Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:08

Je hoeft geen miljonair te zijn om een telefoontje te plegen en hulp te vragen.
Die mensen hebben ook vrijwilligers die zo,n klus leuk vinden.
Hier is een team van 16 man geweest voor een paard, geen cent gerekend.
En zaterdag de katjes, zondag vermist, man die poging onderneemt en nu woensdag.
Dus is voor mij het excuus dat je door de kinderen nu niets kan doen en je alleen bent geen excuus, want alle acties hadden dus direct maandag al kunnen worden gedaan.......bellen .

De brandweer heeft geweldige apparatuur die ze graag gebruiken, ze kunnen zelf om de hoek kijken in putten en pijpen.
Dan vraag je toch vooraf of je een rekening krijgt, kun je alsnog besluiten de kitten te laten sterven en morgen een nieuwe te halen. :(

Dit zijn van die topics waar ik niet moet lezen en reageren, ik kook inmiddels.
En veel dierenliefhebbers hier, is niet zo vreemd dat je de volle lading krijgt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:11

'weet je wel wat dat kost "?
nee, en jij ook niet. je zou er een belletje aan kunnen wagen ?. de meesten van ons zou het ook niet kunnen schelen.arm beest..
ook ik snap dit totaal niet. :n
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 01-12-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:11

alleen LUKT het je zelf niet prima anders had-ie niet meer in die kelder gezeten...
Soms is die schaamte iets waar je even overheen moet. Ik heb ook weleens de wegenwacht laten komen omdat ik mijn wiel niet loskreeg omdat ik de verkeerde kant op probeerde te draaien... Heb ze ook (al 2x := ) moeten laten komen omdat ik zonder benzine stond...
De brandweer/dierenambulance vind het niet erg om te komen, en voor l*l sta je al helemaal niet. Geef ze een bak koffie, en ze zijn allang blij hoor :)

CM_

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:14

Twee jonge katjes in een stal?
Sorry maar daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

Had dan twee volwassen katten gehaald..

Je hebt gekozen om de verzorging en verantwoording te nemen over een dier, dan heb je hem ook te helpen als ie door je eigen toedoen in zo'n vreselijke situatie terecht is gekomen.

Diertje kan niet wachten, kittens kunnen snel uitdrogen.

NU hulp inschakelen dus !!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:15

Brandweer bellen!
Kost niks!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:16

En als kost het wat, je laat zo'n arm dier niet zitten!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:16

juno1 schreef:
Dit zijn van die topics waar ik niet moet lezen en reageren, ik kook inmiddels.
En veel dierenliefhebbers hier, is niet zo vreemd dat je de volle lading krijgt.

Doe even gewoon, ik ben ook een dierenliefhebber en als ik geen kindjes had zat ik al onderin die put.
Ik heb het telefoonnummer van de brandweer inmiddels gevonden dus die ga ik zo even bellen.
spicegirl schreef:
'weet je wel wat dat kost "?
nee, en jij ook niet. je zou er een belletje aan kunnen wagen ?. de meesten van ons zou het ook niet kunnen schelen.arm beest..
ook ik snap dit totaal niet. :n

Ookal krijg ik de rekening niet, daarom kost het nog wel geld :)*
Enig idee wat een brandweerauto verbruikt? Ik bedoel maar...
CM_ schreef:
Twee jonge katjes in een stal?
Sorry maar daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

Had dan twee volwassen katten gehaald..

Als je wat beter leest weet je waarom.

Citaat:
dan heb je hem ook te helpen als ie door je eigen toedoen in zo'n vreselijke situatie terecht is gekomen.

Pardon? Dus nu heb ik hem er ook al in gegooid?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 01-12-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:17

Hier in Apeldoorn en omstreken is de dierenambulance gratis. Die kan je ook proberen, misschien dat die iets andere materialen hebben en ervaring... En anders de brandweer om hulp vragen, bellen kan geen kwaad toch.

De tip met het doek vind ik wel een goede!

Sucses!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:18

anneliesdj schreef:
en het zal hun echt wel een worst zijn, of het een boerderij kat is, of niet.

Nee dat waarschijnlijk niet maar hij is verre van tam dus je kunt hem niet zomaar vastpakken en als het een grote kelder is...

Wat is het punt dat ik het eerst zelf wil proberen, de brandweer probeert ook maar wat, dan kan ik net zo goed doen.
Al zou ik niet hoeven betalen, als ik ze laat komen en ze kunnen hem er super simpel uit halen schaam ik me dood omdat ik een heel korps uit laat rukken terwijl ik het ook prima zelf had kunnen doen, weet je wel wat dat kost?

Ik ga nog even kijken of hij er misschien al uit is en dan ga ik nog eens kijken wat ik zelf nog kan doen.
Willen jullie me niet zo aanvallen, ik wil hem er echt wel uit hebben en het is echt niet zo dat ik er niets voor over heb.
Met discussieren komt hij er ook niet uit, ik zal straks nog even melden of er vooruitgang is ;)

Ooit een brandweer gezien in tenue, dragen handschoen ( het is geen tijger )
Citaat:
Met discussieren komt hij er ook niet uit, ik zal straks nog even melden of er vooruitgang is

Dat doe je zelf, wij reageren alleen

Zou niet graag meedoen aan 'topic op slot' misschien wel een optie om je achter de computer vandaan te halen.
Maar al ligt die al dood, je bent nog in staat te melden dat die straks lekker rondhuppelt om te horen hoe geweldig je bent.
Voor mij is het klaar, bah

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:18

Kom op zeg , die koters en paarden zitten er vast comfortabel bij , dat kitten absoluut niet en die heeft je nu het hardste nodig !

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:20

Jeetje jongens kom op.... Ze vraagt om hulp, niet om afgekat te worden.
Wij allemaal hadden het misschien anders aangepakt, maar kom op om haar nu zo te gaan lopen afbranden kan ook niet.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:22

Wat zegt de brandweer er van TS?

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:22

Nou mensen doe eens rustig, snap best dat ze niet meteen jan en alleman gaat bellen.
En wat is er mis met 2 jonge katjes in een stal opsluiten? (los van dat het niet handig is want dat ze daar met een beetje hun best doen makkelijk uit kunnen klimmen :')).
En wie zegt dat dat beestje in zo'n benauwde positie zit, hij zit daar iigv uit de wind en misschien ook nog wel droog ook.

Maar ts ik vind wel dat je nou eens actie mag gaan ondernemen, schop onder je kont en proberen dat katje eruit te krijgen!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:23

Ik zou de dierenambulance bellen die zijn waarschijnlijk zo bij je.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:24

TS; Mocht je in de buurt wonen (Wezep), en hulp nodig hebben... we hebben toch niks te doen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:24

Je geeft aan dat we gewoon moeten doen maar wij zijn allemaal dierenvrienden en jij geeft aan dat ook te zijn maar dan had je hem echt niet zo lang al laten zitten!
Ik zou gek worden en direct alles aan doen om het eruit te krijgen maar tja ik weet helaas ook hoe dat bij boerderijmensen gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:25

Jee, ik zou maar vaart er achter zetten. Het beestje zit er al een nacht met strenge vorst en het wordt vannacht nog kouder.
De excuses die je gebruikt zijn wel wat flauw hoor. Ik vind dit echt niet kunnen, het is al half 2 in de middag en al een hele tijd licht.
Zaten ze bij het asiel binnen trouwens? Want dan is het ook niet handig om ze met dit weer van binnen naar buiten te zetten.

@Wendel, iedereen geeft tip iemand te bellen. Een kitten met vorst daar laten zitten is niet oke. Hoe je het ook wend of keert.

@Kiim "niet meteen", als ik het goed begrijp zit het poesje daar al sinds zondag, sindsdien is het al niet meer gesignaleerd, het is nu woensdagmiddag.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:26

1; Heb je niet toevallig een blikje tonijn of zalm (sterk ruikend humaan voer)?

2; Als je geen oud laken hebt, wellicht een touw (longeertouw is lekker lang) of balk/cavaletti uit de paardenbak ofzo? Ik kan niet zien hoe je mestput geconstrueerd is, dus weet niet wat je er handig en stevig in kunt laten waar de kat tegenop kan? Een kitten van 5 maand tegen veel dingen op klauteren als ie iets lekkers ruikt.
Laat even weten hoe het afloopt...

EDIT: En voor straks: klaarblijkelijk hebben beide diertjes behoefte zich te verschuilen. Strobaal in hun stal uitstrooien zodat ze zichzelf onzichtbaar kunnen maken? Is gelijk ook lekker warm...
Laatst bijgewerkt door YamaDeva op 01-12-10 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:26

Ja maar ze wisten niet dat het poesje daar was.. Daar zijn ze gister avond/nacht pas achter gekomen zoals ik begreep..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:27

Nou ik zou ook niet in een put gaan als ik in mijn eentje was... maar met beetje hulp, minstens twee mensen (1 voor de kids en 1 voor mij) dan zou het wel kunnen. (al ken ik de situatie daar niet) maar heel veel succes TS ik hoop dat er snel een oplossing voor de poes komt.

Iedereen die zich zo'n zorgen maakt over de vorst. De poes zit uit de wind en onder de grond... ik verwacht dat het daar een stuk minder koud is ... en misschien zelfs wel boven de 0 graden... als poes in een boom zat was het wat dat betreft erger geweest.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 01-12-10 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:28

Met de gedachte dat het beestje daar al sinds zondag zit, dan bel je imo meteen voor hulp als dierenliefhebber, want dan besef je dat dat beestje er met deze temperaturen daar al 3 dagen zit.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:29

Daphne__ schreef:
TS; Mocht je in de buurt wonen (Wezep), en hulp nodig hebben... we hebben toch niks te doen :)

Zie dat je hier maar 50 kilometer vandaan woont... als je hulp nodig hebt, moet je even pben hoor! :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:29

en schaamte is geen reden oom hem daar te laten zitten.ook dieren redden is hun vak. en je hoeft de diesel niet te betalen hoor !ze redden ook koeien uit gierkelders.
ik denk dat ze zeggen : 'we kunnen dat beestje daar moeilijk laten zitten met dit weer ".....nu jij nog.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:30

Ik ben brandweervrouw.....Bel gewoon de brandweer, deze mensen zijn goed opgeleid en zijn echt wel wat gewend (ook met dieren). Ook vinden we het niet erg om voor dit soort klussen opgeroepen te worden, het wordt pas vervelend voor ze als er na een week alsnog gebeld wordt en ze voor niets de kelder in gaan omdat het beestje al overleden blijkt te zijn.
En betalen.... dat wordt nog steeds door de gemeentes gedaan. Pas als je de brandweer regelmatig op de stoep hebt staan worden er rekeningen gestuurd.

En tenslotte.....Ga alsjeblieft niet zelf de mestput in, tenzij je graag de krant wil halen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:31

Gewoon de brandweer bellen dus :)