Ervaringen Thundershirt? ivm vuurwerk/onweerangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chica

Re: Ervaringen Thundershirt? ivm vuurwerk/onweerangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:37

Grit, dat zijn ook de dingen die ik me afvroeg?
En dus bijkomend zoals ik in mijn vorige post me al afvroeg, is het wegrennen zodra je met het shirt/jasje aankomt?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:40

Bij mij op stal doet er iemand TTouch bij mijn paardje en die had het hier ook over ivm mijn hond. Ze zei dat een strak tshirt of strak rompertje precies hetzelfde effect geeft als zo'n thundershirt.... En die zijn een stuk goedkoper.

*edit* ik heb dus een rompertje gekocht en die aangedaan bij mijn hond (wat een zicht :Y) ) normaal is mijn hond heel schrikkerig met onweer, maar dit keer ging hij na een paar minuten heerlijk liggen slapen, geen gehijg, geen gepiep, niets gehoord.
Laatst bijgewerkt door AngelofLove op 21-11-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:43

Eerste wat ik dacht: hé dit lijkt op ttouchen.
(en dan de bandages)
Nu heb ik de hondenboeken over TTouch niet gelezen, maar zou daar niet een mooie "inbakermanier" instaan?
Overigens lijkt me dit shirt veiliger als je weg gaat dan het werken met bandages.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:46

Oh ja Chica, onze hond wordt een soort van blij als ik met het rompertje aan kom, volgens die vrouw die TTouch doet bij mijn paard komt dit omdat het rompertje hem een geborgen/veilig gevoel geeft, dus hij rent niet weg als ik ermee aan kom.

Ik doe hem overigens ook weleens aan als meneer heel druk is en we hebben bezoek die een beetje bang is voor honden (hij heeft energie voor 100), dan is hij ook gelijk een stuk rustiger....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 14:59

Grit schreef:
Bedankt Janet!

Ik vind de kosten zodanig dat ik overweeg om het te proberen. Jammer als het niet werkt, maar ik wil graag iets vinden wat wel werkt en dan is dit bedrag nog te overzien.

Maar wat ik me af vraag
- als het gaat om vuurwerk zal het shirt geregeld aan moeten (dat gaat al vanaf de eerste illegale knallen). Geeft dat geen gewenning waardoor de hond zich bijvoorbeeld in januari zonder shirt onveiliger voelt?
- kun je dit shirt ook aan doen als je zelf niet thuis bent. Oftewel heeft het draagrisico's?

Volgens mij is het wel veilig hoor, dus je kunt het ook gebruiken als je er niet bent. Gewenning denk ik niet, want je gebruikt het enkel in enge situaties. Het wordt ook wel gebruikt in de training, onzekere honden/overactieve honden,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:00

AngelofLove schreef:
Oh ja Chica, onze hond wordt een soort van blij als ik met het rompertje aan kom, volgens die vrouw die TTouch doet bij mijn paard komt dit omdat het rompertje hem een geborgen/veilig gevoel geeft, dus hij rent niet weg als ik ermee aan kom.

Ik doe hem overigens ook weleens aan als meneer heel druk is en we hebben bezoek die een beetje bang is voor honden (hij heeft energie voor 100), dan is hij ook gelijk een stuk rustiger....

Interessant, zo had ik dit nog niet bekeken en is ook een antwoord op mijn vraag :) Mijn leek zo'n pak juist benauwend en beangstigend, als ik zo naar het filmpje mocht kijken.

Gelukkig is mijn hond niet bang voor vuurwerk dus ik zal dit niet nodig hebben. Succes met de hondjes en de weg baar de juiste methode.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:12

helaas hebben ze denk ik geen rompers voor mn 30kilo wegende hond met stokmaat 60cm, anders kon ik dat ook proberen :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 16:18

Haha, voor hele dikke baby's ;) mss. nee dat is vervelend, wil bij mij dus ook niet zo. :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:02

je kan dus ook kijken naar een strak tshirt/kinderkleding ;-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:55

misschien een body in maat s ofzo

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:59

Het shirt is binnen en past.
Het is echt een shirt. Ik had verwacht dat het stugge stevige stof zou zijn, maar het is best zacht en soepel. De klittebandstukken zijn wel steviger.
Maar voorlopig zit die nog in de verpakking. Zodra de eerste stress zichtbaar is, ga ik het shirt proberen. Hopelijk duurt dat nog even.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:24

Ben benieuwd of het helpt voor Spoek, hoop dat je m voorlopig nog niet nodig hebt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:12

Hoe gaat het hier met de honden??

Ik heb zelf het gevoel dat er (nog) erg weinig geknald wordt. Misschien omdat het koud is of omdat de meeste nu pas vakantie hebben. Maar gelukkig tot nu toe nog een relaxte hond en daar ben ik erg blij mee. T-shirt is nog ongebruikt.
Wel krijgt ze clomicalm en heeft ze een DAP halsband. De keren dat er geknald werd was ze sneller weer rustig zodra het stopte. Maar het is te weinig gebeurd om te zeggen dat het door deze ondersteuning komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:06

Ik zit er nu ook half en half over te twijfelen om ook zo'n shirt nog aan te schaffen.
Vind ze wel enorm duur en er is nog zo weinig over bekend...
*twijfelt nog even verder*

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:12

he wat interesant? kun je zoiets ook bij je paard doen met het vuurwerk?

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:26

Grit schreef:
Het shirt is binnen en past.
Het is echt een shirt. Ik had verwacht dat het stugge stevige stof zou zijn, maar het is best zacht en soepel. De klittebandstukken zijn wel steviger.
Maar voorlopig zit die nog in de verpakking. Zodra de eerste stress zichtbaar is, ga ik het shirt proberen. Hopelijk duurt dat nog even.

Hoe is het gegaan met oud en nieuw ?
En waar heb je hem gekocht ?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 10:58

De vuurwerkmaand zit er weer op, gelukkig!! Ik ben heel benieuwd hoe met jullie honden is gegaan.

Met Spoek ging het een stuk beter dan vorig jaar! Ze is wel bang geweest, maar dit bleef beperkt tot rillen en hijgen, soms een beetje piepen.
Blijf het zo sneu vinden voor haar, maar het was binnen de perken. Ze bleef ons nu ook opzoeken en kwam dicht bij ons liggen.
Een groot verschil met vorig jaar toen ze totaal onbereikbaar rond bleef vluchten en zo overstuur was dat ik een paar keer bang ben geweest dat ze een hartaanval zou krijgen.
Ze heeft nu tussendoor ook gewoon heerlijk languit liggen slapen.

Ze heeft donderdag, vrijdag en zaterdag haar thundershirt veel aan gehad. Het is lastig te zeggen of het shirt heeft gewerkt, omdat ze ook voor het eerst een DAP band om heeft gehad en Clomicalm heeft gekregen.
Ze vond het iig niet vervelend aan te hebben, deed ook haar gewone dingen ermee. Zodra de eerste onweersbui weer overkomt, krijgt ze het shirt aan. Benieuwd hoe het dan gaat, want ook onweer is ellende voor haar.

In de weken vooraf is dit jaar minder geknald, de paar keer dat het wel werd gedaan, was ze een stuk sneller weer rustig.

Spoek met shirt aan;
Afbeelding

Higgins; ik heb het shirt besteld bij de site die ik in een van mijn eerste posts hebt genoemd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:23

Grit schreef:
Zodra de eerste onweersbui weer overkomt, krijgt ze het shirt aan. Benieuwd hoe het dan gaat, want ook onweer is ellende voor haar..
Om het verhaal maar af te maken, helaas geeft het shirt bij onze hond geen rust bij onweer. Het heeft nu twee keer geonweert en ze was zo enorm angstig. Met het shirt aan werd dit niet minder.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het voor andere niet kan werken, elk dier reageert toch anders. Maar de mijne is eventueel te koop.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 13:54

Dat is balen !
En de anderen die hem hebben aangeschaft, wat zijn jullie ervaringen ?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:34

Ik heb er gisteren eentje besteld!
Ben heel benieuwd, wij hebben een nerveuze hond, die met onweer/vuurwerk/knallen etc meteen aan het rillen is, en zich het liefst onder het bed wil verstoppen.
Ook in de auto is ze altijd aan het trillen en hijgen. Als je haar dan gaat masseren op haar rug stopt ze, dus ik denk dat een Thundershirt best wel eens zou kunnen helpen! Zodra we hem binnen hebben zullen we een ritje maken naar stal met de auto, en ik zal een voor/na filmpje maken voor de geïnteresseerden :j !

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:36

Grit jammer dat ie bij onweer niet helpt voor Spoek.