Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Maar neem nou die caveliertjes, 100% (!!!!!) heeft een hartafwijking, dat krijg je dus ook nooit meer eruit gefokt. Dan wordt er in de docu gezegt dat ze nieuw bloed in moeten voeren, maar dan moet je dus gaan kruisen en is het ras niet meer zuiver... Gaat dus niet gebeuren
Chiqa schreef:Ik heb het niet gezien wel gehoord van een kennis van mij, maar ik kende de beelden al van een filmpje wat ik ooit zelf hier op bokt heb geplaatst.....
Het is triest dat de mens nog steeds dat soort dieren blijft kopen.....Engelse Buldoggen die zomers niet naar buiten kunnen omdat ze ademhalingsproblemen hebben, caveliers die een probleem hebben met hun ogen, maar juist zó op die poppenogen vallen....geen idee hebben wat de achterliggende oorzaken zijn....
Herders zie dr bijlopen of ze zwaar mishandeld zijn, omdat ze zo'n verrot lijf hebben....Ik snap niet dat de mens nog zo'n hond kan kopen. We houden het zelf in stand.
Het wordt tijd dat hier naar wordt gekeken, vrees alleen dat dit heel erg moeilijk gaat worden!
geerke schreef:Chiqa schreef:Omdat ze om zo'n dier geven....en dan denk je hem bij een goede fokker gekocht te hebben.
Het is zo jammer dat de meeste mensen zich niet verdiepen in een ras maar puur voor een plaatje gaan.
maar dat is toch meestal zo als je voor een rashond kiest?(en voor een paard)
Chiqa schreef:Omdat ze om zo'n dier geven....en dan denk je hem bij een goede fokker gekocht te hebben.
Het is zo jammer dat de meeste mensen zich niet verdiepen in een ras maar puur voor een plaatje gaan.
geerke schreef:berner senners die gemiddeld niet ouder worden dan vijf jaar![]()
Kan toch niet de bedoeling zijn van op die manier fokken?
Anoli schreef:stef schreef:Natuurlijk zal het niet bij alle rassen zijn (of misschien wel?), het gaat juist om de extremen en doorgefokte rassen, dat is ook het hele doel van de docu
Welk ras is er vrij van welk gebrek dan ook... ik kan er niet 1 bedenken zo 1,2,3
xx_Horsiex schreef:geerke schreef:berner senners die gemiddeld niet ouder worden dan vijf jaar![]()
Kan toch niet de bedoeling zijn van op die manier fokken?
Ten eerste is het niet 5 jaar maar 8, dat is al een heel verschil, en is de laatste jaren de Berner Senne fokkerij stukken verbeterd! Mede dankzij de Raad van Beheer en de fokkers die onderling WEL voor gezonde honden willen gaan!