Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:10

Die van ons hebben een eigen stukje waar ze naar hartelust mogen spitten onder en grote lange oude laurierhaag. Daar zijn ze echt slaapholen aan het graven en zeker in de zomer als het warm is zijn ze er druk in bezig.

Alleen onze jonge herder wil nog wel eens zijn harken in het gras zetten als er weer eens een grote molshoop is ontstaan. Is ook erg aantrekkelijk natuurlijk maar langzaamaan heeft ook hij door dat het onder de heg wel mag.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:11

zon bal waar voeruit komt door spelen ect. is ook niet ongevaarlijk. onze hond zat met de onderkaak vast erin, hebben der gelukkig eruit gekregen.

Je hebt ook botten die gevuld zijn, daar was onze hond er zoet mee.
en heb veel behendigheid gedaan in de tuin. Dus sprongetjes bouwen en daarover springen enz.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:11

Yamcha schreef:
Het probleem is dat je het risico loopt dat je hond het ook niet overleeft......

Echt geen Kong doen, hoor.

Waarom geen Kong?
Dat is toch echt een betere oplossing dan een oude voetbal... :S

karuna
Drukke kabouter

Re: Ze graaft me gras om... Wat moet ik er mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:14

Hier hebben ze wel speelgoed maar geen massieve gladde dingen meer of een kong. We hebben er een keer bijna onze 2e witte herder door verloren die zo stom was om te proberen het ding door te slikken. Halve bal bleef in zijn keel steken en ik kon de bal er pas uitkrijgen nadat hij zijn bewustzijn was verloren.

Een oude voetbal is zo slap dat ze daar vooral stukje leer kunnen afknabbelen maar er niet echt in kunnen stikken.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:15

Onze hond graafde vroeger ook, echter wel op altijd 5 dezelfde plekken. Wij hebben in elke put een hondenstront gelegd (liefst vers gedraaid, zodat ze nog hard ruiken) En daar weer aarde over. Sindsdien graaft hij toch niet meer. Misschien heb je er iets aan?
In je kong kan je ook yoghurt stoppen en dat een nachtje in de vriezer. Daar doen ze toch wat langer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:16

Ligt eraan.

Ik had hier een harde rubber bal, zelfde materiaal aan een Kong. Dimo heeft er een stuk afgebeten (dat moest niet kunnen, maar het kon wel) en die moest met spoed geopereerd worden, die was ik bijna kwijt geweest......

Indy bij ons op de club heeft een stuk van een Kong afgebeten, en ook bijna het hoekje omgegaan. Maar als die voetbal verder niet interessant is, heb je het risico van inslikken niet, bovendien is een voetbal van leer, en niet van keihard rubber, wat in de darmen blijft vast zitten.

Ik laat ze hier spelen met tennisballen, en die dingen zijn helemaal niet zo veilig, maar...... als ze breken, breken ze in tweeën, en dan zijn ze niet interessant meer, en halve bal is niet leuk.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:18

Yamcha schreef:
Ik ook :j snoepjes verstoppen is idd ook leuk, kan ze zoeken :j

Blokje: je bent een verstandige dame :D

Dat soort dingen komen er hier ook niet meer in :n Ben Dimo zijn operatie nog niet vergeten.......

Maak even foto's van de voetbal met voer?

Dit deed ik met mijn oude hond ook altijd! Koekjes verstoppen en dan zoek!!!

Duurt af en toe wel ff voor ze het door hebben, maar als ze eenmaal weten dat ze op zoek zijn naar iets lekkers..... :D

Over die tennisbal: Mijn staff plukt eerst met haar voortanden het 'gele' eraf. Dan krijg je zo'n pluizen boel! En daarna bijt ze hem in stukjes. 3 minuten en hij ligt in diggelen.

[edit] Toevoeging

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:27

Yamcha schreef:
Ligt eraan.

Ik had hier een harde rubber bal, zelfde materiaal aan een Kong. Dimo heeft er een stuk afgebeten (dat moest niet kunnen, maar het kon wel) en die moest met spoed geopereerd worden, die was ik bijna kwijt geweest......

Indy bij ons op de club heeft een stuk van een Kong afgebeten, en ook bijna het hoekje omgegaan. Maar als die voetbal verder niet interessant is, heb je het risico van inslikken niet, bovendien is een voetbal van leer, en niet van keihard rubber, wat in de darmen blijft vast zitten.

Ik laat ze hier spelen met tennisballen, en die dingen zijn helemaal niet zo veilig, maar...... als ze breken, breken ze in tweeën, en dan zijn ze niet interessant meer, en halve bal is niet leuk.

Sinds wanneer zijn alle voetballen van leer? De wat goedkopere versie's zijn ook van gewoon rubber hoor en bovendien verteld TS net dat ze er worst in heeft gestopt, die bal is dus wel intressant genoeg om stukken vanaf te knagen.

Dan zou ik nog liever een ouwe boomtak zoeken en daar worst aan smeren, van hout gaat een hond niet dood.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:06

Dorienn schreef:
Onze hond graafde vroeger ook, echter wel op altijd 5 dezelfde plekken. Wij hebben in elke put een hondenstront gelegd (liefst vers gedraaid, zodat ze nog hard ruiken) En daar weer aarde over. Sindsdien graaft hij toch niet meer. Misschien heb je er iets aan?
In je kong kan je ook yoghurt stoppen en dat een nachtje in de vriezer. Daar doen ze toch wat langer mee.

Oe layka poept nogal eens in de tuin dus dat zou ik kunnen doen! wat een idee!
Want bij haar vers gedraaide keutels komt ze ook niet in de buurt :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 16:07

annelies, zoals je kan lezen in het topic.
Layka vind er geen reed aan en laat de bal gewoon liggen!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:47

Een Kong heb je in verschillende maten en sterktes. Als je de zwarte neemt, die zijn geloof ik het sterkste en grootste dus dat zou moeten lukken.

Niet zonder toezicht geven, maar geldt dat niet voor elk stuk speelgoed?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:25

En helpt het begraven van drollen :) ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:57

Sancha schreef:
Een Kong heb je in verschillende maten en sterktes. Als je de zwarte neemt, die zijn geloof ik het sterkste en grootste dus dat zou moeten lukken.

Niet zonder toezicht geven, maar geldt dat niet voor elk stuk speelgoed?

Voor mijn staff had ik ook de zwarte! Een vrij grote! En nu na bijna een jaar pas écht kapot. Krengen kosten wel wat, maargoed mijn hond is er gek van, in de zomer lekker yoghurt er in en in de diepvries of koekjes er in! En je hebt zelfs speciaal spul voor in de kong, zo'n plakspul :D En tja al doet ze er een half jaar mee! Alles wat ik haar geef is binnen 10 minuten kapot! :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:04

volgens mij hebben ze bij de dierenwinkel ook puzels voor je hond. Daar kun je dan een snoepje in doen en dat moet hij dan opendraaien oid. Die ijn meestal van ongelakt hout zal ook niet zoveel kwaad kunnen.

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:12

Onze lab van een jaar mag ook graag graven, dat is toch wel een beetje hondeigen.
Maar ik snap dat je het niet leuk vindt als je gazon een akker wordt.
Onze hond vermaakt zich lang met een lege petfles. ( Dop ect eraf halen!)
Het is hem tot nu toe niet gelukt om die zo kapot te krijgen dat hij er een stuk afkauwt, ( en dat is uniek, hij sloopt alles) maar zo'n
fles maakt lekker veel herrie en vliegt alle kanten op.( fles is op een gegeven moment wel kompleet geplet ect, dan pak ik hem af)
Als ik het zo lees dan doe je meer dan genoeg met hem overdag, hij moet denk ik erg wennen, zal op de
boerderij wel overal zijn gang hebben mogen gaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:43

liedje89 schreef:
volgens mij hebben ze bij de dierenwinkel ook puzels voor je hond. Daar kun je dan een snoepje in doen en dat moet hij dan opendraaien oid. Die ijn meestal van ongelakt hout zal ook niet zoveel kwaad kunnen.

Maar is wel erg zonde van je geld als je hond die puzzelstukken in 10 tellen stuk bijt dus 'kun' je niet bij weglopen.

Een petfles is een goede idd, onze hond vermaakt zich daar ook uren mee, vind ie helemaal geweldig om erop te springen en te zien hoe hij wegschiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:50

Gewoon de Nee aanleren, met voedsel is het beste.
Als jij niet wil dat er gegraven wordt , en kan me dat levendig voorstellen, dan wordt er niet gegraven, althans dat is mijn instelling.
Mijn molosser heeft het ook een tijdje gedaan, heb dr dat even goed laten weten dat dat niet de bedoeling is. Nooit meer gedaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 21:46

Layka heeft wonder boven wonder niet meer gegraven en echt iets heb ik er nog niet aan gedaan.

De bal begrijpt ze nu iets beter te rolt hem rustig.

Zo'n petfles is dat een fles van de cola ofzo?

Keutels heb ik nog niet begraven want mevrouw heeft nog geen gat voor me gegraven.

Chiqa @ ze kent Nee alleen als ik er niet ben kan ik het niet zeggen en dan doet ze het toch. Als ik het zie en ik zeg nee dan doet ze het het eerste uur ook niet meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:05

Als je dr niet bijbent moet je dr ook niet die gelegenheid geven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 10:44

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:22

Ik doe wel eens brokjes in een lege cola fles,dan moeten ze moeite doen om die er uit te krijgen.

Leuk filmpje!!!