anti-stressband kat waar???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:06

Ik heb ze ook gesproken en ze hebben de winkels 48 uur gegeven om ze terug te nemen en hebben alles (bewijsbaar) moeten vernietigen.
Dit alles zou vrij recent hebben plaats gevonden.
Overigens hadden ze erg veel telefoontjes gehad vertelde degene die ik aan de lijn had.

Op Marktplaats zijn ook alleen maar gezocht advertenties.

Anoniem

Re: anti-stressband kat waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:14

Ik heb het net hier nog even voor je geprobeerd TS maar ook mijn dierenwinkel heeft ze niet meer. Die gaven overigens aan dat ze 14 dagen de tijd hebben gehad om de bandjes in te leveren, dan kregen ze de inkoopprijs gewoon gecrediteerd. Wat later of niet ingeleverd werd, werd uiteraard ook niet gecrediteerd en zou dus verlies betekenen voor de winkel want verkopen mochten ze het ook niet meer.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:55

Oakland1990 schreef:
realmagic schreef:
het probleem is dat beaphar de banden eigenlijk nooit had mogen maken.
dap heeft nog 2 jaar patentrecht. dat is een rechtszaak geworden. Beaphar heeft verloren.
Beaphar heeft alle banden in heel Europa terug moeten halen.
en moet aantonen dat alles vernietigd wordt/is.

winkels die evt achter gehouden product verkopen riskeren boetes tot 50.000 euro !!!!!

Sorry, maar dat laatste geloof ik dus niet. Ik heb 2maanden geleden die bandjes gewoon nog kunnen bestellen, lijkt me niet dat ze dit nu dus zo recent hebben beslist. Ik heb vanochtend met Beaphar gebeld en er wordt simpelweg niets meer geleverd, over terughalen of vernietigen is geen woord gerept... Wat is jouw bron?

De vertegenwoordiger die ze in MIJN winkel op kwam halen !!!!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:06

realmagic schreef:
De vertegenwoordiger die ze in MIJN winkel op kwam halen!

Je hoeft niet zo te schreeuwen, gewoon vertellen kan ook. Ik heb hier geen vertegenwoordiger gezien in MIJN winkel... Die zou dinsdag langskomen, maar met de sneeuw heb ik hem niet gezien. Wel vreemd dat diegene aan de telefoon hier niets over zei, enkel dat ze niet meer uitgeleverd worden. Lijkt mij dat het voor België en Nederland wel hetzelfde moet zijn, anders haalt iedereen ze hier weg?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:10

Maar in Belgie zijn ze dus nog niet allemaal opgehaald?? Ingevorderd of whatever, de dame die ik aan de lijn had beweerde van wel.
Ik vroeg nog of er niet toevallig een winkel failliet was gegaan waar ik het nog bij kon proberen. (how low can you go....)

In ieder geval heb ik dankzijn een lieve bokker 1 bandje kunnen bemachtigen, dus de oud & nieuw komen we door!!!

Heb ik een maand langer de tijd voor alternatieven.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:11

dat zou ook al zo moeten zijn misschien dat het in belgie later opgehaald mag worden
wij werden uitdrukkelijk gewaarschuwd dat we ze echt niet meer mochten verkopen op straffe van boetes
die krijg je niet van beaphar maar van de aid die dat soort dingen controleerd

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:13

Hier iig niet, lijkt mij dat ik de hondenbandjes wel moet teruggeven? Ik kan ook nog eens bij collegawinkels navragen, als zij ze nog hebben wil ik wel zorgen dat je na oud & nieuw ook verder kan.

@Realmagic: ik vind het allemaal nogal ver gaan voor zo'n dom bandje. Maar bij Beaphar ze hebben ze me niks verteld over ophalen :? Vreemd allemaal

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Oakland1990 schreef:
realmagic schreef:
De vertegenwoordiger die ze in MIJN winkel op kwam halen!

Je hoeft niet zo te schreeuwen, gewoon vertellen kan ook. Ik heb hier geen vertegenwoordiger gezien in MIJN winkel... Die zou dinsdag langskomen, maar met de sneeuw heb ik hem niet gezien. Wel vreemd dat diegene aan de telefoon hier niets over zei, enkel dat ze niet meer uitgeleverd worden. Lijkt mij dat het voor België en Nederland wel hetzelfde moet zijn, anders haalt iedereen ze hier weg?

Het is maar net wie je te spreken krijgt!! Vorig jaar was ineens ons hondenvoer niet meer te krijgen. We hebben de leverancier, de fabrikant en meerdere winkeliers gebeld. Ongelooflijk hoeveel verschillende antwoorden je kunt krijgen!!!

TS, super dat je voor nu in het ieder geval even geredt bent!!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:17

Voor een stresskat raad ik aan even bij je dierenarts te informeren.
Er zijn verschillende middelen voor om dit te reduceren.
Zo is er Zylkene, een capsule die je over het voer kan doen.
Zoals hierboven al werd gezegd, feliway, maar die gaat in dit geval niet genoeg helpen.
Wel raad ik je aan deze ter ondersteuning te gebruiken.
Wat nieuw is op stressgebied is van Royal Canin, dat is het Calm voer. Alleen verkrijgbaar bij je dierenarts als deze RC dealer is. Dit is door dierenartsen al getest en ik heb er goede resultaten al mee gezien.
Zeker het proberen waard.
Bandjes om de nek kan je proberen, maar gaat absoluut niet voldoende werken in dit geval. Daarvoor is het probleem al te ver heen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:23

@Kentaro: Vreemd allemaal, de ene winkel kan het wel krijgen en de andere niet.

Beaphar heeft wel nog pilletjes voor te kalmeren zonder te versuffen, maar ik weet niet of ze dat wel eet. En of ze er uberhaupt op wil reageren, idem bij voer, de bandjes zijn op basis van feromonen, dat effect boots je niet zo makkelijk na als met kruiden ed.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:28

De dierenarts had geen opties meer. Ik had de situatie al min of meer geaccepteerd en had hem alleen in de uitbouw. Dit was redelijk te doen. Terugbrengen naar het asiel vond ik geen optie, bovendien had hij daar al een jaar gezeten.
Bij toeval liep ik tegen de bandjes van Beaphar aan en ik had toch niets te verliezen en het werkte echt perfect!!!!

Hij kwam gezellig op schoot liggen (het is stiekem een echte kroelkat), waste zich niet meer overmatig en maakte geen ruzie meer met mijn katten. (hij valt ze aan, maar uit angst denk ik).
En liep op zijn gemakje door de woonkamer, en lag s ochtends bij mijn deur te wachten tot ik opstond en liep me overal achterna......)
Hij had minder haarballen, braakte minder en kwam dus ook aan.

Pilletjes gaan meer stress opleveren en bij stress braakt hij.....
In leverworst etc trapt hij niet in, ontwormen is hier een hele kunst......

Kortom hij was een heel stuk gelukkiger.....

Ik ga proberen wat ik kan en neem alle tips zeker mee.....
Maar eerst gaan we nog een maandje verder met het bandje. (echt verbluffend, in het 1e half uur merkte ik al verschil).

Dat voer, kan dat kwaad bij een blaasgruisdieet?

Alle bandjes die bij elkaar gesprokkeld kunnen worden ben ik blij mee!
Alle ideeen ook trouwens. Echt fijn dat er zo wordt meegedacht!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:31

In het voer zit ook een S/O index, dus dat zou zeker kunnen :j
Overigens kan blaasgruis ontstaan door stress. Katten zijn daar gewoon erg gevoelig op.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:34

Ik ga morgen mijn catalogus van Beaphar nog eens goed nakeken op de antistress dingetjes. Ik weet dat er tabletjes voor zijn en dan die bandjes.

Blaasgruis kan idd door stress ontstaan, vaak kun je dat wel onderhouden met een voeding die samengesteld is voor gesteriliseerde katten zoals de sterilized cat van Hills en RC.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:37

Oh dat wist ik niet.
Dan is hij vast nog wel enigszins gelukkig bij me, want hier is hij nooit " vastgelopen" met blaasgruisklachten.
Van de vorige eigenaar zaten alle dierenarts gegevens er bij en hij kwam voorheen elk kwartaal bij de dierenarts met blaasgruis klachten.

Hij zou ook niet zindelijk zijn, maar ook daar heb ik nooit iets van gemerkt.

het asiel heeft hem ook uitgebreid laten behandelen voor de kale plekken etc.., maar de dierenarts (een hele goeie trouwens, had ook geen opties meer).
Ik probeer de stress dus te verminderen.

Ik heb hem al 2 jaar en dit is eigelijk toch wel even een opsteker, omdat ik me soms toch wel af vraag hoe gelukkig hij nu eigelijk is.......

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:37

Oakland1990 schreef:
Hier iig niet, lijkt mij dat ik de hondenbandjes wel moet teruggeven? Ik kan ook nog eens bij collegawinkels navragen, als zij ze nog hebben wil ik wel zorgen dat je na oud & nieuw ook verder kan.

@Realmagic: ik vind het allemaal nogal ver gaan voor zo'n dom bandje. Maar bij Beaphar ze hebben ze me niks verteld over ophalen :? Vreemd allemaal

het gaat ook niet zozeer om dat stomme bandje het gaat erom dat de orginele makers van het product op hun patent recht zijn gaan staan, beaphar verloor de rechtzaak en moet dus stappen ondernemen.
dus bandjes terug halen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:39

Dat terughalen vind ik zo stom, wacht dan tot ze uitverkocht zijn, er blijven er toch geen oneindig aantal over? Iig, TS is mooi de pineut. Weet jij welk merk het patent dan wel heeft?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:57

zo werkt het met patentrecht helaas niet. Dap heeft patent en via een rechtzaak bepaald dat alle banden per direct uit de handel genomen moeten worden. anders kunnen we beaphar weer dwangsommen ed opleggen.
heel ingewikkeld allemaal.Voor beaphar vervelend want dit grapje kost hun serius geld. voor de consument want die is de dupe dap heeft namelijk geen band voor de kat.
voor de winkelier valt het wel mee,die krijgt de inkoopsprijs terug. maar heeft wel de terleurgestelde klant aan de balie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:36

Ik had net besloten dat ik graag zo'n bandje wou proberen voor één van mijn katten (ondanks dat ik tegen bandjes ben, nood breekt wetten).
Heeft iemand toevallig nog één liggen die ik over kan nemen???

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:31

Vandaag kwam de vertegenwoordiger weer langs, hij heeft mij verteld hoe het werkt hier in BE.

De bandjes die nog in de handel zijn mogen nog gewoon verkocht worden zonder risico van de winkelier. Die bandjes zijn namelijk al beboet door de rechtbank. De bandjes die nog in stock of NL te krijgen waren zijn wel allemaal vernietigd. Ik moet morgen langs een collegawinkel en ik ga daar vast kijken of ze nog bandjes hebben, zo ja dan stuur ik Wuis er ook eventueel eentje op?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:01

Graag, ik koop van je over, of je zegt waar te krijgen.

Wat Wuis doet moet ze zelf weten, ik snap er alleen het nut niet zo van, als het blijkt te werken is het nergens meer te verkrijgen......

Zal morgen ook door Belgie touren, iemand een idee bij welke keten ik zou kunnen slagen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:53

Sommige horta's blijken het nog te hebben. Er zit er eentje in Minderhout, is niet ver van Meer.
Ook nog in
*Baarle-Hertog
*Stabroek

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 11:29

Ge-wel-dig!!!!
Dat wordt effe een rondje rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:44

Oakland1990 schreef:
Vandaag kwam de vertegenwoordiger weer langs, hij heeft mij verteld hoe het werkt hier in BE.

De bandjes die nog in de handel zijn mogen nog gewoon verkocht worden zonder risico van de winkelier. Die bandjes zijn namelijk al beboet door de rechtbank. De bandjes die nog in stock of NL te krijgen waren zijn wel allemaal vernietigd. Ik moet morgen langs een collegawinkel en ik ga daar vast kijken of ze nog bandjes hebben, zo ja dan stuur ik Wuis er ook eventueel eentje op?

Heb je nog wat kunnen krijgen?

Ik woon zelf helemaal in het Noorden van Nederland dus even naar Belgie gaan is wat te ver. :+

Als je wat hebt kunnen krijgen zou ik er graag een van je overnemen, uiteraard vergoed ik ook de verzendkosten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:25

Heb er maar eentje kunnen bemachtigen en die aan Raket beloofd, het spijt me.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 14:38

En mijn kat is weer helemaal gelukkig!!!!

Baarle-hertog had helaas niets en ze ook nooit verkocht.
En er is er nog 1 onderweg met de post. Voor de zekerheid ook maar 1 voor honden meegenomen.

Er is er ook nog 1 onderweg met de post, dus komende 2 maanden om iets anders te gaan zoeken.
En anders zijn die 2 maanden weer mooi meegnomen.