Erop of eronder, poot eraf/overlijden -update jaar later-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Vandaag erop of eronder, poot eraf of toch nog overlijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:56

heel veel sterkte vanmiddag, ik vind het mooi om te lezen hoe gek jullie op je hond zijn en hoeveel levenslusthij heeft!
Ik hoop op het beste voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:00

Ook ik wens je heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:01

Sterkte nu!
En ik hoop dat je ons een mooi verslag kan brengen met het nieuws dat je hondje het goed doet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:11

Poeh das een lastige beslissing zeg.. Sterkte nu inderdaad! :(:)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:51

Hoe is het? :=

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:57

Ik ben ook benieuwd?

sitaenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:01

En hoe gaat het nu?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:40

Ja daar ben ik dan. Het was een rare dag zo. Dan loop je over de hei, ziet je oude sok een allerleukst golden retriever teefje waar hij erg veel interesse in heeft :o terwijl je onderweg bent naar de dierenarts voor de alles of niets beslissing.

Kom je bij de dierenarts zijn ze met zijn 2en om naar zijn poot te kijken. Schrikken van de enorme ravage die de tumor inmiddels is en zeggen tja dat amputeren willen we het nog even over hebben. Slik :? %) Ondertussen kwispelt je hond zich gek om de dierenarts te kunnen kussen.

Tjsa want we willen eigenlijk kijken of we niet alsnog de tumor alleen weg kunnen nemen in plaats van meteen in zijn poot zagen. Wat he :? *\o/* lukt het niet kunnen we altijd nog gaan amputeren.

De narcose werkte erg snel en hij bleef gewoon ademen, geen geroggel en geen tegenwerkende stemband. het intuberen ging soepel en daar gaat je hond dan op de brancaard. 20 minuten later komt een van de dierenartsen snel even naar buiten met de mededeling dat zijn pootje behouden kan worden waarschijnlijk omdat de tumor niet vast zit aan het bot maar aan de huid. Wel veel werk om het zo veel mogelijk weg te krijgen. Maar ook dat is gelukt.

Niet alle tumorcellen zijn weg helaas maar bijna alles wel. Er zitten nog wat cellen in de huid die netjes is vastgezet en wat op een kleine ader die niet helemaal schoon te krijgen was. Er zit een mega drain in maar verder zit het netjes dicht allekt de wond wel flink maar dat is normaal. Nu is het wachten op wat de restjes cel gaan doen. Groeit het heel langzaam weer aan heeft hij waarschijnlijk genoeg reservetijd zodat hij zijn leven kan afmaken. Groeit het heel snel terug en komt hij goed bij van de operatie en heeft hij nog steeds zoveel levenslust als nu kan alsnog voor een amputatie gekozen worden. Tot die tijd heeft hij weer een potje reservetijd bijgekregen.

Hij is nu wel nog groggy maar ipv in zijn hangmatje wilde hij toch meteen op de bank op een dikke doek en lekmatje. Hij heeft net zijn eerste plasje gedaan staand op zijn geopereerde poot, een beetje vlees gegeten en wat gedronken. Dus tot nu toe goed nieuws. In totaal is er 200 gram tumor weggehaald veel voor een dun hondenpootje. Woensdag moeten we terug voor controle en met een beetje geluk kan de drain er dan weer uit. tot die tijd hebben we een hoop sokken opgeofferd die over zijn poot je heenzitten met zelfplakkende kleurig verband. Nu is dat geel met kluifjes, we hebben ook camouflage en blauw met sterren meegenomen. :+

Wat wel opviel was de totale paniek van de andere 2 toen we met hem naar binnen gingen. Waar ze gister nog rustig waren was het nu echt een angstige gilpartij van 2 totaal oversture honden die nu tegen hun normale gedrag in heel erg voorzichtig zijn met Wesley en helemaal met een blije blik rondlopen in huis nu ipv de stille schichtige wegkruiphouding van de afgelopen paar dagen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:44

Goed nieuws. Hou ons op de hoogte :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:02

Wauw! +:)+

Hopen dat het niet snel teruggroeit!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:07

Super dat zijn poot behouden lijkt te blijven! :D En dat Wesley genoeg pit heeft om stug op de bank te willen :P
Heel veel beterschap voor deze meneer, en ik hop dat hij de rest van zn leven weer genoeg da gezien heeft

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:21

ha wat fijn om dit te lezen zeg!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:24

net weer 3 plasjes gedaan. Wel loopt hij te spacen met grote pupillen door de pijnstiller die hij gehad heeft. Dat is een opiaat waar ze van gaan trippen :7 .

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:41

*\o/*

wat fijn dat de operatie zo goed is verlopen. Natuurlijk geen garantie voor de toekomst maar het had natuurlijk ook heel anders af kunnen lopen. Fijn dat hij ook zijn "slechte" poot alweer wat gebruikt.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:29

Wat ontzettend goed!!
Wat zal je opgelucht zijn dat je je hondje nog lekker bij je hebt, echt ontzettend fijn voor jullie!
Het gedrag van de andere honden kan ook met jullie te maken hebben, ik neem aan dat jullie heel zenuwachtig en bang zijn geweest voor vandaag, zou ik ook zijn.
Heel veel beterschap voor Wesley, ik hoop dat hij snel weer Golden Retriever teefjes achterna zit!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:39

Aaah wat SUPER!!! Dat is nog eens een mooie uitkomst, hopelijk verloopt de genezing spoedig en mag ie nog een aantal jaartjes mee :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:15

Fijn dat het zo goed gaat. Knuffel voor hem! :(:) +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 11:55

We zijn ook heel erg blij. En Lola nee juist niet, we zagen meer op tegen zondag omdat toen bekeken werd of hij uberhaupt fit genoeg was voor een operatie. Gister gingen we vrij ontspannen heen omdat je dan al weet dat er geopereert wordt met een kans op overlijden ipv waarschijnlijk overlijden met een kleine kans op goed nieuws.

Ik denk eerder dat het aan Wesley zelf heeft gelegen, die was echt heel erg verbaasd toen hij wakker werd in de auto dat hij in de auto zat. Alsof hij dat helemal niet meer had verwacht.

Maar meneer heeft vannacht goed geslapen, vandaag weer brokjes en vlees gegeten, gedronken en geprobeert heel macho te doen bij een reu die op ons af kwam lopen en hij natuurlijk meteen de fitte jonge hond wilde uithangen. Wat hem nog goed afging ook. Alleen het loopje terug was wel vermoeiend toen.

We hebben de sok verwisseld vanmorgen en de wond en drain zien en rustig uit. Wel heeft het vannacht flink wondvocht gelekt en dat is nu ook een stuk minder al.

Op naar morgen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-09-10 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:01

Fijn dat het zo goed gaat :D

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:18

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Veel sterkte voor je hondje :(:)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:19

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met het hondenbeestje! Gaat helemaal goed komen als ik dat zo lees! Gelukkig is beestlief ook niet down! En een beetje spacen van pillen vinden ze helemaal niet erg ;).

Nogmaals fijn dat het zo goed gaat en jullie hem die kans geven!! Super!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:44

Wat fijn dat hij goed de nacht door is gekomen!
Echt super dat dit verhaal zo'n afloop krijgt.
Ik ga je verhaal zeke volgen en wil je héél veel sterkte wensen de komende tijd en een dikke knuffel voor je hondje! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 22:09

Even een korte update. meneer eet weer als een bootwerker en ook het schooien gaat hem weer uitstekend af. Ook heeft hij vandaag alweer 2 keer gepoept dus ook dat werkt weer normaal.

Ik heb net voor de 2e keer zijn sok verwisselt omdat deze nat was geworden van de regen, de wond ziet er rustig uit, wel wat gezwollen en wondvocht in het losse huidzakje, maar de drain voert het goed af lijkt het, deze druppelt gestaag door. Ben benieuwd of die er morgen uitmag of toch nog even een paar daagjes moet blijven zitten.

Ook hebben we net even weer een kort wandelingetje gemaakt. hij mag maar maximaal 10 minuten heel rustig wandelen en dat haalt hij ook weer. Dat was voor de operatie wel anders door de bult. Ook zet hij langzaamaan zijn rechterpoot weer onder zijn lichaam ipv in een soort spagaat te moeten lopen door die grote knoepert aan de binnenkant. Het plassen staand op zijn rechterpoot doet hij nu ook weer voor het eerst sinds lange tijd, al moeten we hem daar wel een beetje bij ondersteunen door gebrek aan spierkracht in zijn kale geschoren kippenpootje.

Op naar morgen weer.

edit typfouten

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:11

Wat een taaie! :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:16

Ontzettend leuk om te lezen dat de operatie goed is verlopen en het zo goed gaat.
Fijn dat hij zo geopereerd kon worden dat het been kon worden behouden, en ik hoop dat jullie nog een hele lange tijd van hem mogen genieten.