Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
alison_belle schreef:met zaagsel wel even opletten dat je geen teddy hebt.......dan gaat de vacht vreselijk klitten
wimmus schreef:Zolang nijnen met z'n tweeën zijn, krijgen ze het echt niet snel koud.
Zorgen voor een droge bodem, genoeg hooi om op te knagen en ze vinden het wel prima.
ChantalSmook schreef:Ik heb sinds vandaag zaagsel, daarop stro en daar weer een laagje zaagsel. Dit omdat ze het stro dus als poepplek graag gebruiken. Hoop dat ze dat door het zaagsel minder fijn vinden en toch in de bak gaan. In ieder geval een dikke laag, maar overdag zitten ze met die kou nu gewoon buiten op de stenen. Ze hebben een lekkere dikke vacht, dus dat komt wel goed.
BelgenGek schreef:Mijn dieren (caafs & konijnen) krijgen ene dag hooi, andere dag brok (Om te eten)
in de winter doe ik elke avond een Extra dot hooi, dit dan in het nachthok.
Zo duidelijk?
goeroe schreef:BelgenGek schreef:Mijn dieren (caafs & konijnen) krijgen ene dag hooi, andere dag brok (Om te eten)
in de winter doe ik elke avond een Extra dot hooi, dit dan in het nachthok.
Zo duidelijk?
Geef je dan zoveel hooi dat ze de tweede dag ook nog hooi hebben om te eten? Een dag alleen maar brok eten is namelijk echt niet gezond en zelfs behoorlijk gevaarlijk. Waarom verdeel je het hooi en de brok niet gewoon zodat ze elke dag hooi en brok krijgen?