SPOED! Baby duif uit nest gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Re: SPOED! Baby duif uit nest gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:24

haha! Echt super datje dit doet! Hij/zij moet nog flink groeien om er zo uit te zien als mam! Hijs nu nog niet zo knap haha! Hoe ga je hem/haar noemen??

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 18:26

Hij/zij heet Duif hahaha erg origineel, maar mijn vriend wilde 'm zo noemen := <3

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:43

tortelss (L)
ik denk hij is nog geen week oud..
hij heeft namelijk ook niet veel donshaar..
hoe zit t nu met temparatuur van t beestje?
en hoe eet hij??
....mijne gaf ik om 2 uur eten!!is ook nodg..en snachts niet!
...en idd goed dat je hem beetje nest gevoel geeft...
Geslacht is volgens mij pas te bepalen als hij ouder is..
kan je namelijk ziet als je m vasthoud als hij zijn staart naar benede houd s t een man...staart naar boven is een vrouw..
dus dat kan je helaas nog niet zien..
Hoop dat hij het overleeft en hou me alstjeblieft op de hoogte!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:54

ProudOfPride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:04

Wat goed dat je dit doet... De opvangen hebben het vaak al druk genoeg.
Ik ben momenteel een baby boerenzwaluw aan t opvoeden. Was ook met nest en al naar beneden gekukkeld in de stal en werd niet meer gevoerd. Veel succes er mee!

Misschien is het een tip om een kruikje te maken voor hem aangezien hij/zij nog niet zoveel veren heeft?

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:31

Ik zou graag een kruikje maken, maar ik weet niet goed waarmee! Hij slaapt namelijk in een klein bakje, wat voor formaat kan ik hier een 'kruik' mee maken?
ProudOfPride schreef:
Wat goed dat je dit doet... De opvangen hebben het vaak al druk genoeg.
Ik ben momenteel een baby boerenzwaluw aan t opvoeden. Was ook met nest en al naar beneden gekukkeld in de stal en werd niet meer gevoerd. Veel succes er mee!

Misschien is het een tip om een kruikje te maken voor hem aangezien hij/zij nog niet zoveel veren heeft?

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:32

Hij/zij ziet er echt zo uit als op foto 1 en 2!

Pluttersput schreef:
Misschien heb je hier wat aan, zijn mijn stadsduiven die ik met de hand heb grootgebrach:

[BB-ITP] Jonge duiven met de hand groot brengen.

Aan de foto te zien denk ik een week oud zoiets inderdaad.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:32

er bestaan kleine kruiken voor katjes enz..miss in dierenwinkel kijken??

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:34

Misschien kan ik een klein flesje vullen met goed warm water en een washandje eromheen doen? En dan vul ik dit om de zoveel tijd als hij niet genoeg warmte meer afgeeft..?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:16

Ja dat flesje is een erg goed idee, je kan ook een kersenpittenzak in de magnetron opwarmen, die blijven wat langer warm

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 23:11

Helaas heb ik die niet! Ik zag op internet in een forum dat ze bij de action nu kleine kruikjes hebben!
Een klein flesje heb ik ook niet thuis zie ik.. |( Ik vond nog een paar 'arm-warmers' ooit eens gekocht bij de H&M maar nooit wat mee gedaan, lekker soort wol achtig. Heb een capuchon afgerits van mijn winterjas met zulk nep bont erin. Daar ligt hij nu op met mijn op maat geknipte warmers erbij en even de lamp erboven, als hij lekker warm is dan doe ik het lampje uit en dek ik hem goed toe.
Ik voel dan over een half uurtje hoe hij aanvoelt, en anders gaat de lamp gewoon in de nacht aan. Even improviseren nog dus.

horsiegek schreef:
Ja dat flesje is een erg goed idee, je kan ook een kersenpittenzak in de magnetron opwarmen, die blijven wat langer warm

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:07

Hoe is het nu met het wurm? Beste kan je gewoon de lamp aanlaten hoor, en dan maar een doekje eroverheen. Je kan niet hebben dat hij vannacht afkoelt, want op deze leeftijd kunnen ze de temperatuur nog niet goed zelf regelen :)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:36

Pluttersput schreef:
Hoe is het nu met het wurm? Beste kan je gewoon de lamp aanlaten hoor, en dan maar een doekje eroverheen. Je kan niet hebben dat hij vannacht afkoelt, want op deze leeftijd kunnen ze de temperatuur nog niet goed zelf regelen :)

Dat deed ik ook altijd... paar velletje keukenrol over het bakje heen...

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:38

Ik ben vanmorgen naar de action geweest, helaas hadden ze geen kleine kruikjes maar van die plastic grote. Maar ze hadden wel een soort kersenpit zak, heerlijke fleece buitenkant. En een langwerpige. Hij ligt nu heerlijk te genieten met aan beide kanten een lekkere warme 'deken'.
Ik heb vannacht een plastic fles toch nog kunnen vinden, en deze lekker warm gemaakt voor hem en in een theedoek gewikkeld. Hij kroop er direct lekker tegenaan.
Dus het is even kijken wat beter werkt, of die zak of die zelfgemaakte kruik. Welke langer warm blijft.
Hij is nu al 3 dagen bij mij, en verbeterd elke dag. Het is echt super om te zien, en ik zal hem zolang het goed gaat niet naar een opvang brengen :)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:42

Zo'n kersenpittenzak blijft best lang warm!! Denk dat je daar mooi een kuiltje in kan maken!!
Als ie het redt heb je er vast een gezellig maatje aan hoor... Hij zit bij mij in mijn voliere met kippen en konijnen!!

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:57

De bedoeling is wel dat hij weer lekker vrij kan vliegen, maar ik hoop stiekem een beetje dat hij in de buurt zal blijven :o
Maar laat ik niet te hard van stapel lopen, hij zal eerst maar een grote stoere vogel moeten worden :+
BaiNar schreef:
Zo'n kersenpittenzak blijft best lang warm!! Denk dat je daar mooi een kuiltje in kan maken!!
Als ie het redt heb je er vast een gezellig maatje aan hoor... Hij zit bij mij in mijn voliere met kippen en konijnen!!