Tiamatje is niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Tiamatje is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 12:27

Ik wilde je ook nog even via deze weg sterkte wensen. Toch mooi dat hij uiteindelijk zelf overleden is.

Waarom neem je niet gewoon een jongere kat uit het asiel? Je hoeft toch niet meteen voor een raskat bij een dure fokkerij te gaan? Die krijgen toch wel een baasje.
Ook bij de dierenbescherming of dierenambulance kun je katten adopteren trouwens. Daar zitten ook wel eens kittens of jongere katten tussen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 14:12

Omdat ook die jonge katten uit het asiel net zo hard een baasje krijgen als die uit de fokkerij. Sowieso de kat die wij dan zouden kiezen. Bovendien wil ik dit keer wel weten wat de afstamming is, hoe de kat is opgegroeid, de medische geschiedenis en dat weten ze bij een asiel meestal niet. Nogmaals als Bailey er nog had gezeten, waren we dus weldegelijk voor een asielkat gegaan, maar die is geplaatst, dus nu gaan we op ons gemakkie op zoek naar een andere kat waar we beiden net zo'n klik mee hebben als dat we bij Bailey hadden. Het kan natuurlijk zijn dat we geen geschikte Sphynx vinden en dat we over een tijdje wel een geschikte jongere kat bij het asiel vinden, alleen gaat mijn (en die van J) voorkeur nu even uit naar een kat waarbij gewoon zowat alles bekend is gezien wat we tot nu toe bij de katten zijn tegengekomen. Bij de jonge kat is het de bedoeling dat hij/zij onze tegenhanger gaat worden van de oude, geschiedenis-onbekend-asielkatten en een beetje zekerheid is daarbij gewoon wel fijn. :)) Al kan er met een raskat natuurlijk ook wel van alles zijn.

De katten van de dierenbescherming/dierenambulance komen voor zover ik weet gewoon bij het asiel hier. De kittens gaan naar gastgezinnen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:40

Sterkte met het verlies van Tiamat :(:) , ik heb diep respect voor je hoe je je toch maar weer van DA naar DA hebt gesleept om de oude man te helpen, en uberhaupt dat je voor de oudjes hebt gekozen, petje af hoor! +:)+

Er zijn ook regelmatig herplaatsers tussen de raskatten, op http://www.kittentekoop.nl staan ze regelmatig, of hou je die site al in de gaten?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:43

Die ken ik nog niet, heel erg bedankt! :))

Oudjes, daar hebben wij gewoon een zwak voor. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:44

er staan nu 5 Sphynxen op.... :)
die laatste is best jong en heeft nog een leuke speelkameraad die ook een nieuw huisje zoekt.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 18:18

Ik zag het ja. Twee is alleen iets teveel, dus het word echt 1 kat erbij. ;) In ieder geval bedankt voor de link, daar kunnen we wel wat mee. Overigens gaan we zaterdag kennis maken met wat Sphynx kittens, dus misschien zit er daar wel eentje bij waar we een klik mee hebben.

Ik heb nog een foto-topic gemaakt van Tiamatje: Hierzo!
Ik kreeg ook net een belletje van het crematorium. De as staat klaar en donderdag gaan we een urn uitzoeken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:46

Emytje schreef:
Al kan er met een raskat natuurlijk ook wel van alles zijn.

De katten van de dierenbescherming/dierenambulance komen voor zover ik weet gewoon bij het asiel hier. De kittens gaan naar gastgezinnen.

Als je dat maar in je achterhoofd houd; Sky vond het ook nodig nu pas te laten merken dat ze maar 1 werkende nier heeft

De mensen waar de katten van E zitten vangen ook katten op voor de dierenamblance, ook kittens (al dan niet 'nog in verpakking'). Die blijven gewoon bij hen tot ze door een baasje geadopteerd worden

Veel plezier zaterdag, kijken is altijd leuk :)