Met welk ras is deze kater gekruist?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Met welk ras is deze kater gekruist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:43

HTK-kat. Heb je gewoon in verschillende uitvoering, dit is ook zo'n mixje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:45

Voor mij is het een kat, zoals alle anderen...
Niets bijzonders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:47

Dat had ik nog niet gezien.. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:48

KoudbloedKim schreef:

De hoofdprijs haal je niet in een asiel hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:49

Laat ik dat maar inslikken.. :+

Deze poes is voor mij de hoofdprijs. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:51

Janine1990 schreef:
KoudbloedKim schreef:

Daar gaat het haar toch helemaal niet om? :? Eigenlijk zijn alle HTK'tjes gewoon kruisingen en TS vindt het leuk om zich af te vragen wat er eventueel voor raskat achter gezeten kan hebben. Zou ik ook leuk vinden om te doen. Als jij dat niet leuk vindt ook prima, het is geen verplichting om te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:54

Nou inderdaad.. niet overal zit een geld-gedachte of status-ambitie achter. :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:55

De zwarte van mij leefde ook op erg grote voet hoor en ik vind de kat die ik bij gevoegd heb ook grote voetjes hebben. In hetzelfde nestje waar ik de zwarte van had zat ook zo'n cyper als die van jouw. Die leek erg veel op die van jouw.

De moeder was een cyper en de vader een volle siamees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:10

Janine1990 schreef:
Voor mij is het een kat, zoals alle anderen...
Niets bijzonders...

Precies, waar je dr zát van ziet rondlopen, een doodgewone HTK kat zie dr niets van een ander ras in :n

Waarom is deze kat jou hoofdprijs Koudbloedkim?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:11

Omdat ik hem helemaal geweldig vind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:16

Ben je het asiel ingelopen of hoe heb je hem gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:17

Ja, ik hem hem uit het asiel gehaald..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:18

Janine1990 schreef:

Ligt er maar net aan wat je als hoofdprijs ziet ;) . Ik heb er idd eentje uit het asiel, maar ook eentje uit een vuilcontainer gehad en eentje uit een varkensstal. Voor sommigen is misschien een ellenlange stamboomkat de hoofdprijs, anderen zijn al blij als ie 'helemaal geweldig' is.

Ik vind het ook leuk om uit te vogelen of en wat er voor een bloed achter zit. Niet zodat ik ze voor een flinke som geld op Marktplaats kan zetten, maar gewoon, voor de gein. Zeker als ze wat apartere kenmerken hebben, zoals lange stelten in het geval van KoudbloedKim of zoals die ik eens had met een aparte kleur. Die kat was fawnkleurig, een soort van zalmroze en duidelijk geen 'ordinair' creme. En niemand die mij wijs maakt dat dát gewoon HTK is.

Overigens vind ik elke kat bijzonder. Zelfs die lelijke aanloopHTKkat van mijn moeder. Beest slaat nergens op, ziet er niet uit en is suf. Maar had 'm zo zelf meegenomen als ik niet al mijn eigen HTKfeeks had gehad.

KoudbloedKim: Heb jij hem uitgezocht of heeft hij jou uitgezocht? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:22

Pluizebolpum: Zo denk ik er ook over..
Het is niet eens in mijn hoofd opgekomen dat ik hem door kan verkopen als het wel een ras(kruising) zou zijn. :n
Dat zou ik nooit doen, doe normaal, en bovendien mag je een poes uit het asiel niet door verkopen, maar ben je verplicht hem terug te brengen naar het asiel.

Nou, hij lag in een mandje en hij was zó lief..
Ik twijfelde nog tussen hem en een katje met 3 pootjes, maar ik heb voor hem gekozen. :j
Omdat hij het heerlijk vond dat ik hem aaide en hij heeft me in het asiel ook erg aan het lachen gemaakt, met een domme actie. :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:26

Gewoon een Huis- tuin- en keukenkat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:33

Ik vind hem qua bouw heel veel op een Bengaal lijken, alleen zijn kleur dus niet.

Zoals deze, dit is precies hem, maar 'Samba' is nog een stuk groter.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:36

Nah, het zou altijd kunnen dat het een ongelukje was met een raskat, Bengaal lijkt er idd iets op. Weet je ook waarom hij in het asiel zat?

Mmm...beetje offtopic misschien, maarre:
KoudbloedKim schreef:
Omdat hij het heerlijk vond dat ik hem aaide en hij heeft me in het asiel ook erg aan het lachen gemaakt, met een domme actie. :')
Yep, hij heeft jou uitgekozen hoor. ;) Maar ze laten je graag in de waan dat jij hen uitkiest. Mijn asielbitchje wist precies hoe ze mij moest laten smelten en nog steeds. Is ook de eerste kat die me als personeel behandelt en er mee wegkomt. :o Ik ga zelfs al op commando zitten en pootjes geven, zo erg... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:40

Nou.. hij was in Maart geplaatst bij mensen, maar die mensen hebben hem met zijn pootje door zijn halsband in de steek gelaten..
Dus werd hij in een vangkooi gevangen, want hij was verwilderd.. nu is hij bij mij.

Ja, katten zijn echt veel slimmer dan vaak gedacht wordt. :j
Maar deze.. ik smelt gewoon, als hij bij me op schoot komt liggen of mijn hand vast pakt met zijn pootje. <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:45

Pluizebolpum schreef:
Janine1990 schreef:

Ligt er maar net aan wat je als hoofdprijs ziet ;) . Ik heb er idd eentje uit het asiel, maar ook eentje uit een vuilcontainer gehad en eentje uit een varkensstal. Voor sommigen is misschien een ellenlange stamboomkat de hoofdprijs, anderen zijn al blij als ie 'helemaal geweldig' is.

Ik vind het ook leuk om uit te vogelen of en wat er voor een bloed achter zit. Niet zodat ik ze voor een flinke som geld op Marktplaats kan zetten, maar gewoon, voor de gein. Zeker als ze wat apartere kenmerken hebben, zoals lange stelten in het geval van KoudbloedKim of zoals die ik eens had met een aparte kleur. Die kat was fawnkleurig, een soort van zalmroze en duidelijk geen 'ordinair' creme. En niemand die mij wijs maakt dat dát gewoon HTK is.

Overigens vind ik elke kat bijzonder. Zelfs die lelijke aanloopHTKkat van mijn moeder. Beest slaat nergens op, ziet er niet uit en is suf. Maar had 'm zo zelf meegenomen als ik niet al mijn eigen HTKfeeks had gehad.

KoudbloedKim: Heb jij hem uitgezocht of heeft hij jou uitgezocht? ;)

Oooh absoluut... Ik ben nooit van plan om een hoofdprijs voor een kat te gaan betalen. Voor mij is elke kat bijzonder, en is een raskat niets meer waard dan een gewone kat.
Het gaat om een levend dier met een karakter. En das mij meer waard dan het soort of noem het maar op ;)

Onze poekie heet niet voor niets Ugly :+:

Maar ik moet zeggen dat ik de vraag ietwat vind slaan op alle jonge meiden die iets zien in hun pony, welk ras zou het zijn?
Ja, als het écht een raspeerd zou zijn, dan zou het wel papieren hebben.

Maargoed, ik ben gewoon een botte ongeïnteresseerde trut :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:45

:j

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:19

Sommige opmerkingen hier komen een beetje naar over op mij. Alsof TS het vraagt zodat ze er duizenden voor kan vangen :+ ik heb zelf ook een katje waarvan ik de vader niet ken, en die heeft ook siameesoortjes en ellenlange poten. Ik zou het ook erg leuk vinden om te weten waar hij die vandaan heeft, al is het alleen maar omdat ik dan ook zn karaktertje kan verklaren :) vergelijken is toch ook leuk? De moeder van mijn katje is een rasechte straatsloerie :P en ook daar zie ik eigenschappen van terug, haha.

TS,

ik denk ook dat ie wat oosters heeft, het meeste in de richting van een bengaal :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:19

Ach, zie het maar als een gewone HTK-kat (wat het ook is, die heb je in verschillende vormen) en die doen niks onder voor raskatten hoor. Maar ik denk niet dat je z'n (voor)ouders nog kunt achterhalen ;) hetzelfde als bij mijn pony, d'r moeder is een Dartmoor maar haar vader zal altijd een raadsel blijven. Dat maakt haar niet minder dan een raspaard. Ik zou 'm gewoon een naam geven die bij hem past, en het voor de rest erbij laten. Met een beetje fantasie kun je er van alles in zien, maar het blijft gewoon een HTK natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:41

Hij heeft wel iets van een Bengaal weg... Maar het meeste is hij waarschijnlijk gewoon inderdaad HTK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:59

Dwaallicht: Nou inderdaad.. als dat echt wordt gedacht, dan wordt dat wel heul verkeerd gedacht. :+

Fiffill: Daar heb je gelijk in hoor.. :)
Ik was gewoon nieuwsgierig.. maar dat wordt door sommige een beetje verkeerd opgevat. :o

Misschien kunnen jullie een beetje volwassener reageren? ;)
Zou fijn zijn. :j

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:03

Eigenlijk best maffe uitspraak, volwassener reageren. Gezien de definitie van volwassen neerkomt op lichamelijk en geestelijk volgroeid.

Maar mijn reactie is zeer serieus. Ik zou aan een Zuid-Afrikaanse naam denken, ofwel een Hollandse naam.