Puk de pechkat weer. Update: Eosinofiel Granuloom, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:34

CM_ schreef:
Het ziet er idd uit als een eosinofiel granuloom complex.

Dit is een allergie ergens voor, vaak voor plastick bakjes.

Zodra ze het hebben wordt het het snelst beter zonder dat het de mond gaat verminken, door 3 keer prednisolon te laten spuiten door de dierenarts.
Plus de plastick bakjes/speelgoed weghalen.

Niet alleen voor plastic, dit kan ook door voedselallergie komen. Zijn jullie onlangs van voer veranderd?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:36

kan zo'n allergie dan (eosinofiel granuloom complex) van de ene dag op de andere dag ontstaan? want het "wondje" zat er ineens.

Anoniem

Re: Wat is dit? Puk de pechkat weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:39

Doet mij ook meteen denken aan Eosinofiel granuloom, als ik jou was zou ik naar de DA gaan straks zit het in zijn bekje dat is echt heel erg vervelend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:43

we zijn niet veranderd van voer :n wel krijgt ze nu al een paar maanden andere snacks, maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen? :)

Mijn oom heeft een mail met foot's en filmpjes gekregen, ik kan hem morgen pas bereiken ivm dat hij enkel een engels mobieltje heeft

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:06

http://www.delingehoeve.nl/eigenaren/pa ... .php?Id=36 . Dit is volgens mij wel een duidelijk stukje over dat eosinofiel granuloom complex. Ik las dat het ook door een vlooienallergie kan komen.

Onze laatste kat die we hadden had het achteraf gezien ook, die heeft er jaren mee gelopen, omdat de DA eerst zei dat het niets ernstigs was. Ze was altijd erg lastig in mandjes te krijgen, ik ahd een hoop andere dingen aan mijn hoofd destijds, toen ze op 13-jarige leeftijd heel erg ziek was ben ik naar de DA ( een ander) gegaan en toen bleek dus dat ze dit had en dat je dat vaker bij katten zag. Wel ernstig dus, want het was heel raar vergroeid uiteindelijk. Ik heb overigens nooit andere plekken bij haar ontdekt zoals je wel leest, alleen die rare lip die steeds verder vergroeide. Als ik dus eerder geweten had wat het was, was ik natuurlijk wel eerder naar de DA gegaan. Ze had wel periodes gehad dat ze veel vlooien had, want ook het ontvlooien van haar was een ramp...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 12:51

Puk heeft voor het eerst in 9 jaar echt vlooien gehad, dus dat lijkt mij dan de meest logische verklaren? we hebben nu in elk geval (hopelijk) alle vlooien bestreden, kamers bespoten en de kat dat spul in de nek gedaan. Jet bedankt voor die link, erg leerzaam!

Heb nog geen reactie van mijn oom, maar hoop en verwacht dat dat vanavond wel zal lukken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:49

Ik heb een reactie van mijn oom, volgends hem heeft ze dit gekregen door het vele likken door de vlooien ofzo, sorry slecht in uitleggen, wij gaan zoiezo nog naar de DA van de week :j

voor de geintereseerde kan ik de gehele mail sturen per pb !

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:20

Ja, ik zou de mail wel graag willen lezen! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 21:49

Zijn er meerdere mensen die ervaring hebben met eosinofiel granuloom dat veroorzaakt word door vlooienallergie? welk vlooienmiddel is in dat geval het beste? Ik probeerde vandaag de DA te bereiken, helaas geen geluk

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:06

Ik kan je helaas niet helpen, ik wist dus niet wat het was, ik was in de veronderstelling dat ze een klap gehad toen ze tussen de schuifpui was gekomen, want de DA had mij dus gezegd dat het niets ernstigs was... Totdat het dus te laat was en ik bij een andere DA kwam...
Ik hoop dat iemand je kan helpen, want als je niets doet, vergroeit het dus steeds meer in de loop van de jaren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:08

Ja daarom vraag ik het dus en mijn ouders willen zich dus aan mijn oom zijn advies houden maar ik vind het wel fijn als het door een andere DA word bevestigd. De wond is inmiddels alweer wat groter geworden namelijk en begin mij echt zorgen te maken... mijn arme poezenmeisje heeft echt teveel pech de laatste 2/3 jaar ;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:18

Lastig dat je niet zomaar zelf naar een DA kan gaan met je kat, ik woonde al ruim op mezelf en had dus alles te zeggen over mijn dieren. maar dan nog: als een DA het mis heeft, zit je toch. Ik hoop voor je dat het toch goed gaat bij jou en dat je toch naar een goede DA kunt gaan, heel veel sterkte!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 22:26

Tjah, mijn oom is al 20/30 jaar DA :+ dus ik ga er niet meteen vanuit dat die het fout heeft, maar ik ben altijd al erg bezorgt over Puk geweest, vooral sinds de eerste keer dat ze haar kruisbandje gescheurd had... Maar mijn ouders noemen mij paranoide en vinden dat ik me aanstel en dat ik niet aan mijn oom zou moeten twijfelen... Begrijp hun kant ooik wel hoor, een spreekuur is niet gratis

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:24

Hij zal het ook heus wel weten, maar je wil zo graag iets doen lijkt me. En dat kan je nu niet echt omdat je ouders en je oom zeggen hoe en wat.
Succes met je kat in elk geval!

j0j0

Re: Puk de pechkat weer. Update: Eosinofiel Granuloom, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 09:45

Een van mijn katten heeft dit ook al twee keer gehad. Elke keer in de zomer als ze erg veel buiten kwam. Beide keren naar de DA geweest. DA vertelde dat het een allergische reactie was. Deze reactie kon veroorzaakt worden door verschillende dingen. Maar ze heeft die keren een prikje gehad en het plekje is weer verdwenen. Je ziet er nu helemaal niks meer van :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:33

j0j0 schreef:
Een van mijn katten heeft dit ook al twee keer gehad. Elke keer in de zomer als ze erg veel buiten kwam. Beide keren naar de DA geweest. DA vertelde dat het een allergische reactie was. Deze reactie kon veroorzaakt worden door verschillende dingen. Maar ze heeft die keren een prikje gehad en het plekje is weer verdwenen. Je ziet er nu helemaal niks meer van :)

en weet je ook wat voor prikje ze heeft gekregen? Ik zal straks namelijk even de DA bellen en vragen wat het beste is om te geven hiertegen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 11:01

volgends mijn DA moeten de meeste katten met deze ziekte ook een spuitje krijgen genaamd moderin, nou hopen dat mijn ouders het van me aannemen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:53

Idd eosinofiel granuloom of feline indolent ulcer.
Komt vaak uit een allergie voort, voeding, eetbak, kussen, vlooien,...
de stukjes die er al gegeven zijn informeren denk ik voldoende hieromtrent.
:) toch even langs dierenarts.
moderin is trouwens een ontstekingremmer (werkt een aantal dagen).
wat antibiotica kan, vlooien, voer aanpassen (hypoallergeen) en eventueel wat ontstekingsremmer.

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:47

lifaya schreef:
volgends mijn DA moeten de meeste katten met deze ziekte ook een spuitje krijgen genaamd moderin, nou hopen dat mijn ouders het van me aannemen...

Kon niet meer terugvinden wat voor spuit het is geweest, staat ook niet in het paspoort.
Inmiddels je ouders kunnen overtuigen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 11:32

Update (hopelijk mag dit nog :') )
Puk haar zweer is bijna helemaal weg, ze heeft nu al 2 x die injectie gekregen en het heeft dus echt enorm geholpen, zelfs de DA was verbaasd :oo

De zweer was voor de eerste injectie 23mm lang. voor de 2e injectie was dit als ik het goed heb maar 9mm! dus een enorm verschil. nu is er helemaal geen verdikking etc meer te zien, enkel een beetje beschadigde huid! ik zal vandaag of morgen even een foto plaatsen hoe de pechpoes er nu uitziet :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:55

Super!