Tandsteenverwijdering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: Tandsteenverwijdering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:41

RiandeV : ja en nee. Tuurlijk willen ook wij in deze tijd ergens geld verdienen. Maar wij zullen nooit, maar dan ook nooit een beest zomaar onder narcose brengen met de risico's vandien.
De gebitscontrole is echt bedoeld om de tanden schoon te houden. Wij laten ook altijd zien hoe mensen dit thuis kunnen doen. Verdienen wij er dus niets aan. Mits het beest dit toelaat uiterraard.
En dat de tanden niet schoon zijn is het probleem niet zozeer. Maar de bacterien die daar leven wel! Daarom halen we ook altijd een tetanus inj. als we gebeten zijn! Dit doen we niet als we bijv gevallen zijn op straat.
Die bacterien komen in de bloedbaan terecht. Welke zich dan een weg banen naar hart/nieren ed. Daarom willen wij graag die tanden schoon hebben. Niet omdat het cosmetisch een mooier plaatje geeft. (Oke, wel als alle tanden los zitten,maar dan heeft het beestje er ook wel last van :Y) )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:45

wendy1987 schreef:
Nee dat zou ik dan ook niet doen. Maar bij ons laten we het ook echt zien aan die mensen! Dat er echt brokken vanaf komen! En dat het tandvlees zeer snel bloed. Je moet ook nooit zomaar iets doen! En 2tot 4 keer! Wow, das erg veel hoor :Y) Snap dat je er nu niet helemaal meer achter staat. Maar indien het heel erg word, zie je dit zelf ook wel met een beetje hulp van paar extra handen hoor :D

Dat klopt, maar dan weet je zelf ook waar je op moet letten. Mijn vorige DA heeft dit helemaal niet laten zien of verteld, alleen zei hij; hij heeft tandsteen. Toen ik vroeg hoe je het kon zien was de antwoord; de zwarte randen bij de tanden en kiezen.
Bleek later gewoon pigment te zijn. Mijn kat is dus een aantal keren onder narcose gegaan terwijl het zeer slecht voor zijn gezondheid was.
Nu weet ik waar ik op moet letten wanneer mijn andere kat minder zou gaan eten en zal ik ook meteen kijken of het tandsteen is of laten onderzoeken of het nierproblemen zijn.

RiandeV schreef:
Dat van dat verband tussen tanden en nieren noemde de nieuwe DA hier ook, C_arola. :j
2-4 keer per jaar onder narcose? :oo Ik geloof niet dat mijn kat dat zou overleven.. Wat een waardeloze DA was dat!

Wendy: Ik weet dat bij deze kat eten een issue is. Zogauw ze niet lekker in haar vel zit, stopt ze daarmee namelijk.. Maar ja, nu ken ik haar, toen had ik haar net als verwaarloosd en vermagerd monstertje in huis genomen en vertrouwde ik blind op de DA. En die heeft ook echt goede dingen gedaan en gezegd, maar ik persoonlijk heb zo het idee dat de gebitscontrole voor huisdieren een leuke manier is om geld bij te verdienen..

Dat zijn mijn gedachten nu ook geworden, niet alleen door mijn eigen ervaring met een DA maar wat ik vaker heb gehoord.
Ik weet dat er ook goede DA-en zijn die wel hun werk goed uitvoeren en kijken naar wat voor het dier goed is ipv het vullen van hun bankrekening maar ik ben er wel sceptisch in geworden.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:48

Sceptisch zijn is ook helemaal niet verkeerd! En wat een poedersuiker DA dan zeg! Maar het is altijd goed om goed na te vragen wat het probleem dan is, of je het kan zien. Het is en blijft veel geld.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:51

Ja inderdaad, ik heb het zeker helemaal over voor mijn dieren maar het moet dan wel zeker ten voordele zijn voor mijn dieren.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:00

Ook al zou een dier 'schone' tanden hebben, ik zou bij een beet alsnog een tetanus injectie halen (grappig, ben erover aan het denken er gewoon weer eentje te halen, die dingen gelden 10 jaar toch? Ongeluk zit in een klein hoekje..). Die geven ze toch ook aan mensen die gebeten zijn door een ander mens?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:35

je hond moet vaak ook onder narcose dat is vrij duur, en als het al een wat oudere hond is krijgen ze nog extra vocht toegediend, dat kost ook weer, dan nog de behandeling zelf en een medicijn zodat ze uit de narcose kunnen komen. en dat is allemaal gewoon vrij duur.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:59

Bij ons zou je rond de 100 euro zitten. Incl. antibiotica de dagen vooraf aan de tandsteenverwijdering ivm bacterieen die in de bloedbaan kunnen komen bij het schoonmaken. AB na de tijd en eventueel trekken. Daarnaast komt er nog iets voor het glazuur op de tanden en ook bij onstekingen worden deze ook gerenigd enz. 200 vindt ik dus erg extreem want wij zijn volgens veel mensen al erg duur :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:18

berdien85 schreef:
Goeiemensen! Dat is voor ons mensen goedkoper volgens mij?!
Waarom zou dat zo duur zijn?

Zou goed kunnen, maar een mens bijt gemiddeld niet de tandarts, een hond/kat laat echt niet zomaar even in zn mond zitten, zou wel mooi zijn :D