honden mee naar stal in de winter,hoe koud krijgen voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Re: honden mee naar stal in de winter,hoe koud krijgen voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:43

Ook bij zo'n stichting die hondjes opvangen toevallig?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:48

neem mijn beide boxers regelmatig mee naar stal en leg ze dan vervolgens vast aan een riem van 2 meter langs de rijbak als ik ga rijden;
a) de honden mogen niet los bij ons op stal
b) als ik ze in de stal leg gaan ze in de mest liggen/ervan eten en als ik ze in de stal leg als ik ga rijden dan kan ik ze net zo goed thuislaten want dan zie ze me ook niet en thuis hebben ze tenminste nog hun eigen kussen/omgeving.
c) ik heb de honden tot nu toe nog nooit meegenomen als het echt koud is(als het vriest) maar als ik dat ooit zou doen dan zou ik wel een deken neerleggen waar ze op kunnen liggen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:49

ik heb ze via A.C.E charity.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:51

Inderdaad zorgen dat ze kunnen liggen van de grond en uit de wind.

Een dekentje is ook nog niet zo heel gek.
Ik ken een hond die dus toen hij wat ouder werd en problemen kreeg niet meer wilde lopen als het koud was. Eigenaar is niet iemand die loopt te trutten, maar het beest had het gewoon koud.
Nu heeft meneer een stoere groene fleecetrui en problem solved.

Ik ben ook geen pieperd, maar als een beest het echt koud heeft bescherm het beest dan alsjeblieft.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:01

vito05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:14

Ik heb twee jack russels en die gaan meestal mee naar stal, als het vriest krijgt mijn oudje/ kneusje een dekentje op met fleecevoering.
De ander die rent zich best warm, als ik lang op stal ben en het is heel koud laat ik ze thuis.
Dat vinden ze gewoon niet fijn, zolang in de kou.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:26

wyko schreef:
Honden hebben het echt niet zo snel koud. En als ze het wel hebben, moeten ze maar gaan lopen.
Je hond kleertjes aan gaan trekken is gewoon dom en onnodig. (of je moet een naakthond hebben)

Dat is natuurlijk niet helemaal waar... Als het straks vriest overdag, dan krijg je hond het wel degelijk koud als je hem in een ren stopt. Hij kan niet even droog zitten, en bovendien leven de meeste honden binnen. Ze kunnen inderdaad best een tijdje buiten zijn, maar de tijd van het poetsen, opzadelen, rijden etc, dat is dan wel vrij lang. TS kan gewoon kijken hoe haar honden het doorstaan. En als het niet gaat kan je altijd nog meer maatregelen treffen.

Maar honden gaan vaak opgekruld liggen als ze het koud hebben. In tegenstelling tot paarden gaan ze vaak juist niet rennen. (tenminste, dat zeiden te op Animal Planet ;) ).

TS, wat je evt kan doen, is zo'n grote watertank, kan je relatief makkelijk een deur in maken, en als je daar dan een kleedje inlegd... dat blijft dat iig droog. Het scheelt ook als je het klaad gewoon altijd weer meenemeemt in de auto, dan wordt het ook niet nat van de condens en blijft het veel warmer.
Ik bedoel zo'n ding:
http://img.2dehands.be/f/normal/1731214 ... tainer.jpg

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:52

Citaat:
genoeg paarden die met een deken lopen, waarom zou het bij een (oudere) hond dan niet mogen?

Die paarden lopen met een dek op voor het gemak van de mens. Er is naar mijn idee maar een klein handje paarden dat een deken nodig heeft wegens een medische/ouderdoms reden. De rest kan in principe gewoon zonder. Idem met de honden.

Handig dat die dingen er voor deze zwakkelingen zijn maar men begint een beetje door te slaan.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:42

@cowgirl: het ging er mij niet over of een deken voor een paard nodig is of niet (daarover zijn al genoeg topics op bokt), maar over het feit dat dekens voor een paard als 'normaal' aanzien worden, terwijl dekens voor een hond vaak voorbehouden lijken voor chihuahua's en andere kleine rassen.

een hond die de hele dag binnen zit, kweekt geen dikke wintervacht.
dan vind ik het niet onlogisch dat je - zeker een oudere of zieke hond - extra bescherming geeft door er een dekentje op te leggen.
jij trekt in de winter toch ook een jas aan als je naar buiten gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:30

Ik vind een deken voor een oudere hond of een hond met die problemen ook geen verkeerd idee, heel wat anders dan het chi'tje die standaard al een kledingstuk aankrijgt.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:41

nog even over die standkachel... ik heb even aan mijn hubby gevraagd die is auto monteur hoe dat precies zit.

Het in bouwen hiervan is superduur, zeker als je het door een garage laat doen in het wit. Daarnaast gaat het brandstof verbruik van de auto hierdoor wel omhoog, dus betekend extra kosten. Het inbouwen is een hele lastige lange vervelende klus dus veel zwartwerkers zitten er ook niet op de wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:52

De standkachel verwarmt ook de motor voor, dat scheelt brandstof in de winter en slijtage aan het blok, ook zijn de uitlaatgassen natuurlijk hierdoor veel schoner. Nooit geen koude start meer.
Maar idd ze zijn nieuw niet goedkoop maar ze staan ook tweedehands wel te koop hoor, was ook maar een ideetje :)