mijn kat , ineens dood :'(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 14:24

Liesje89 schreef:
Misschien van een ziek dier? Denk aan BSE, gekke koeienziekte.
Bij mensen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van ... eldt-Jakob

Citaat:
De patiënt klaagt over tintelingen of abnormale sensaties in ledematen, gaat moeilijk lopen met onzekere, wat schokkende bewegingen (ataxie) en kan een valneiging ontwikkelen. Het geheugen en de intellectuele functies gaan achteruit en de patiënt kan moeite krijgen met lezen of visuele hallucinaties krijgen. Soms treden epileptische aanvallen op. Het beloop laat dan meestal een snelle verergering zien en de meeste patiënten zijn een jaar na het begin van de eerste symptomen overleden. De gemiddelde ziekteduur is slechts vier maanden, en maar 5% is na 2 jaar nog in leven.

Wellicht kan dit ook voorkomen bij katten, en gaat het proces dan sneller.

ja inderdaad ! mn moeder zit ook al dingen erover te lezen over die ziekte :))

Liesje89

Re: mijn kat , ineens dood :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:35

Citaat:
Feline Spongiform Encephalopathy (FSE)

Een aandoening die zowel klinisch als histopathologisch lijkt op de Bovine Spongiform Encephalopathy (BSE). De belangrijkse klinische kenmerken zijn: progressief verlopende neurologische verschijnselen, bewegingsstoornissen en abnormaal gedrag. Histopathologisch wordt de aandoening vooral gekenmerkt door degeneratieve veranderingen van het centrale zenuwstelsel gepaard gaande met holtevorming, een beeld dat lijkt op dat bij BSE en andere spongiforme encephalopathieën.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:46

is HCM ook uitgesloten ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:51

Veel sterkte met het verlies van je kat!
Hoop dat het met de tweede kat meevalt!

Ik lees graag mee, want ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik voer mijn katten ook al jaren rauw vlees en ken veel mensen die dat doen, maar heb nog niet eerder van zoiets gehoord?

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:14

nou de ' nog levende ' kat is weer thuis. ze heeft nu kittens en ze heeft er gewoon voor gezorgd ondanks haar situatie nu . zo lief !
ze heeft waarschijnlijk een maag/darm parasiet die het corona virus bij zich kan dragen en dat ontwikkeld zich soms tot FIP , nou laten we het niet hopen :(:) . ze heeft een antibioticaprik gehad en het gaat nu stukken beter met d'r , morgen moet ze weer naar de DA voor medicatie en om nog even verder te kijken hoe het dan met d'r gaat. ik ben blij dat het met haar nu wel beter gaat!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:16

Chubby schreef:
Veel sterkte met het verlies van je kat!
Hoop dat het met de tweede kat meevalt!

Ik lees graag mee, want ik ben benieuwd naar de oorzaak. Ik voer mijn katten ook al jaren rauw vlees en ken veel mensen die dat doen, maar heb nog niet eerder van zoiets gehoord?

nee ik ook niet :(:) ik hoop dat de oorzaak van bliss dood niet besmettelijk is ! als het goed is hebben we de uitslag pas over een paar weken maar ik houd jullie op de hoogte ook van de 2e kat. :))

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:30

mn moeder zit nu met t crematorium aan de telefoon , dus er zal zo wel blijken wat er is denk ik ;(
ik ben heel benieuwd en hoop niet dat t besemettelijk was ! :o
anders lopen de andere katten ook gevaar !

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:02

En wat was het?

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:10

Ik hoop voor je dat het zich niet gaat uiten in FIP , vooral omdat je zegt dater bij de andere kittens liggen.
En inderdaad als ze het coronavirus bij zich hebben en er komt stress bij kan het omslaan in FIP.

Maar als het FIP is kunnen ze alleen de diagnose stellen met vocht uit de buik.

Heel veel succes en sterkte !!!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 20:33

radoszin schreef:
Ik hoop voor je dat het zich niet gaat uiten in FIP , vooral omdat je zegt dater bij de andere kittens liggen.
En inderdaad als ze het coronavirus bij zich hebben en er komt stress bij kan het omslaan in FIP.

Maar als het FIP is kunnen ze alleen de diagnose stellen met vocht uit de buik.

Heel veel succes en sterkte !!!

dankje , de universiteit moet nog bellen over de uitslag van de sectie , want ze is sowieso al bij t crematorium . inderdaad hopelijk is t geen FIP

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:11

Poeh jeetje meis sterkte, wat rot! :(:)