zo ontzettend jammer (en zielig vind ik eigenlijk ook wel)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:08

@ ariegorn: poepen doet ze 3 keer per dag, met het uitlaten 2x (ze gaat nu 4x uit) en snachts ergens (;)).
hij krijgt smorgens eten, smiddags als ik thuis kom, en na het avond eten. (daarna gaat hij nog mee, en savonds nog een keer voor we naar bed gaan).
Waterbak hebben we savonds een heel klein laagje in, zodat als ze echt dorst heeft, ze toch wat kan drinken (misschien had die dan weggekund).

Ze heeft flosje, botje, balletje, en nog wat meer speeltjes, maar daar speelt ze alleen mee als we thuis zijn denk ik.

Net mijn vriend nog even aan de lijn gehad, en heeft het asiel gebeld dat ik haar vanmiddag zeker kom terugbrengen. Gelukkig heeft mijn vader vrij kunnen nemen (hij kon geen vrij krijgen) en die gaat met me mee, want ik zit nu al te huilen bij het idee...

We hebben er goed over nagedacht en nogmaals, IK zou het best nog even aan kunnen kijken. Mijn vriend niet. Reacties die me vertellen dat ik het vanuit de hond moet zien laat ik dan ook maar even voor wat ze zijn, want dat heb ik al gedaan... En daarom vind ik het ook zo erg aan huil ik al de hele morgen. Dus het is echt niet zo dat het me koud laat. Ik hecht me snel aan een dier, maar ik ben hier niet alleen om de beslissin te nemen. Ik hoop dat dat begrijpelijk is.

Nikka

Re: zo ontzettend jammer (en zielig vind ik eigenlijk ook wel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:12

Ik heb er op zich wel begrip voor dat je de hond terugbrengt, maar houdt er rekening mee dat als je opnieuw een asielhond wil je er gewoon tijd in moet investeren. Neem gewoon even vrij en laat de hond wennen. Geef het dier een zo groot mogelijke kans. Nu is het voor alle partijen niet leuk.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:18

Let er inderdaad op dat je bij een andere hond tijd vrijmaakt om die te laten wennen. Kijk desnoods bij asiels / stichtingen die honden in gastgezinnen hebben zitten, die zijn al gewend aan een thuissituatie ipv in een kennel te zitten. Mocht je daar adressen van willen kan je me een pbtje sturen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:19

heb je gelijk in. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik dit niet nog eens wil meemaken het geeneen andere hond gun dit mee te maken, dus dat er de komende tijd gewoon geen hond meer terug komt, zeker niet tot de zomervakantie volgend jaar (ik kan nog wel vrij opnemen, maar hij nog maar amper, en ik vind dat hij ook mee moet opvoeden. Niet ik alleen...) want ik kan hier helemaal niet tegen, omdat ik het zo godsgruwelijk zielig vind...

angeloflove, dat is wel een goed idee, maar ook dan wacht ik nu liever tot de zomervakantie. als we gewoon vier weken vrij hebben :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:20

Ik denk dat je het een beetje onderschat hebt, een herplaatser is altijd een hond met een verhaal.
Ik ben het ook met Nikka en de rest eens. Ik heb 3 herplaatsers en het zijn geweldige honden geworden. Ze hebben even de tijd nodig gehad, is echt de moeite waard geweest. Heb ook wel eens gedacht, waar ben ik aan begonnen. Ik neem alleen maar herplaatsers, geldt ook voor mijn katten.
Ik denk wel dat ze toch beter af is als zij in het asiel terug geplaatst wordt dan datzij bij jullie blijft. Als je nu al zo veel problemen hebt en geen oplossingen ziet, kan je beter niet er mee doorgaan.
Ik zou wel goed nadenken of je ooit nog een andere hond zou nemen. Bij een volgende herplaatser kunnen weer andere problemen zijn en begin maar niet aan een pup.
Laatst bijgewerkt door tjady op 08-09-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:21

Een hond gaat vaak slopen uit stress of verveling. Toen ik mijn pup kreeg heb ik twee weken vrij genomen. (Volgend jaar komt er weer een pup en dan worden het zeker 3 of 4 weken vrij!!) Je kunt je hond zoveel leren in die periode. Mijn vriend had eigenlijk ook twee weken vrij maar moest door omstandigheden op zijn werk toch werken! Ik vond dat geen probleem, zo kon de hond aan één opvoedings methode wennen, en ik heb aan mijn vriend verteld hoe die dingen moet aanpakken en wat de commando's zijn.

Ik ben mijn hond langzaam aan gaan wennen om alleen te zijn. En ja mijn hond zat op het begin wel in de gang en ook wij hadden een bench.. Ik had dan een lekkere kong voor hem klaargemaakt, een kong speeltje zodat die zich niet hoefde te vervelen.

Dat ging hartstikke goed, en als ik dan eens boodschappen ging doen dan liet ik de deur naar de huiskamer eens open staan, en als ik dan terug kwam lag die heerlijk op de bank te slapen.

Tuurlijk heeft die wel eens een poepje of een plasje gedaan, maar dat mag ze moeten het nog leren! Ook heeft die wel eens een dure laars van me gesloopt < omdat ik die dan eens liet slingeren :P Maar nu... Hij is hartstikke braaf, kan goed alleen zijn, en sloopt haast niks meer! Maar het heeft wel veel tijd gekost, ik heb het er voor over want heb een geweldig beest nu!

Ik vind als je deze hond weer wegbrengt, en je haalt in de toekomst weer een hond uit het asiel (top dat jullie daar aan dachten trouwens!) Moeten jullie vrij nemen. De hond heeft tijd nodig om te wennen, het is iets heel stressvols voor de hond weer een nieuwe omgeving weer verandering en andere regels.

Als je iets ziet wat de hond doet en van jullie niet mag, kunnen jullie gelijk erop inspringen! Je hebt tijd om de hond aan nieuwe dingen te laten wennen, en om de hond nieuwe dingen te leren. Je moet niet vergeten de hond heeft een periode in een kennel geleeft in het asiel en bij de vorige eigenaren in de bench, is gewend geraakt aan een bepaalde leefruimte. Hij krijgt bij jullie nu ineens zeeen van ruimte. Waarschijnlijk weet de hond niet wat hem overkomt, en wat die met al die ruimte aan moet! En dat uit hij misschien wel op de manier van slopen en onzinderlijk zijn!

Ik bedoel het niet om jullie af te kraken, maar gewoon als tips! Denk na voordat jullie weer een hond uit het asiel nemen, deze heeft ook weer heel veel tijd nodig. Ditzelfde geld voor een pup! Je moet er echt de tijd/geduld/energie voor willen en kunnen nemen om of een herplaatser of een pup na jouw zin te kunnen opvoeden. Want geloof me ik was soms ook echt gesloopt! Maar het brengt je ook weer zoveel liefde en plezier! Denk aub goed na of jullie wel toe zijn aan een hond op dit moment!

De hond heeft gewoon heel veel tijd nodig! Het is niet niks voor de hond wat die nu al heeft moeten meemaken!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:27

Inderdaad tjady, ik denk het ook, hoewel er natuurlijk ook herplaatsers zijn die wel zindelijk zijn en niet slopen. Kijk, de rest van het gedrag maakt me niet zoveel uit. Dat ze niet kan zitten op commando bijvoorbeeld (kan ze nu inmiddels wel), en niet met andere honden kan, kan me geen biet schelen.
Dus op zich wil ik best een herplaatser (liever dan een pup, dat is gewoon ook iets persoonlijks van mij, vriend wil liever een pup). Angeloflove zegt al, eentje uit een gastgezin zou waarschijnlijk veel beter passen.
Maar we hadden bij het asiel aangegeven dat ze eigenlijk alleen maar zindelijk hoefde te zijn (hadden geen rekening gehouden met het sloopgedrag). En bij hun was bekend dat dat zo was, tis maar net wat de vorige eigenaar vertelt natuurlijk.

En ik denk eerlijk gezegd ook gewoon dat dit de beste beslissing is op dit moment. Ook al is die moeilijk en niet leuk en ook niet wat we het liefste zouden willen.

Moet er niet aan denken dat ik straks met mijn vriend ook nog eens overhoop lig omdat ik het niet erg vind om pies te ruimen tot het goedgaat en hij niet en haar bv een keer straft uit frustratie (ik zou daar echt boos op hem om worden). Wil niet zeggen dat dit gebeurt, maar wie weet.

Dus ik denk dat we sowieso een tijd wachten, en dat we de tip van angeloflove zeker ter harte nemen. Overigens hebben veel mensen al tips gegeven waar ik zeker wat mee zou willen doen (bijvoorbeeld het vakantie nemen, dat gaan we zeker doen). Het blijft alleen lastig dat we het daar met twee mensen over eens moeten zijn :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:33

Als je adressen zoekt die met gastgezinnen werken (ook al is het pas voor later), mijn berichtenbox staat open voor je :-)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:38

Ik begrijp je wel hoor TS. Je hebt als eis dat een hond zindelijk is en dan krijg je een dier wat dat niet is. Ik kan me voorstellen dat dat tegenvalt. Ook begrijp ik uit je verhaal dat je best tijd wilt steken in een herplaatser maar wel dat hij/zij zindelijk moet zijn.
Volgens mij kan dat prima en dat je daarnaast werkt moet ook kunnen hoor. Zelf heb ik 2 honden en die worden ook niet uitgelaten als ik werk of overdag weg ben. Hoeft helemaal geen probleem te zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:38

zolang jullie zoveel werken zou ik helemaal geen hond nemen
beestje zit veels teveel alleen, dat is voor geen enkele hond goed en leuk

een opvanger/asielhond is vaak nog meer werk als een pup
ze hebben vaak het één en ander meegemaakt en in het asiel is het ook geen pretje voor een hond(al verzorgen ze nog zo goed, van huis naar asiel is een enorme stap)

verder lees ik in je berichten door dat jullie de hond ozo schattig en lief vinden maar helemaal niet duidelijk zijn naar de hond
regels moeten vanaf dag één gelden(ook al kijkt hij zo zielig) en daar moet je heel consequent in zijn
hoe duidelijker voor de hond, hoe sneller hij zich thuis voelt omdat hij weet waar hij aan toe is en wat er van hem verwacht wordt

het feit dat jullie een hond nemen zonder een weekje vrij te nemen om de hond te laten wennen zegt genoeg
zo werkt het niet dus eerst maar eens wat inlezen

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:44

Dan zal ik tegen die tijd wel even een pb sturen... Nu wil ik daar nog even niet aan denken, stom gezegd... Moet haar straks eerst nog wegbrengen en daar ben ik al misselijk van...

:) maar ik zal dit topic wel bewaren, dan pb ik je dan wel :D

Toen we haar kregen hadden we nog vakantie... we zijn dus bijna een week thuis geweest. En ik werk halve dagen, soms hele.... en dan nog maar 4 dagen in de week... volgens mij zijn er heel veel mensen die beide 8 uur werken en ook een hond hebben... dus ik vind niet dat ik erg veel werk om een hond te hebben.

Daarnaast zijn we wel consequent (niet op de bank is niet niet op de bank, ook niet 1 pootje bijvoorbeeld en niet op de trap is niet op de trap. Nu niet, morgen niet, volgende week niet), maar ik mag mijn hond toch best lief en schattig vinden als hij op zijn rug met een flosje ligt te spelen, ineens opspringt en als een dolle rondrent in de tuin... denk ik :D
Dat bedoelde ik meer met lief en schattige momenten, en waarom die keus dan zo moeilijk is.
Inderdaad was eigenlijk de enige eis dat ze zindelijk zou zijn mambobeach.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:49

en ben je in die week ook echt de hele tijd met haar bezig geweest?
ieder uur naar buiten om te plassen, daarna rust inlassen?

verder zou ik een onzindelijke volwassen hond nooit zovaak te eten geven, 1x per dag is genoeg, liefst s'avonds laat na de laatste keer uitlaten is het beste
slapen ze s'nachts goed(ik zou haar dan in een bench of klein kamertje leggen) en zorgen dat je s'morgens gelijk naar buiten gaat

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:52

ja we zijn echt met haar bezig geweest.
In het asiel kregen we de opdracht mee haar juist vaker te eten te geven, omdat ze wat magertjes was (ze mocht een kilootje aankomen), dus dat zijn we maar gelijk gaan doen, vandaar.

Smorgens gaat ze gelijk naar buiten.

Maar goed, ik kan nu nog wel oplossingen voor die paar uur bedenken, maar we hebben het gisteravond na heel lang beraad al besloten... Dus over een uurtje ga ik met lood in mijn schoenen terug naar het asiel...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:57

ik denk dat je beslissing de goede is, zo werkt het in ieder geval totaal niet
jullie start is niet gegaan zoals zou moeten

ik hoop alleen dat je beseft dat dit met een andere hond precies zo kan gaan

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:01

Dat beseffen we, daarom willen we in ieder geval een tijd wachten tot we zomervakantie hebben weer, dan hebben we 4 weken de tijd.
Ik denk ook dat vooral mijn vriend zelf tijd nodig heeft ook om te wennen aan een hond in huis. Ik heb altijd honden gehad, mijn hele leven (wel allemaal vanaf pup). Hij alleen toen hij klein was, daarna mocht het niet meer.
Hem is het ook het meest 'tegengevallen' (hij is er van geschokken, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven) en hij is nu het meest degene die zegt: we moeten haar terugbrengen.

Ik zei al eens eerder, waarschijnlijk als ik alleen was geweest in mijn beslissing, had ik het best nog even aangekeken. Maar we moeten toch met zijn tweeen dit gaan doen en we moeten er beiden helemaal achter staan...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:07

een partner die geen honden gewend is, is heel moeilijk
die beseffen niet dat het even duurt voordat zo'n dier zijn draai gevonden heeft en dat het opvoeding kost

maar ik heb ook 2 x een hond gehad, eentje zelfs maanden, waar het niet bij werkte
ze paste hier niet, zat hier in de opvang en is uiteindelijk verplaatst en toen vrij snel geplaatst
het moet ook klikken en als het dat doet kun je ook meer van een dier hebben

bespreek met je vriend wat hij voor een soort hond leuk vind en kijk daar naar uit
als hij de klik heeft met die hond zal het waarschijnlijk ook makkelijker gaan
verder zou ik inderdaad liever een hond bij een stichting vandaan halen waar de hond in de opvang zit, dan gaat hij van huis naar huis en is de hond echt zindelijk

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:13

Ja inderdaad, misschien nu ik erover nadenk is dat ook wel hetgeen waarom hij nu meteen zo stellig is met: ze gaat terug...
Maar goed, ik respecteer dat en ik accepteer dat, maar het is wel zeg maar... even slikken...

Ik denk inderdaad dat een hond uit een pleeggezin, aan het begin van onze volgende zomervakantie een heel ander plaatje gaat geven. Tenminste, ik zie dat dan wel weer heel zonnig in. Ik denk dat hij zich inderdaad gewoon weer even goed moet inleven, misschien eens bij fokkers gaan kijken naar verschillende rassen die ons allebei aanspreken, de rasspecificaties een beetje bekijken (ieder ras heeft toch zijn eigen kenmerken) en misschien eens bij een hondencursus langsgaan om te kijken hoe het daar gaat...
Hij moet het misschien even opnieuw ervaren zeg maar, en misschien is het voor hem nu ook even te snel gegaan...

Mij maakt het niet zoveel uit, want ik vind eigenlijk iedere hond leuk :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:22

Nou spatter, je doet alsof je alles weet van TS en alsof je alle wijsheid in pacht hebt en dat het enige juiste is. Zo werkt dat natuurlijk ook niet.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:24

Nou ik snap de reacties uiteraard ook best van mensen die vinden dat we het meer tijd moeten geven. Er staan altijd meerdere meningen tegenover elkaar, net zoals die van mijn vriend en mij. Bij ons is er nu uitgekomen dat we ervoor kiezen dat we haar terugbrengen, een tijd wachten en dan eens op ons gemak verder gaan kijken...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:32

MamboBeach schreef:
Nou spatter, je doet alsof je alles weet van TS en alsof je alle wijsheid in pacht hebt en dat het enige juiste is. Zo werkt dat natuurlijk ook niet.

nee?????????? :+
ik heb inderdaad al de nodige ervaring dus dat zal wel wat schelen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:44

Je kunt toch wel een beetje tegengas geven?
Ik vindt het iets te stellig.... Probeer het gewoon... Arme hond... Vakantie? Nou zo verdwalen de meeste honden, verdwijnt het vertrouwen in de mens... Steeds verlaten worden...

Opvoeden, zal je later met kinderenook moeten doen... Wat als die nou lang bedplasser wordt? Doe je die dan ook weg of verzin je een manier waarop het wel werkt.

Je vindt 19 uur in de bench te lang, in het asiel is het 24 - 1 uur per dag...

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 13:52

Ik snap jou best hoor Bd, maar vergelijken met kinderen heeft hier geen zin.

Daarnaast was jij denk ik niet bij de gesprekken en er is best tegengas gegeven. De conclusie was uiteindelijk dat we haar terug zouden brengen, maar denk je echt dat ik niet heb gedacht, we proberen het gewoon en arme hond? En ik hou me dan maar een beetje vast aan die gedachte van vakantie, want ik voel me al schuldig genoeg...

Ik heb haar net (inderdaad in mijn eentje) weg moeten brengen en dat deed mij echt heel veel zeer...

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:01

Waarom geef je jezelf en deze hond niet de kans om zindelijk te worden?
En 's avonds in de bench is niet zo'n drama hoor, ik heb 2 honden waarvan eentje in de bench slaapt en als ik weg ben gaat hij ook in de bench.
Je moet de bench nooit als straf gebruiken, een fijn warm plekkie moet het zijn.
Niet zomaar opgeven!!!!
Trainen, zakje met lekkers mee als de hond buiten een plasje heeft gedaan als een malle belonen, lekker hoge stem en als je hondje een grote boodschap heeft gedaan nog maller doen!!
Heeft een paar weken de tijd nodig, maar dan heb je wel een hele leuke hond, met wie je een klik hebt!

POTDORIE...ik ben te laat....

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 14:04

Ja helaas wel. Ik zeg nogmaals (voor de laatste keer overigens, voel me echt heel oliebol en ga zo lekker naar mijn paardje toe en daarna wil ik hier even overheen komen) ik ben niet alleen. Ik had dit graag langer aangekeken, maar ik ben niet alleen geweest in deze beslissing. Alle mensen die tips mee hebben gegeven voor een volgende hond die wel zindelijk is, heel hartelijk bedankt :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:11

Wen_en_Jelle schreef:
Ja helaas wel. Ik zeg nogmaals (voor de laatste keer overigens, voel me echt heel oliebol en ga zo lekker naar mijn paardje toe en daarna wil ik hier even overheen komen) ik ben niet alleen. Ik had dit graag langer aangekeken, maar ik ben niet alleen geweest in deze beslissing. Alle mensen die tips mee hebben gegeven voor een volgende hond die wel zindelijk is, heel hartelijk bedankt :)

Erg vervelend voor je!!
Maar er komt wel een hondje op je pad waarmee je de aansluiting vind!!!
Lekker even je koppie eraf zetten.