wanneer afscheid nemen van een 17 jarige hond?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muizenissen

Re: wanneer afscheid nemen van een 17 jarige hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:20

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar las wel ergens dat je naar de DA zou moeten gaan omdat die het het beste zou weten. Daar ben ik het dus niet mee eens! Uiteraard heeft de DA (als het goed is) een schat aan medische kennis en ervaring en zal hij je op dat gebied kunnen adviseren. Maar op het gebied van gedrag en persoonlijkheid ken JIJ ken je hond het beste en jij kunt beslissen wat je met het advies van de DA doet!

Ik weet niet of het al eerder gezegd is, maar om echt zeker te zijn dat je hond geen pijn heeft zou je hem eens een paar dagen op pijnstilling (van de DA) kunnen zetten. Als je dan geen verschil merkt zal je hond waarschijnlijk geen pijn hebben, merk je echter wel een groot verschil dan heeft ie zonder medicijnen toch behoorlijk pijn. Als ie pijnvrij blijkt dan denk ik uit je verhaal op te maken dat je hem met een gerust hart nog kunt laten genieten van z'n oude dag! Blijkt ie toch pijn te hebben dan kun je altijd nog overwegen om hem op pijnstillers te houden.

Trouwens, echt mooi om te lezen dat je zo naar je hond 'luistert', echt naar hem kijkt en er zo goed over nadenkt! Hoop dat jullie nog een tijdje mogen genieten samen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:20

Onze Jack Russell is ruim 16 jaar oud, en ik heb gisteren de beslissing genomen om haar in te laten slapen.
Ze lijdt al 14 jaar aan epilepsie, is doof en halfblind. Haar coordinatie is niet goed meer en is (al lang) niet meer zindelijk.

Vanmiddag om twee komt de DA om haar thuis in te laten slapen. Op hetzelfde moment gaat ook een van onze oude Heilige Birmanen mee op een laatste reis..... Ook 16 jaar oud en echt 'op' .