Koop GEEN dieren in een dierenwinkel!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Koop GEEN dieren in een dierenwinkel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:18

@Rowena: Ik ben blij dat ik eens een keer iets goeds hoor over een dierenwinkel, hoe het ook kan :j

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:18

Citaat:
Helaas ken ik zelf ook wel gevallen waar men niet zo met de dieren begaan is. En regelmatig komen mensen bij ons in de winkel met 'klachten' over andere dierenwinkels in de buurt. Als wij hun dan onze werkwijze uitleggen en waar onze dieren vandaan komen zeggen ze meteen; Volgende keer komen we zeker hiernaartoe.

Dat is ook mijn ervaring.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:19

ikdoemaarwat schreef:
speciaal voor chiqa:

bronvermelding

de 100 slechtste
http://www.dierenwinkelinspectie.nl/beo ... /slechtste

de 100 beste
http://www.dierenwinkelinspectie.nl/beoordeeld/beste

zie je bij ons in de buurt niet zo pluis
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=30136

dames en heren, mocht u onverhoopt een slechte zaak zien, meld deze dan ;)

Dit heeft niets met objectieve beoordelingen te maken, hier kan iedereen een berichtje plaatsen. Als ik iemand kwaad wil doen kan ik een negatief bericht plaatsen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:19

saskiakefie schreef:
@Rowena: Ik ben blij dat ik eens een keer iets goeds hoor over een dierenwinkel, hoe het ook kan :j

Daar doen we het voor. :)
Mensen willen vaak wel de lusten maar niet de lasten van een dier. We leggen ze van te voren uit dat dat er ook bij hoort. En echt 5 op de 10 haakt af als ze horen wat er allemaal bij komt kijken.
Liever 20 euro dan niet verdient door een konijn niet te verkopen, als er wel 20 euro aan te verdienen en het diertje heeft geen goed leven. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:22

Rowena; bedankt voor je toevoeging dit is ook over het algemeen mijn ervaring,
dat de dieren van goede huize komen. Aan de andere kant kunnen zij de consument niet dwingen de dieren een goede huisvesting te geven, simpel om het feit dat er geen toezicht op is en geen wetten voor zijn.
Dus kunnen zij wel enorm hun best hebben gedaan maar als de koper dr niets mee doet.
Lijkt me vrij frustrerend.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:25

Roweentje89 schreef:
saskiakefie schreef:

Daar doen we het voor. :)
Mensen willen vaak wel de lusten maar niet de lasten van een dier. We leggen ze van te voren uit dat dat er ook bij hoort. En echt 5 op de 10 haakt af als ze horen wat er allemaal bij komt kijken.
Liever 20 euro dan niet verdient door een konijn niet te verkopen, als er wel 20 euro aan te verdienen en het diertje heeft geen goed leven. ;(

Wauw dát vind ik erg goed! Ik geloof zo dat 5 van de 10 afhaakt, als je alleen al ziet hoeveel konijnen slecht verzorgt worden en hoeveel er te koop staan.
En dat jullie dit vertellen gaat ten koste van jullie financien, ik bedoel zo verkoop je natuurlijk een stuk minder en juist daarom heb ik er veel respect voor, de meeste dierenwinkels hebben dat er echt niet voor over.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:25

Is dit niet precies hetzelfde als met paarden kopen? Niet dat die in een dierenwinkel te koop zijn... :+ Maar de eeuwige adviezen komen elke keer terug en als iemand niet heeft opgelet zijn de woorden van medebokkers vaak hard.
Als je naar een handelsstal gaat, wéét je eigenlijk wel dat je op moet letten.

Ga je naar en dierenwinkel, geldt precies hetzelfde.
Veel dierenwinkels zijn niet erg goed, maar er zijn er die wél goed zijn.
Niet alle fokkers zijn goed. Velen niet. Velen wel. De niet goede, hebben mogelijkheden om te blijven verkopen, omdat de klanten geneigd zijn impulsaankopen te doen of zich niet hebben ingelezen.
Hetzelfde geldt voor mensen die hun konijnen verkopen (dus geen fokker, geen dierenwinkel). Vaak overigens doordat ze per ongeluk een nestje hebben. Weten die mensen alles. Is dat beter dan via de dierenwinkel? Nee, niet altijd. En soms ook wel.

Denk gewoon goed na voordat je een dier koopt en lees je in. Dan kom je al een heel eind.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:28

D00R schreef:
Is dit niet precies hetzelfde als met paarden kopen? Niet dat die in een dierenwinkel te koop zijn... :+ Maar de eeuwige adviezen komen elke keer terug en als iemand niet heeft opgelet zijn de woorden van medebokkers vaak hard.
Als je naar een handelsstal gaat, wéét je eigenlijk wel dat je op moet letten.

Ga je naar en dierenwinkel, geldt precies hetzelfde.
Veel dierenwinkels zijn niet erg goed, maar er zijn er die wél goed zijn.
Niet alle fokkers zijn goed. Velen niet. Velen wel. De niet goede, hebben mogelijkheden om te blijven verkopen, omdat de klanten geneigd zijn impulsaankopen te doen of zich niet hebben ingelezen.
Hetzelfde geldt voor mensen die hun konijnen verkopen (dus geen fokker, geen dierenwinkel). Vaak overigens doordat ze per ongeluk een nestje hebben. Weten die mensen alles. Is dat beter dan via de dierenwinkel? Nee, niet altijd. En soms ook wel.

Denk gewoon goed na voordat je een dier koopt en lees je in. Dan kom je al een heel eind.

En helaas gebeurd dit veel te weinig. Het is vaak ook onwetendheid en als slechte dierenwinkels ze verkeerde adviezen geven geloven ze dat gelijk. Tijd hebben mensen niet die hun kindje gewoon een konijntje als cadeau willen doen. Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:29

Ik heb mijn hamster gekocht bij de dierenwinkel.. hij was nog jong en was opzich wel tam.. tenminste bij mij dan :+
En hij was ook gewoon gezond, hij was een jaar of 3 geworden geloof ik.

mijn konijn heb ik ook bij een dierenwinkel vandaan, is gewoon gezond en niks mis mee ;) Deze kwam bij een andere dierenwinkel vandaan. Omdat de dierenwinkel waar ik me hamster vandaan had geen leuke had :o

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:30

Ja, het ligt ook aan de kopers. Sommige mensen denken te simpel. Ze komen in de winkel, willen bijvoorbeeld een cavia. En beginnen dan op te noemen wat ze erbij moeten hebben. De meeste dingen zijn overbodig, en sommige dingen vergeten ze helemaal. Ze weten bijvoorbeeld niet dat je cavia's niet zomaar konijnenvoer kan geven omdat ze extra vitaminen e.d. nodig hebben.
Ik neem het de kopers nooit kwalijk hoor. Want meestal weten ze gewoon ook niet beter omdat het hun nooit goed is uitgelegd. Ik vind het dan geweldig om de tijd te nemen om die mensen goed wegwijs te maken en zoveel mogelijk goede informatie te geven.

@saskiakefie: Er kwam vandaag een vrouw in de winkel en die had bij een andere winkel een konijn gekocht. Konijn wil nu niet meer eten voelt koud aan en zit maar stil in een hoekje. Is ze terug geweest naar die andere winkel en die zeiden: Ja neem hem maar mee hierheen en dan ruil je hem maar om. Die vrouw was helemaal ontdaan dat die vrouw van die andere winkel dat zomaar zei, je ruilt een dier toch niet zomaar om waar je al om geeft. Zo spreek je niet over een dier. Die vrouw is nu bij ons gekomen om advies e.d. en we hebben haar tips en advies meegegeven en ze ging er meteen mee aan de slag. Zij was ook degene die zei vandaag dat ze de vanaf nu alleen nog maar bij ons komt. :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:33

@Rowena: Ja dat is natuurlijk mooi, dat je zo aan een klant komt :j
Maar ik denk niet dat dit vaak gebeurd?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:34

Heb na 4 katten uit nestjes voor het eerst een asielkat. Is 2 weken heel veel ziek geweest maar dit werd gelukkig allemaal vergoed.
Nu een prima kat. De cavia's hebben we gekregen via MP, er was geen tijd meer voor ze en toen eentje overleed zijn we naar de Knaagdierenopvang gegaan voor een vriendje.
Ik koop idd geen dieren in een dierenwinkel en zal proberen ook alle volgende poezen /katers uit het asiel te halen. Geen pretnestjes...al lijkt t me nog zooo leuk!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:36

Het komt af en toe eens voor. Er komen ook wel eens mensen terug die een cavia of konijn gekocht hebben dat er wat 'mis' is.
Vaak blijkt dan dat ze het dier thuis op de tocht hebben gezet (onbewust). En dat hij daardoor wat ziekjes is geworden. In de tijd dat ik er werk is er nog nooit iemand terug gekomen dat een dier zo ziek was dat hij het niet overleefd heeft.

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:37

Ik heb mijn cavia's en konijn ook bij de dierenwinkel vandaan.
Cavia's zijn 8 en 7 geworden, konijn over de 10. Mijn ervaring met mijn dierenwinkel is gewoon goed, het verschilt denk ik gewoon erg per winkel. Er zullen er ook genoeg zijn die veel dingen niet op de correcte manier doen.
Laatst bijgewerkt door manonlalala op 13-11-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 20:37

@Rowena: Mag ik weten welke dierenwinkel het is, ik word wel erg nieuwsgierig :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:39

Als het er echt zo slecht aan toeging zouden dr ook wel allemaal ziektes heersen in de dierenwinkels, en dat zie je als klant, je heb je ogen niet in je broekzak.
Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, uitzonderingen daargelaten.
Roweentje; goed advies geef jij zeg, mijn complimenten :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:40

Dankjewel Chiqa. Ik doe mijn best.
Ik wil gewoon het beste voor ieder dier wat leeft. :)
En ik kan ze helaas niet allemaal zelf hebben. Hihi :+

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:42

Ben het er helemaal mee eens ;)

De dieren zitten in veelste kleine hokjes (vooral ratten e.d) zonder speeltjes.
Mannetjes en vrouwtjes zitten hier gewoon bij mekaar.

maar er zullen ook wel goede tussen zitten!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:59

Okay, er wordt nu gezegt dat dieren niet alleen mogen worden verkocht vinden sommige.
Maar wat als de klant zegt thuis een soort genoot te hebben zitten? Hoe moet een winkel dan reageren? Toch niet meegeven? Of wel meegeven en hopen dat ze de waarheid spreken?
Je kan dat toch neit controleren.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:01

wemkelover schreef:
Okay, er wordt nu gezegt dat dieren niet alleen mogen worden verkocht vinden sommige.
Maar wat als de klant zegt thuis een soort genoot te hebben zitten? Hoe moet een winkel dan reageren? Toch niet meegeven? Of wel meegeven en hopen dat ze de waarheid spreken?
Je kan dat toch neit controleren.

Dat kun je niet controleren en dat word ook niet gecontroleerd.
Dus dat is hopen dat de klant de waarheid spreekt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:08

Chiqa schreef:
Als het er echt zo slecht aan toeging zouden dr ook wel allemaal ziektes heersen in de dierenwinkels, en dat zie je als klant, je heb je ogen niet in je broekzak.
Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, uitzonderingen daargelaten.

Dan gaat er eentje dood, so what. Vuilniscontainer in, is er vast wel ergens eentje zwanger van een nestje.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:09

D00R schreef:

ja en meestal gebeurd dit gewoon niet, mensen zien dieren vaak als iets leuks en simpels,vooral goudvissen en dergelijke
leuk joh in zo een kommetje.... not....
echt diervriendelijk gewoon! :n

maar 9 van de 10 dierenwinkels verkopen het gewoon aan je hoor :j
durf er een test op te wagen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:12

ikdoemaarwat schreef:
D00R schreef:

ja en meestal gebeurd dit gewoon niet, mensen zien dieren vaak als iets leuks en simpels,vooral goudvissen en dergelijke
leuk joh in zo een kommetje.... not....
echt diervriendelijk gewoon! :n

maar 9 van de 10 dierenwinkels verkopen het gewoon aan je hoor :j
durf er een test op te wagen!!!!

Tja ik denk 'oh leuk een hamster *naar de dierenwinkel*'
In mijn ervaring gaan de wat serieuzere mensen naar de goeie fokkers of een nestje bij een particulier.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:15

klopt, maar denk dat het merendeel niet ''serieus'' is

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:18

Asyaa schreef:
Tja ik denk 'oh leuk een hamster *naar de dierenwinkel*'
In mijn ervaring gaan de wat serieuzere mensen naar de goeie fokkers of een nestje bij een particulier.

tja zo denken wij.......maar hoeveel serieuze mensen die zo denken, denk jij dat er zijn?