MargreetW schreef:Er komen steeds meer tegenstanders van Milan. En als jij Pikeur niets gezien hebt waar je op tegen was dan zou ik onderstaande link incl. filmpjes maar eens doorlezen.
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/in ... pic=4479.0
Als een hond de trap niet op wil (lees durft) dan doe je toch gewoon een slipketting om en scheur je hem omhoog?
Als je hond achter een kat aanjaagt dan doe je hem een shockkraag om?
Als een hond niet direct luistert dan doe je hem een shockband om?
Sorry hoor, dat is niet de roedelleider zijn maar iets afdwingen. Zulke honden worden straks zo bang dat het bijters worden, en wie heeft dan de schuld.
Onze hond heeft heeft een paar weken uitgevallen naar andere honden als ze aan de lijn was. Met rust en kalmte en duidelijke commando's was het zo over. Tijd en rust is zeker voor een pup veel belangrijker.
Op de meeste hondenscholen komen ze nu ook al terug van het zgn. flatten, en dat is meer diervriendelijk dan dat hij doet.
Bij probleemhonden moet ook de baas aangepakt worden, dan gaat de hond meestal zonder problemen mee in de oplossingen.
Sommige methodes past iedereen toe, ook die hij gebruikt. Maar wat hij doet is niet gewoon.
"Vroeger" brak je ook een paard, nu wordt het met geduld opgeleid. Eens kijken wie dan de fijnste paarden en honden heeft.
Mijn zegen heeft Cesar Milan in elk geval niet!
Hier sla je een flinke stap over. Er is een danig verschil tussen een fatsoenlijk opgevoede hond die voldoende heeft aan een half woord en een níet opgevoede hond die lekker doet waar hij zin in heeft. Die niet opgevoede hond heeft meer nodig dan een vriendelijk woord, soms zelfs een letterlijke trap onder zijn hol.
Ik ben helemaal voor een zo rustig en vriendelijk mogelijke opvoeding bij honden als wel bij paarden, al win je soms meer met een welverdiende tik dan het eeuwige positief belonen en negatief gedrag negeren.
Heel veel hondenscholen komen er inderdaad op terug, zo ook ons aller Martin Gaus, de meneer met de slipketting die nu werkt met clickertraining en alleen positief gedrag belonen.
Heeft ons 600 euro aan cursussen gekost en naderhand kon onze reu alleen nog met een prikband naar buiten
Honden die normaal al lang een spuitje hadden gekregen die krijgt hij weer goed. Ik vind dat heel knap. Dat wil ik die tegenstanders van Cesar dan wel eens zien doen. Vooral die red-zone-cases.
Heel goed verwoord ook 
) met Yamcha eens. Dat roedelgel*l is onzin. Ben wel benieuwd of iemand van jullie (de gene die daar dus wel heilig in geloven), een tijd lang een roedel hebben gevolgd/geobserveerd?
Moet zeggen dat beide honden er heel erg angstig uit zien als hij klaar is met ze ja, echt helemaal gebroken, vooral te zien aan het kwispelen van de staart en hoe ze hem vertrouwen
Gewoon een klein tikje, vergelijkbaar met het aantikken met de hand/voet. Met een simpele aanraking kun je een hond (en paard ook) uit een bepaalde 'state of mind' halen en aandacht vragen. Dat moet precies op het goede moment gebeuren. En met zo'n schokband kun je dat duwtje ook geven als je iets verder weg staat. Dat is het voordeel, en is helemaal niet zo dier-onvriendelijk als het klinkt
?