Hond valt uit naar andere honden en luistert niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hond valt uit naar andere honden en luistert niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:28

Ik vraag me echt af of je deze hond wel aankunt dan?

Het is wel handig als je het verschil tussen spelen en agressie kunt zien bijvoorbeeld ;)
En dat hij nu nog niet geweldig luistert is op zich wel normaal, hij ziet jou nog niet als baas. Stom voorbeeld: mijn Raphael luistert ook goed naar mij, maar hij veegt de vloer aan met anderen, die heeft gewoon schijt aan de hele wereld. Maar ik zal niet zeggen dat hij niet goed luistert. Dat doet hij wel. Alleen niet naar iedereen.

Het gedrag wat je beschrijft in je OP komt mij over als heel enthousiast naar andere honden, geen aso-gedrag. Al moet je dat blaffen en trekken wel gaan aanpakken, want het is neit echt handig. Ik geloof wel dat dit een sociale hond is, en ik denk ook echt wel dat hij goed zal luisteren naar iemand waar hij respect voor heeft. Maar ik vraag me af of deze hond niet een maatje te groot voor jou is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:50

Eerlijk?
Het dier terug brengen naar het asiel, de informatie meegeven die jij nu weet, en een hond uitzoeken die wel bij je past.

Je hebt het dier kort, je durft nu al niet met hem te wandelen. Je weet dat zijn werkelijke karakter pas na een maand of 2/3 zal komen, dan voelt hij zich helemaal thuis.
Als je hem nu al niet meer aan kan, ben ik bang dat het je dan helemaal niet meer gaat kunnen.

Ben het met Yamcha eens. Als je het verschil niet kan herkennen tussen spelen en agressie, weet ik niet of dit jouw hond is.

Mijn mening; Terug brengen naar het asiel, en het dier het recht geven op een eigenaar die hem wel aan kan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:12

Splash_ schreef:
Ik vind het een beetje overdreven wat hier qua reacties over Cane Corsos gegeven word. De CC is wel degelijk een sociale hond, maar de CC moet duidelijk weten waar hij aan toe is, wat wel/niet mag en een eigenaar die stevig in zijn/haar schoenen staat.

Angietje, ik vind het super dat je hem hebt meegenomen uit het asiel. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de hondenclub, en dan gaat het helemaal goedkomen met hem!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het lijkt mij een erg goed idee om er zowiezo een gedragstherapeut bij te halen die je verder kan helpen om jullie grenzen duidelijk bij hem aan te geven.Sommige honden en zeker honden van een dergelijk ras hebben duidelijkheid nodig. Hij is bij jullie nieuw en zal zeker de grenzen op gaan zoeken. Waar hij dus eigenlijk al mee bezig is.

Vind het ook top dat je deze hond meegenomen hebt en hem een kans wil geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 06:18

Alle honden hebben duidelijkheid nodig. ;) Niet alleen deze hond.

Hoe dan ook, concreet: het blaffen en trekken aan de lijn zou ik zo snel mogelijk paal en perk aan stellen, dat is geen leuk gedrag. Of het nu enthousiasme is of niet. Verder zou ik zelf willen weten of de hond echt sociaal is, dus vraag een kennis met een sociale hond (die stabiel is, en niet wegloopt en ook niet vecht) of de honden kennis kunnen maken met elkaar. Zorg wel dat je er iemand bij hebt, die de honden uit elkaar kan halen als het niet goed gaat.
Verder zou ik bezig gaan met opvoeden. Allereerst duidelijke grenzen gaan stellen, dit mag je wel en dit niet. De hond is 1 jaar en 9 maanden, en dus puberende. Dan juist zijn duidelijke grenzen echt heel belangrijk. Op je strepen gaan staan.

Verder zou ik willen controleren of het waar is wat ze bij het asiel gezegd hebben.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:55

Nikki__ schreef:
Mijn mening; Terug brengen naar het asiel, en het dier het recht geven op een eigenaar die hem wel aan kan.

Stel dat ze de hond terug brengt naar het asiel, wat dan?
Als het asiel bij de volgende weer deze informatie geeft blijf je toch in het zelfde cirkeltje rond lopen.
Zolang het asiel niet de juiste info verstrekt bij welk dier dan ook blijf je voor verrassingen staan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:03

TS, ik wil je toch wel een pluim geven dat je ten eerste voor een hond hebt gekozen uit het assiel en ten tweede dat je niet opgeeft nu hij niet helemaal naar je wensen blijkt te zijn maar dat je samen wilt werken aan een oplossing.Het siert je ;-)

jammer dat hij anders blijkt te zijn dan je is verteld,ik hoop dat je er met de gedragstherapeut uitkomt!
veel succes!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:08

Yamcha schreef:
Alle honden hebben duidelijkheid nodig. ;) Niet alleen deze hond.

Hoe dan ook, concreet: het blaffen en trekken aan de lijn zou ik zo snel mogelijk paal en perk aan stellen, dat is geen leuk gedrag. Of het nu enthousiasme is of niet. Verder zou ik zelf willen weten of de hond echt sociaal is, dus vraag een kennis met een sociale hond (die stabiel is, en niet wegloopt en ook niet vecht) of de honden kennis kunnen maken met elkaar. Zorg wel dat je er iemand bij hebt, die de honden uit elkaar kan halen als het niet goed gaat.
Verder zou ik bezig gaan met opvoeden. Allereerst duidelijke grenzen gaan stellen, dit mag je wel en dit niet. De hond is 1 jaar en 9 maanden, en dus puberende. Dan juist zijn duidelijke grenzen echt heel belangrijk. Op je strepen gaan staan.

Verder zou ik willen controleren of het waar is wat ze bij het asiel gezegd hebben.

Met alle respect hoor maar een CC is geen herder, labrador of wat voor ras dan ook. Tuurlijk hebben alle honden duidelijkheid nodig maar de honden van dergelijke rassen vragen nog meer duidelijkheid en grenzen.
Je moet extra stevig in je schoenen staan wil je een dergelijke hond op het goede pad houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:26

Wat bedoel je hier nu precies mee?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:33

Waarom vallen mensen altijd over een ras.

TS echt onwijs gaaf dat je een Cane Corso hebt gekocht! Ik wou er ook zo graag één alleen kwam er toen een Dogo Canario teefje op ons pad. 2 jaar oud en ook een herplaatser. Bokt verklaarde me voor gek (en andere honden forums ook) ik had namelijk alleen nog maar een Cavalier King Carles gehad.

We hebben onze hond nu 8 weken en het gaat SUPER. Ik loop alleen ook tegen een probleem aan die jij ook hebt. Onze hond kan heel goed met kleine speelse hondjes maar van grote honden hoeft ze niets te hebben. Dan gaat ze direct grommen. Ik heb gelukkig heel van wild live trainingen gehad en ook gewone huisdier trainingen (dat zat allemaal in mijn opleiding). Maar ik moet nog echt even een oplossing verzinnen voor Layka (me hond) der grote honden probleem en als ze een kat ziet zitten der oren ook dicht dan ben ik der ook kwijt als ze los loopt.

Ik zou zeggen zoek een Cane Corso eigenaar (je kunt op Gladiator forum ook CC eigenaren vinden leuk forum zit er zelf ook op) zoeken en een cursus gaan doen. Bijvoorbeeld een pupy cursus dan kan ze langzaam leren met honden om te gaan op vreemd terein.

Ps. Een CC is een hond die goed te trainen is, veel doggen zijn niet echt honden die voor je willen werken een CC wel.
Ik zou een cursus gaan doen, zelf zou ik met Layka ook een cursus gaan doen maar met mijn eigen ervaringen heb ik der nu zo goed opgevoed dat ik het niet nodig acht om nog cursussen te doen. Ze kan perfect los, ze loopt perfect naast, kan de commando's die ik belangrijk vindt. Ze kan alleen niet met alle honden 8-)
Maar ik heb der nog niet los in een groep gehad dat komt omdat alle mensen hier in de buurt hun hond niet ver uitlaten en langs de weg laat ik Layka niet los. Layka is trouwens opgegroeid in een roedel van 4 honden. 2 kleintjes en 2 andere DC's. Ze heeft ook littekens, zelf is het geen vechter (zei de vorige eigenaar) alleen haar moeder is een waar kreng en die pakte haar dus regelmatig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:41

Door jullie energie is de hond anders dan ze hadden verteld,kijk je wel eens naar de Dog whisperer? Daar zie je duidelijke voor beelden,een hond waar het goed mee gaat de baas komt en de hond grijpt meteen een andere hond.Ben je bv nerveus als er iets is,een hond voelt z,n baas heel goed aan. Daar door gedraagt de hond zich anders.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:44

Dog whisper is idd een geweldig programma gebruik veel dingen!
Op Youtube kun je heb vinden die kerel is mega goed!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:46

Ja hij is erg goed,laatst zelfs wilde hij ruilen van hond.Mensen konden niet met hun hond over weg, wat ze ook deden.Die vrouw is naar yoga gegaan en nog andere dingen, zo dat haar energie zou veranderen.En toen ging het goed,je hoort veel net als hier,we dachten dat de hond heel anders was?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:50

Wat ik daarmee bedoel is niet zo heel moeilijk te begrijpen.
Molossers zijn nou eenmaal niet honden die zomaar voor iedereen geschikt zijn en de CC valt hier onder.
Het zijn krachtige honden met een zeer uitgesproken karakter.
Ik heb even een stukje over de molosser in het algemeen geknipt en geplakt waarin goed weer gegeven word hoe deze honden te werk gaan en waarin dit tye zich onderscheid van andere rassen:

dus ook onze Molossers afstammen van de wolf. Want er is een zeer groot verschil tussen de wolf en de Molossers vooral in hun karakter, het staat eigenlijk haaks op elkaar. De laffe enigszins bange wolf jaagt en valt alleen aan in een meute en pakt van achteren. Wanneer hij enige weerstand ondervindt voelt hij zich al gauw bedreigt en nokt af. De Molosser staat in het algemeen bekend om zijn grote moed. Eerlijke moed, hij blijft waardig zonder een spoor van lafheid. Hij is standvastig en valt in het front aan. De Molosser is een sologanger en opereert alleen, want hij heeft de groep niet nodig. Het is niet de hond die in een meute gehouden kan worden. Molossers dulden in het algemeen geen medestanders. Bijvoorbeeld de slavendrijvershond, de Molossers van Cuba, als zij een slachtoffer op het spoor waren gekomen, werden zij terstond aangelijnd om grote verliezen onder de honden te voorkomen. Het grootste gevaar gaat hij niet uit de weg en biedt weerstand tegen iedere bedreiging. De Molosser heeft van nature een hoge pijngrens, nog liever laat hij zich verwonden dan dat hij de strijd opgeeft. Molossers hebben historische bekendheid als oorlogshonden met grote verdiensten. Bekend is Alexanders tocht naar Indus, waarbij honden met grote moed werden ingezet en die bijzonder strijdlustig waren. Zij vielen hun prooi aan en hielden vast, waarbij ze voor geen enkele bedreiging terug deinsden. Het typerende voor Molosser rassen is hun over het algemeen kalme aard, de rust die zij uitstralen, wat soms zelfs flegmatiek kan overkomen. Hij komt over als een hond die traag is, weinig actie vertoont en veel slaapt. Ziet men kopstudies van Molossers dan vindt men in hun expressie vaak dat dromerige terug. Toch is hij een zeer goede waker en al lijkt hij te slapen, hij blijft alert en houdt vanaf zijn slaapplaats het domein in de gaten. Kenmerkend in het Molosser karakter is de bijzondere trouw aan de baas, ze blijven gemakkelijk op eigen erf en zijn geen ongemotiveerde blaffers. Ondanks hun zware bouw kunnen ze een goede snelheid ontwikkelen en hebben gezonde honden een goed uithoudingsvermogen. Het rustige karakter maakt de Molosser ook een geschikte huishond, onze machtige atleet is geen ruziezoeker, hij wacht de strijd altijd af, want hij is bewust van zijn kracht en gaat daar waardig mee om. Doch kom hem niet te na, want dan ontwaakt de kalme reus en verdedigt hij op leven en dood

De gehele tekst kan je in de volgende link terug vinden http://molosser.web-log.nl/molosser/de_ ... index.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:51

blokje schreef:
Waarom vallen mensen altijd over een ras.

Er valt helemaal niemand over het ras, alleen vinden sommige bokkers het een gewaagde combinatie
TS lijkt niet echt zeker van dr zaak en dat bij een hond uit het asiel in die leeftijdsklasse.
Dat is helder gezien gewoon niet zo handig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:54

Heb van te voren veel gelezen over het ras?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:55

Dat CC's op latere leeftijd niet met andere honden kunnen is i.m.o. dikke bull.
Het zijn honden met karakter, dat zeker, maar ook zeer sociaal.
Ik kan zelf niet helemaal rijmen waarom je de hond niet los laat op het veldje, het gedrag los en het gedrag aan de lijn kan zo ontzettend groot zijn.
Zo heb ik hier een kruising stafford die juist de stempel had niet met andere honden te kunnen en ook flink uitviel aan de lijn, maar los was er gewoon helemaal niets aan de hand. Echter kon ik na goed te kijken wat haar gedrag nou daadwerkelijk inhield prima zien dat het hier niet ging om agressie.
Schrap zetten omdat er een andere hond aan komt zou ik nooit doen. Jij voert de spanning direct op, waardoor je het gedrag wat je niet wilt hebben alleen maar voedt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:57

Mijn moeder heeft een hond en ze durft en kan hem daar door niet los laten lopen,Gewoon omdat ze bang is dat hij iets zal doen.Als ik hem uit laat en hem los laat zeg ik 1 keer naast en hij blijft naast me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:25

easygoing: dat snap ik allemaal, maar tóch raad je dan TS aan om wel door te gaan? Ik vind dat wat onlogisch.

Maar wat die duidelijkheid betreft: ik begrijp je nu zo: elke hond heeft duidelijkheid nodig en met name Molossers?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:38

ik heb een CC een geweldige sociale vriend, maar geen allemanshond. ik zou nooit een CC uit een opvang of asiel halen eerlijk gezegd. wat weet je van zijn voorgeschiedenis ??? waar is hij gefokt bv

een goede gedragstherapeut lijkt mij een strak plan, ga daar een curcus doen en kijkt of het wat wordt. heb je daar geen tijd voor breng hem dan terug naar de opvang

of ga er voor dan heb je mischien een geweldige vriend straks

succes

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:39

Yamcha schreef:
easygoing: dat snap ik allemaal, maar tóch raad je dan TS aan om wel door te gaan? Ik vind dat wat onlogisch.

Maar wat die duidelijkheid betreft: ik begrijp je nu zo: elke hond heeft duidelijkheid nodig en met name Molossers?

Ja dat bedoelde ik idd zo ;). Molossers vragen gewoon wat extra's.

Wat betreft het aanraden, ik denk niet dat ts en de hond een foute combi is alleen denk ik wel dat er prof. hulp bij zou moeten komen. De hond is nog jong zat om in het gareel te krijgen.
Ik denk dat het punt meer is dat ts dit ras moet gaan begrijpen en dat kan je alleen leren door het te doen.
Tuurlijk kan je je eigen inlezen doormiddel van boeken of op het internet maar elke hond blijft een individu die zijn eigen karakter trekjes heeft.Ras beschrijvingen blijven natuurlijk een algemene schets.
Ervaring leer je uit de praktijk.

Persoonlijk denk ik dat in dit geval meer het uitproberen is van de hond.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:42

Ik zou zo een CC of andere dog uit het asiel halen.
Mijn schatje is ook een herplaatser :D van 2 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:46

easygoing: Oké, dank je :)

Dan begrijp ik je nu beter :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:49

Geen dank hoor ;), besefte ook pas later dat het misschien over kon komen als een aanval naar jou wat betreft de herders.
Dat was echter puur toeval, ik noemde zomaar wat rassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:51

Toen ik het nog een keer las besefte ik dat ook :)

En een Molosser is ook een heel ander type dan een herder. Al is een herder ook geen beginnershond (althans de werklijnen).

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:52

blokje schreef:
Ik zou zo een CC of andere dog uit het asiel halen.
Mijn schatje is ook een herplaatser :D van 2 jaar!

Ik heb ooit een oudere onplaatsbare Fila Brasileiro met een vreselijk verleden en ook nog eens weing van bekend uit het asiel gehaald die op de dodenlijst stond.
Tuurlijk een hoop rot dingen met hem meegemaakt maar goh wat was ik blij met hem, het is uiteindelijk echt een wereldhond geworden als je hem tenminste begreep.