitenlandhondeigenaren moeten beamen. Zo'n dier heeft toch een verleden. Als je hier mee om kunt gaan heb je een superhond die voor je door het vuur gaat, want zo dankbaar tref je ze zelden.

edit: een beetje verdieping in de omstandigheden waarin buitenlandse straathonden zich bevinden, doet je maag omkeren. De manier waarop men met dieren omspringt (ophangen aan bomen, dumpen in putten, achter auto's binden) is soms te gruwlijk voor woorden. De gemiddelde asielhond in NL mag hierbij vergeleken niet klagen. Neemt niet weg dat ik ook alle NL asielhonden een baasje gun. Maar ik heb gekozen voor de hond die mij uitkoos toen ik ging kijken bij het gastgezin waar ze toen verbleef. De klik was er meteen en daar draaide het om. Ik zou je adviseren om zowel bij asiels te gaan kijken als op internet naar buitenlandse honden en ga kijken bij de hond die jou aanspreekt, ongeacht zn verblijfplaats of land van herkomst....
Laatst bijgewerkt door Dewi op 19-12-10 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:51

Super +:)+ Er zitten zoveel leuke dieren in asiels, sommige zitten er al jaren op een baasje te wachten. Wij hebben thuis ook 2 honden uit het asiel. Een klein wit Keeshondje en een Duitse Herder x Labrador. Mijn eigen hond heb ik op straat gevonden, was als puppy gedumpt. Nu is ze alweer 8 maanden bij mij :D (is overigens een Duitse Staande).
Thuis hebben we ook nog twee oude Keeshonden en mochten die te komen overlijden, komt er weer een asielhond bij :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:52

Oh, wat een leuke combi, Seraphim!
Heb je misschien een foto van de Duitse Herder x Labrador?

Joolien, wil je een grote of een kleine hond of maakt je dat niets uit?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:53

Ja, is ook een vreselijk leuk beest :D Ik zal even een foto zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:55

Ik wil een niet te grote hond, liefst een tussenmaatje. En ik hoef niet perse een ras, want ik wil me niet blindstaren om een bepaald ras ofzo en van sommige rassen weet ik dat ze niet makkelijk zijn of wat voor- en nadelen zijn.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:57

Oeh ik weet hoe leuk het is :# Wij hebben ook 3 maanden geleden een hondje uit het asiel gehaald en we zijn zooo blij met haar :+:. Ze is echt zo lief, luistert supergoed.
Klein en wit is ze en een beetje lelijk, maar ze is superlief en het geeft een goed gevoel :)

Veel plezier met uitzoeken!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:26