Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Helaas ken ik zelf ook wel gevallen waar men niet zo met de dieren begaan is. En regelmatig komen mensen bij ons in de winkel met 'klachten' over andere dierenwinkels in de buurt. Als wij hun dan onze werkwijze uitleggen en waar onze dieren vandaan komen zeggen ze meteen; Volgende keer komen we zeker hiernaartoe.
ikdoemaarwat schreef:speciaal voor chiqa:
bronvermelding
de 100 slechtste
http://www.dierenwinkelinspectie.nl/beo ... /slechtste
de 100 beste
http://www.dierenwinkelinspectie.nl/beoordeeld/beste
zie je bij ons in de buurt niet zo pluis
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=30136
dames en heren, mocht u onverhoopt een slechte zaak zien, meld deze dan
saskiakefie schreef:@Rowena: Ik ben blij dat ik eens een keer iets goeds hoor over een dierenwinkel, hoe het ook kan
Roweentje89 schreef:saskiakefie schreef:@Rowena: Ik ben blij dat ik eens een keer iets goeds hoor over een dierenwinkel, hoe het ook kan
Daar doen we het voor.
Mensen willen vaak wel de lusten maar niet de lasten van een dier. We leggen ze van te voren uit dat dat er ook bij hoort. En echt 5 op de 10 haakt af als ze horen wat er allemaal bij komt kijken.
Liever 20 euro dan niet verdient door een konijn niet te verkopen, als er wel 20 euro aan te verdienen en het diertje heeft geen goed leven.
D00R schreef:Is dit niet precies hetzelfde als met paarden kopen? Niet dat die in een dierenwinkel te koop zijn...Maar de eeuwige adviezen komen elke keer terug en als iemand niet heeft opgelet zijn de woorden van medebokkers vaak hard.
Als je naar een handelsstal gaat, wéét je eigenlijk wel dat je op moet letten.
Ga je naar en dierenwinkel, geldt precies hetzelfde.
Veel dierenwinkels zijn niet erg goed, maar er zijn er die wél goed zijn.
Niet alle fokkers zijn goed. Velen niet. Velen wel. De niet goede, hebben mogelijkheden om te blijven verkopen, omdat de klanten geneigd zijn impulsaankopen te doen of zich niet hebben ingelezen.
Hetzelfde geldt voor mensen die hun konijnen verkopen (dus geen fokker, geen dierenwinkel). Vaak overigens doordat ze per ongeluk een nestje hebben. Weten die mensen alles. Is dat beter dan via de dierenwinkel? Nee, niet altijd. En soms ook wel.
Denk gewoon goed na voordat je een dier koopt en lees je in. Dan kom je al een heel eind.
wemkelover schreef:Okay, er wordt nu gezegt dat dieren niet alleen mogen worden verkocht vinden sommige.
Maar wat als de klant zegt thuis een soort genoot te hebben zitten? Hoe moet een winkel dan reageren? Toch niet meegeven? Of wel meegeven en hopen dat ze de waarheid spreken?
Je kan dat toch neit controleren.
Chiqa schreef:Als het er echt zo slecht aan toeging zouden dr ook wel allemaal ziektes heersen in de dierenwinkels, en dat zie je als klant, je heb je ogen niet in je broekzak.
Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, uitzonderingen daargelaten.
D00R schreef:Denk gewoon goed na voordat je een dier koopt en lees je in. Dan kom je al een heel eind.
ikdoemaarwat schreef:D00R schreef:Denk gewoon goed na voordat je een dier koopt en lees je in. Dan kom je al een heel eind.
ja en meestal gebeurd dit gewoon niet, mensen zien dieren vaak als iets leuks en simpels,vooral goudvissen en dergelijke
leuk joh in zo een kommetje.... not....
echt diervriendelijk gewoon!
maar 9 van de 10 dierenwinkels verkopen het gewoon aan je hoor
durf er een test op te wagen!!!!