Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:07

Een goede omheining hebben wij ook suuzepuus.

Niet alle reuen zijn zo, maar wel de "testesteronhondjes" zoals mijn DA dat noemt :+

De buurman weet toch bij wie hij hoort? Die weet ook te vertellen dat het hondje zo de straat op gezet wordt. Als ie dat weet, dan weet ie ook van wie die hond is.

Vwb de kosten die TS moet maken: ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn reu. Dat is een Jack Russel en die is binnen een omheining weten te komen van 1.80 mtr hoog bij iemand een paar deuren verderop hier. Je kunt je niet vooratellen wat die beesten kunnen als ze een loopse teef ruiken :+ Ik heb netjes voorgesteld de evt kosten voor mijn rekening te nemen en de evt pups over te nemen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:08

zo eentje ken ik ook, woon je toevallig in Groningen? ;)

Ik zou een pil halen als dat kan, en anders snel steriliseren als je dat toch al wilde doen?

En wat de hond betreft, ik zou gewoon bellen met de vraag of ze hem op komen halen (asiel dan he).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:08

maikeltje schreef:
Ik heb netjes voorgesteld de evt kosten voor mijn rekening te nemen en de evt pups over te nemen.

Wat netjes, dat siert je!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:12

Nou ja opishop, ik was er niet echt trots op daar mijn Jack russelreu aan te treffen bovenop een zwarte herder teef. Binnen hun goed afgezette plek nog wel. Het is ons nog een raadsel hoe ie dat voor elkaar heeft gekregen :+
en ik ben wel benieuwd wat daar voor pups uit zouden komen trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 15-09-10 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:12

En heb je de dierenambulance inmiddels al gebeld, of is de reu al weg?

Sabmid

Re: Wat ik nou toch mee maak... (loslopende hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:20

HOop dat het hondje weer veilig binnenzit...
Persoonlijk had ik de dierenambulance gebeld

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:14

Ze hoeven niet vast te hebben gezeten om een dracht tot stand te brengen, ook in voorvocht zitten nl zaadcellen. Daarnaast is het zo dat de beste dekdatum tussen de 9e en 11e dag van de loopsheid ligt, maar dit is per teef verschillend. Als je teefje blijf staan en haar staart keurig opzij legt, is ze vaak nog vruchtbaar (ik ken een teefje dat zich op de 4e dag van de loopsheid liet dekken en 6 pups kreeg, ik ken er ook 1 die zich op de 22ste dag liet dekken en 9 pups kreeg, normaal zijn ze dan echt niet vruchtbaar meer).
Als je toch van plan bent haar te laten steriliseren, doe dat dan over een week of 2, eventuele pups zijn dan ook weg. Van wegspuiten ben ik geen voorstander, dit kan hele vervelende bijwerkingen hebben.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:18

Goedemorgen,
Ik ben dus gister avond om 12 uur wezen kijken en toen was hij weg. Onze buurman heeft de hond vaker zien lopen maar weet niet van wie hij is. Mijn vriend denkt dat die mensen een straat verderop wonen maar wist ook niet precies waar. En ja ik woon idd in Groningen. :P
Ga straks de DA bellen om even te overleggen wat het beste is. We willen absoluut geen puppies daar hebben we gaan tijd voor, bovendien is ons teefje 8 maanden en in mijn ogen veel te jong om moeder te spelen. Dus ze wordt sowieso geholpen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:12

Voor sterilisatie geldt ook een termijn na de loopsheid. Te kort na de loopsheid zou teveel napijn én grotere kans op bloedingen geven. Dus aangeraden wordt meestal 3 maanden ná de loopsheid te steriliseren.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:18

maikeltje schreef:
suuzepuus schreef:
Dan zou ik juist de dierenamnulance bellen. die brengen hem naar het asiel en morgen kunnen de eigenaren hem tegen betalnig (iets van 50 euro) weer ophalen. dat doen ze maar 1 of 2 keer hoor. daarna zorgen ze echt wel dat het beestje niet wegloopt!

Helaas....als het een reutje is die niet geholpen is en een zgn testosteronhondje, dan hou je die niet binnen. Ik heb ervaring ermee want ik heb zo'n reu. Enige oplossing is dat z'n eigenaar 'm laat castreren. Zo'n reu vindt altijd een manier om te ontsnappen vroeg of laat.

Ik vind het persoonlijk een beetje flauw zo'n beest naar het asiel te brengen terwijl je weet van wie die is. Ik hou niet zo van die denkwijze....

volgens mij weten ze niet van wie die is, alleen dat ie altijd rond wandeld.

wij hebben ook een reu deze is nu nog jong, (oonze vorige was goed gekeurd als dekreu) maar we hebben nog nooit problemen gehad dat ze weg lopen!
ik denk dat het ook een heel stuk opvoeding is!!! en misschien zorgen dat de poort van de tuin dicht is enz enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:21

Citaat:
Ik vind het persoonlijk een beetje flauw zo'n beest naar het asiel te brengen terwijl je weet van wie die is. Ik hou niet zo van die denkwijze....

Tja ik hou niet helemaal van mensen die hun verantwoordlijkheid nemen voor hun dieren. Zo te lezen nemen deze mensen dat niet aangezien de hond gewoon buiten de deur wordt gezet en met enig regelmaat los loopt. Dat vind ik wat anders dan iemand die alles er aan doet om te voorkomen dat de hond ontsnapt en anderen tot last is. (wat de hond in dit geval is) Volgens mij schreef de TS ook dat ze de hond herkende maar niet wist wie de eigenaar was?

Buiten laten rond lopen in de gierende regen terwijl de baasjes niet echt er naar om lijken te kijken, die denkwijze bevalt mij eigenlijk nog minder ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:22

Barbara88 schreef:
Goedemorgen,
Ik ben dus gister avond om 12 uur wezen kijken en toen was hij weg. Onze buurman heeft de hond vaker zien lopen maar weet niet van wie hij is. Mijn vriend denkt dat die mensen een straat verderop wonen maar wist ook niet precies waar. En ja ik woon idd in Groningen. :P
Ga straks de DA bellen om even te overleggen wat het beste is. We willen absoluut geen puppies daar hebben we gaan tijd voor, bovendien is ons teefje 8 maanden en in mijn ogen veel te jong om moeder te spelen. Dus ze wordt sowieso geholpen.

Is er een reden dat je haar niet eerder hebt laten helpen? Ik hoop voor je dat het mannetje wel gecastreerd was ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:01

het beestje is pas 8 maanden. Het beste om te steriliseren is 3 tot 4 maanden na de 1e loopsheid. dus dat ze nog niet eerder geholpen is lijkt me vrij logisch!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:23

ze kan al met 6 maand geholpen worden ;). Maar als je haar toch wil laten steriliseren, dan kun je het nu doen, is niet handig met de loopsheid, maar als je zeker geen pups wil, dan is de kans hiermee het kleinst. Dat is het leuke aan intacte reuen, die ruiken loopse teefjes van heel ver, man is gewoon ontsnapt toen hij je teefje rook waarschijnlijk.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:22

zitake schreef:
Maar als je haar toch wil laten steriliseren, dan kun je het nu doen, is niet handig met de loopsheid, maar als je zeker geen pups wil, dan is de kans hiermee het kleinst.

ze kan beter een morning afterpil halen en wachten met steriliseren tot 3,5 maand na deze loopsheid. de baarmoeder is net na de loopsheid teveel doorbloed en daar zitten grote operatie-risico's en napijnen aan vast.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:01

Tieme schreef:
zitake schreef:
Maar als je haar toch wil laten steriliseren, dan kun je het nu doen, is niet handig met de loopsheid, maar als je zeker geen pups wil, dan is de kans hiermee het kleinst.

ze kan beter een morning afterpil halen en wachten met steriliseren tot 3,5 maand na deze loopsheid. de baarmoeder is net na de loopsheid teveel doorbloed en daar zitten grote operatie-risico's en napijnen aan vast.

en een morning after pil is alles behalve gezond, daarbij moet je daar eerst mee wachten en geloof me daar zitten ook niet zo prettige nadelen aan. Baarmoeder moet niet verwijderd worden enkel de ovaria. En ja dan is het idd meer doorbloed, maar het kan wel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:10

gretoes schreef:
maikeltje schreef:
Helaas....als het een reutje is die niet geholpen is en een zgn testosteronhondje, dan hou je die niet binnen. Ik heb ervaring ermee want ik heb zo'n reu. Enige oplossing is dat z'n eigenaar 'm laat castreren. Zo'n reu vindt altijd een manier om te ontsnappen vroeg of laat.

volgens mij weten ze niet van wie die is, alleen dat ie altijd rond wandeld.

wij hebben ook een reu deze is nu nog jong, (oonze vorige was goed gekeurd als dekreu) maar we hebben nog nooit problemen gehad dat ze weg lopen!
ik denk dat het ook een heel stuk opvoeding is!!! en misschien zorgen dat de poort van de tuin dicht is enz enz enz

De poort van de tuin is dicht hoor, maar bedankt voor je (veroordelende) fijne reactie ;) Misschien is het voor de sfeer in een topic beter om je bericht wat anders, minder vingerwijzend, te formuleren aangezien jij geen idee hebt in hoeverre mijn reu wel of niet is opgevoed.
Misschien moet je mijn andere post over testosteronreutjes ook eens lezen. :+
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 15-09-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:13

Judith_ schreef:
Citaat:

Tja ik hou niet helemaal van mensen die hun verantwoordlijkheid nemen voor hun dieren. Zo te lezen nemen deze mensen dat niet aangezien de hond gewoon buiten de deur wordt gezet en met enig regelmaat los loopt. Dat vind ik wat anders dan iemand die alles er aan doet om te voorkomen dat de hond ontsnapt en anderen tot last is. (wat de hond in dit geval is) Volgens mij schreef de TS ook dat ze de hond herkende maar niet wist wie de eigenaar was?

Buiten laten rond lopen in de gierende regen terwijl de baasjes niet echt er naar om lijken te kijken, die denkwijze bevalt mij eigenlijk nog minder ;)

Kijk en dat vind ik dan een beetje dubbel. In de ene post wordt gezegd dat dat hondje gewoon buiten de deur wordt gezet en het maar uit moet zoeken en vervolgens in een andere post wordt aangegeven dat men niet weet van wie de hond is. Hoe kom je er dan bij als TS om te zeggen dat die hond gewoon gedropt wordt buiten, vraag ik mij serieus af. Is dat wat TS of de buurman gezien heeft? Want in dat geval weet TS of de buurman WEL van wie de hond is. Of wordt dit gewoon even ter plekke erbij verzonnen, van dat buiten zetten?

Edit: ik hou juist wel van mensen die hun verantwoordelijkheid nemen voor hun dier :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:07

suuzepuus schreef:
het beestje is pas 8 maanden. Het beste om te steriliseren is 3 tot 4 maanden na de 1e loopsheid. dus dat ze nog niet eerder geholpen is lijkt me vrij logisch!!

Nou nee hoor, in Amerika doen ze dat al jaren voor de eerste loopsheid en hier ook al heel wat jaren. Mijn teefje is ook met 6 mnd geholpen. Zo'n rare vraag is het dus niet

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 11:18

Jongens laten we proberen ontopic te blijven. Kijk ik woon in een buurt waar het ons kent ons is. Mijn vriend en ik zijn een keer op zondag morgen de hond aan het uitlaten als er ergens een voordeur open gaat, hond wordt naar buiten geschopt en deur gaat weer dicht..... Dat hebben wij zelf met eigen ogen gezien. Probleem is alleen dat in die straat alle huizen op elkaar lijken en ik dus niet zeker weet uit welk huis die hond werd gezet. Deze hond loopt vaak los in onze straat. (we wonen dus niet in dezelfde straat). Maar goed dit topic was bedoeld voor tips m.b.t. een evt. ongewenste zwangerschap. Ik heb contact met de DA gehad en ik wordt nog terug gebeld. Maar aangezien ze hoogst waarschijnlijk niet echt vast hebben gezeten, zal de kans heel klein zijn. Ik heb idd ook begrepen dat een ongewenste dekkingsbehandeling niet echt prettig is voor de hond. Verder is ze idd 8 maanden en wilden we haar na de eerste loopsheid laten helpen. En dan idd twee tot drie maanden na die tijd.

Even nog over het verliefde reutje, vannacht om half 4 begon mijn hond op eens te blaffen... Ze lag in de slaapkamer dus ik werd wakker. Vervolgens hoorde ik buiten ook allemaal geblaf, ik kijk uit het raam, en ja hoor loopt die hond daar weer.... Nou ja ik ben weer verder gaan slapen. Maar ik blijf er een beetje een raar gevoel bij houden. Ga toch eens proberen of ik het exacte adres kan achter halen van het beestje.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:32

tja, het adres van die mensen zou fijn zijn. dan kun je eens op gesprek!!
mocht dat niet lukken zou ik toch eens de dierenambulance bellen. De eigenaren kunnen hem dan tegen betalnig afhalen in het asiel. na 2 a 3 keer vinden ze dat vast niet leuk meer en houden ze de hond vast wel binnen!!
Ik zou het mezelf niet kunnen vergevene als ik de hond over een paar weken platgereden tegen zou komen.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:45

Ik zou de eerst volgende keer dat je 'm weer alleen zag toch de dierenambulance bellen. Je vergeeft het jezelf nooit als ie toch wordt doodgereden.