Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:53

Valencia2002 schreef:
Ik begrijp je wel, maar vraag mij dan ook af waarom er zoveel hondenbelasting betaald moet worden.

Om bijvoorbeeld hondenwandelroutes en kakafvalbakken te financiëren ;)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:54

Valencia2002 schreef:
Ik begrijp je wel, maar vraag mij dan ook af waarom er zoveel hondenbelasting betaald moet worden.

wij betalen ook veel belasting maar kakken toch ook niet op straat?

ik erger me wild aan mensen met hond die de stront gewoon links en rechts laten liggen, asociaal gewoon! Ik heb zelf geen hond, maar als ik er een had liep ik er dus wel met plastic zakje achteraan!

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:57

chocobroodje schreef:
Hier ook, er ligt nota bene een speelveld hier voor kinderen waar iedereen zijn hond uitlaat, ik zie echt zeer zelden iemand de hondenpoep opruimen ik vind dat zo vreselijk asociaal! Zeker midden in een woonwijk/dorp/centrum. Dat je het in het bos laat liggen ok maar niet midden in een woongebied en al helemaal niet op het voetbalveld :(

en als je er dan een keer wat van zegt als je het ziet gebeuren krijg je nog een grote bek ook.. Ik ken het, bij mij net zo, iets wat ooit een kinderspeelveldje was is nu een enorme uitlaatstrook.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:56

Taj_Mahal schreef:
chocobroodje schreef:
Hier ook, er ligt nota bene een speelveld hier voor kinderen waar iedereen zijn hond uitlaat, ik zie echt zeer zelden iemand de hondenpoep opruimen ik vind dat zo vreselijk asociaal! Zeker midden in een woonwijk/dorp/centrum. Dat je het in het bos laat liggen ok maar niet midden in een woongebied en al helemaal niet op het voetbalveld :(

en als je er dan een keer wat van zegt als je het ziet gebeuren krijg je nog een grote bek ook.. Ik ken het, bij mij net zo, iets wat ooit een kinderspeelveldje was is nu een enorme uitlaatstrook.

Sorry als ik je een zeur vind maar vraag dan bij je gemeente of ze er een bord willen neerzetten met verboden voor honden... dan kan de politie er aan handhaving gaan doen. Tot die tijd is het weliswaar nog steeds niet okee wat die mensen doen maar kun je zelf ook weinig ondernemen.

Urielle

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:05

Ik vind het ook goor en ik ruim dus braaf op. Ook in de struiken, ook in hoog gras, tenzij ik er echt echt echt niet bij kan. Maar in hoog gras enzo kunnen ook gewoon kinderen gaan spelen dus daar ruim ik ook gewoon op. Wat ik dan wel weer irritant vind is dat er hier gewoon echt NERGENS bakken staan. Ik maak regelmatig wandelingen van langer dan een uur en ben gelukkig gezegend met een hond die het bij voorkeur thuis in de bak doet (makkelijk, gaat zo mee met de paardenmest ;) ) en ooit bij hoge nood eens een keer tijdens de wandeling, zodat ik maar met een zakje hoef te lopen tijdens lange wandelingen, want anders zou ik het nog niet weten. Ik vind hondenstront nl. ook goor in mijn jaszak! :))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:42

Taj_Mahal schreef:

:)* _/-\o_
Wat ik niet zo goed snap, omdat je dus belasting betaald kun je het zomaar laten liggen, wordt het dan opgeruimd door de overheid ofzo (heb nog nooit geen mannetjes op straat zien rondlopen die de poep opruimen), dus vraag me af waarom je het dan betaald. Mijne gaat eerlijk gezegd of in de sloot en daar ga ik toch echt niet achteraan, of in de bosjes, maar gebeurt het per ongeluk op straat dan ruim ik het wel op. Ik heb er echt een hekel aan om in de poep te gaan staan. Ben dus ook als de dood om hier een grasveldje op te lopen. Loop er nog liever 10 min omheen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:49

zitake schreef:
Wat ik niet zo goed snap, omdat je dus belasting betaald kun je het zomaar laten liggen, wordt het dan opgeruimd door de overheid ofzo

Yup, rijdt twee keer per week een poep auto, die willen ook graag aan het werk blijven, worden ze dik voro betaald dus pieker dr niet over om het op te ruimen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:51

Hier nog nooit een poepauto zien rijden, en ook nooit geen mannetjes gezien en volgens mij wordt hier toch wel belasting betaald. In belgie heb je van die afvalbakjes met zakautomaatjes, heel chic allemaal, en handig. Daar kom je ook maar heel sporadisch een 'kakaccidentje' tegen... hier is het werkelijk een mijnenveld :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:52

Onze hond doet het praktisch nooit op plekken waar uberhaupt mensen kunnen komen, het is al bijna knap dat hij er zelf kan komen dus meestal ruim ik het ook niet op. Doet hij het een keertje op een plek waar wel de mogelijkheid is dat er iemand komt dan ruim ik het gewoon op, zo moeilijk is dat niet. Wel minpuntje dat er hier weinig afvalbakken staan.

@ Zitake, ik heb hier in België nog nooit afvalbakken met zakautomaatjes gezien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:02

Dan is dat wel heel vervelend Zitake, nee hier is het goed geregeld, en hoef je het niet op te ruimen simpelweg omdat je dr voor betaald dat het voor je wordt gedaan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:48

AngelofLove schreef:
Onze hond doet het praktisch nooit op plekken waar uberhaupt mensen kunnen komen, het is al bijna knap dat hij er zelf kan komen dus meestal ruim ik het ook niet op. Doet hij het een keertje op een plek waar wel de mogelijkheid is dat er iemand komt dan ruim ik het gewoon op, zo moeilijk is dat niet. Wel minpuntje dat er hier weinig afvalbakken staan.

@ Zitake, ik heb hier in België nog nooit afvalbakken met zakautomaatjes gezien....

Haha bij ons zijn ze er echt in de stad (nouja stad ;)) om en rond het park, en dan her en der nog wat verspreid, ze zijn een hele tijd up to date geweest, maar of ze nu nog aangevuld worden, geen idee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:54

Er zijn maar weinig dingen die ik goorder vind dan in de hondenpoep trappen %)
Ik vind het ook gewoon asociaal om je hond maar overal te laten schijten en het dan niet op te ruimen. Onze hond scheurt altijd de bosjes in voor de grote boodschap, ik ga niet achter haar aan door de brandnetels :+ Maar als het goed is spelen daar ook geen kindertjes. Mocht ze het onverhoopt op straat doen of op een pad dan ruim ik het op. Overigens wel met een schepje, als ik zo'n verse warme stinkdrol op moet pakken met een zakje dan kots ik er over heen. Ik vind hondenpoep ZO ontzettend smerig := :o

Ook zo fijn, onze tuin grenst aan een stukje gras, met daarin een klein paadje gemaaid naar het hekje van de tuin. Hoe vaak we daar wel niet van die enórme drollen weg moeten scheppen. Je zíet toch dat daar een tuin is? Wij wonen aan de rand van een sportpark en 95% van de hondeneigenaren laat hun hond dus rustig schijten óp het sportveld. Leuk als je kotertje daar een voetbalwedstrijd heeft, lekker glijden door de poep.

Nee, ik heb geen goed woord over voor mensen die hun hond overal maar laten schijten en het dan niet opruimen. Bah.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:02

Hier hebben ze aardig wat van die Depodogs staan. En ook van HUP's , alhoewel ik de honden daar nooit in laat, vind het maar gore dingen.
Ik heb altijd netjes zakjes bij me en ruim het ook meestal wel op. Behalve wanneer die kleine van ons weer eens meters ver de bosjes in gaat om in alle rust en privacy zijn darmen te legen. Daar ga ik dus echt niet achteraan kruipen!

Maar kan me ook mateloos irriteren aan mensen die de honden overal maar laten kakken en het echt niet opruimen. En het erge is dan dat deze mensen zelf het hardst klagen over poep op straat! _-:(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:05

Ik ruim het nooit op, ik heb honden die nooit midden op straat gaan poepen. Ze gaan zo zitten dat het bijna zelf het water in valt. :D Heb wel vaak dat ik zie dat het midden op stoep of straat ligt. Dat mensen dat niet opruimen snap ik niet.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:40

Taj_Mahal schreef:
Valencia2002 schreef:

ik erger me wild aan mensen met hond die de stront gewoon links en rechts laten liggen, asociaal gewoon! Ik heb zelf geen hond, maar als ik er een had liep ik er dus wel met plastic zakje achteraan!

Lekkere ongenuanceerde uitlating. Wie heeft het daarover? Ik ben alleen van mening dat wanneer ik voor 2 honden bijna 200 euro per jaar betaald ze wel iets voor het geld mogen doen, noem het hondenspeelvelden, afvalbakken voor de ontlasting, oid en niet alleen maar geld opstrijken omdat de controleurs zonodig betaald dienen te worden, zodat ze nog meer kunnen krijgen.

En ja, ik vind ook niets ranzigers dan honden****. Toen ze mijne pups waren liep ik er volcontinue achteraan met een schepje met zakje, maar heb ze langzamerhand geleerd dat ze bij ons eerst over een sloot springen en dan zo diep in de bosjes kruipen dat ik mij nog niet met schepje en al over die sloot zie springen om door de takken weer achteruit geduwd te worden.

Maar ieder zijn eigen mening!

edit: spelfouten en er zitten er vast nog wat in. Trusten allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 06:59

Valencia2002 schreef:
Lekkere ongenuanceerde uitlating.

Vond de reactie ook jammer, appelen peren dr bij gaan halen maak je een discussie zo zwak mee.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:06

hestejente schreef:
Taj_Mahal schreef:

Sorry als ik je een zeur vind maar vraag dan bij je gemeente of ze er een bord willen neerzetten met verboden voor honden... dan kan de politie er aan handhaving gaan doen. Tot die tijd is het weliswaar nog steeds niet okee wat die mensen doen maar kun je zelf ook weinig ondernemen.

oh je mag me best een zeur vinden hoor, want die bordjes 'verboden voor honden' stonden wel degelijk op dat grasveldje, maar binnen een week waren die gemolesteerd en het woordje verboden was ondergespoten met graffiti. Toen zei ik er dus een keer wat van toen een meneertje zijn hond uitliet daar en toen zei hij doodleuk: 'er staat toch dat het voor honden is?'

-:(-

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:19

Ik heb altijd zakjes bij me als ik de honden uitlaat en ik ruim het altijd op. Maar soms heeft mijn kleine hondje zin om midden in de bosjes te kruipen en daar te poepen, daar kom je dan echt niet bij en dan laat ik het liggen.

1 keer heb ik gehad dat ik geen zakje mee had omdat mijn hond hem gesmeerd was. Had ik hem gevonden en aan de riem, neme ik hem mee naar huis, gaat hij halverwege zitten poepen, en ik had geen zakje mee. Je raad het al, politie, 90,- boete. ik nar huis zakje opgehaald en de poep opgeruimd. Later naar het politiebureau gegaan en alles uitgelegd. Hebben ze gelukkg de boete ingetrokken.

En was nog wel op mijn verjaardag :P hond was snel langs de gasten van het erf geknepen :P

Ik betaal trouwens ook hondenbelasting voor mijn 2 honden, maar vind het een beetje nutteloos, je krijgt er niks voor terug.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 14-09-10 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:30

Wij hebben hier geen hondenbelasting,

Ik moet ook eerlijk bekennen, ik ruim nooit de poep op.
Maar ik wandel ook niet bij speeltuinen/paadjes waar mensen lopen,
wij hebben een mooie strook waar iedereen zijn hond uitlaat en waar je dus ook niet in de poep trapt.

Mijn hond zou trouwens nooit op de stoep poepen, dan voelt hij zich zo bekeken :D .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:38

Mijn honden schijten in het gras of in de bosjes, no way dat ik het opruim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:20

Quellian schreef:
Mijn honden schijten in het gras of in de bosjes, no way dat ik het opruim.

Bosjes snap ik. Maar op het gras, daar spelen ook kinderen en zo. Het is toch een kleine moeite om het even op te ruimen? :)
(Nou heb je natuurlijk gras en je hebt gras :Y) . Maar een grasveldje naast een woonwijk, daar zou ik het toch even opruimen)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:24

Groot gelijk!!!
Wij wonen hier aan de rand van het dorp en elke hondeneigenaar komt hier zijn hond lekker uitlaten.
Het zijn hier allemaal velden en niemand geeft erom dat ik er met mijn paard ook doormoet.
Als ik onze honden uitlaat ben ik ook steeds gewapend met zakjes, het moest eens andersom zijn...dat iedereen in het dorp de poep gewoon op de stoep gaat achterlaten :+ je zou het geweten hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:28

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:06

Ik ruim t ook nooit op.

Ze poept op het gras, langs een doodlopende weg buiten de bebouwde kom, ik vind t prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:21

Buiten de bebouwde kom vind ik geen punt.
Maar binnen de bebouwde kom (en Babsiej, wij wonen in hetzelfde dorp dus jij herkent het vast ook wel :P ) ligt hier ieder veldje bezaaid met hondenpoep. Er is wel een gedeelte met opruimplicht, en ook een stukje zonder opruimplicht, maar het lijkt wel of veel hondenbezitters te lui zijn om het op te ruimen.

Waarom paardenmest wel uit de box kunnen scheppen, maar niet de poep van je hond even netjes in een zakje doen en weggooien? Ik snap dat niet...