Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kynshiri schreef:jamaar heel België is één groot aanlijngebied. misschien dat er in NL noemenswaardige losloopgebieden te vinden zijn, maar hier is de algemene regel gewoon dat ze altijd en overal aangelijnd moeten zijn en dan vind ik de lol er echt totaal af voor de dieren.
miss_nadine schreef:Het ligt er voor mij heel erg aan hoe goed de hond luisterd. Mijn hond kan ik overal los laten lopen en ze zal nooit zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven naar andere honden/mensen toegaan. Ze blijft perfect naast en reageert gelijk op commando's. Haar heb ik dus bijna altijd los.
jesito schreef:Okee, het mag niet maar waar mag een hond nog los lopen.
Bij ons zijn korte stukjes waar je hond los mag maar ook daar kijken mensen je vuil aan als de hond in de weg loopt.
jesito schreef:Ragdollcat schreef:Ja teveel honden en teveel mensen op een klein plek.
Dan dien je aan je regels te houden en rekening met elkaar te houden ipv asociaal te zijn.
Dan maar asociaal, ik hou rekening met mijn honden.
slimmerik schreef:Waarom je hond niet los zou mogen lopen buiten losloopgebieden:
Dode door loslopende hond
Flinke schade aan auto door loslopende hond
Loslopende honden richten grote schade aan onder schaapskudde
Loslopende honden richten schade aan dijken aan door graven naar knaagdieren
Koeien ziek door loslopende honden
En dan heb ik het nog niet eens over het half aangevreten wild wat zich door de bossen heensleept.
En natúúrlijk doen jullie loslopende honden dat niet..... sure.....
slimmerik schreef:Je had ook er rekening mee kunnen houden voor je ze aanschafte. Eerst kijken wat je ze bieden kunt en dan kijken of je dat er voor over hebt. (even verderop gaan naar een losloopgebied b.v.)
Urielle schreef:jesito schreef:Dan maar asociaal, ik hou rekening met mijn honden.
Maar andere mensen en dieren hoeven er toch geen last van te hebben dat jij bepaalde condities niet kunt scheppen voor je hond?
Nikki__ schreef:Waarom zou jij last hebben van mijn hond die los loopt, die jouw honden negeert, goed luisteren en andere met rust laten?
Nikki__ schreef:Waarom zou jij last hebben van mijn hond die los loopt, die jouw honden negeert, goed luisteren en andere met rust laten?