Valkparkiet schreeuwt de hele dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:43

Wilawander schreef:
Dat is ook wat anders Cayenne, ik heb hier ook zo'n "verknipte"handopfok"valk. Dat zijn ook uitzonderingen. En inderdaad zorgenkindjes.

Maar normale valken horen niet alleen en gaan dan juist schreeuwen.

Dat ben ik helemaal met je eens :j
Jammer he, die verknipte valkjes. Ik had zo graag gewild dat ie een valkenmaatje had, maar dat zit er helaas nooit in ben ik bang.

Wilawander

Re: Valkparkiet schreeuwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:22

Ben er hier wel mee bezig, ik hadt zelf een handopfok nestje doordat de ouders niet wilden voeren, heb ik die vanaf 1 dag oud zelf moeten voeren. ben er normaal absoluut op tegen. maar soms kan het niet anders.
Met 1 van deze valkjes wil ik het gaan proberen.

Mijn veknipte valkje, wil allleen maar bij ons zijn. Daar komt nog bij dat ze een gebroken vleugel heeft en zichzelf ook nog plukt als ze niet genoeg aandacht krijgt. Dat hebben we nu aardig stabiel gelukkig. Heb haar nu een half jaar, ze is 5 jaar oud. Ze wilde ook alleen maar in een klein veilig kooitje, nu zit ze in een hele ruime kooi maar dat was al moelijk genoeg.

secricible

Re: Valkparkiet schreeuwt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:54

Heb er hier ook eentje zitten die geen maatje kan hebben wegens omstandigheden en gewoon dol is op mij. Hebben gekeken voor een maatje, maar is geen optie.

Meneer wil nou eenmaal graag losvliegen en mag dat de hele dag, tot een uur of 10 's avonds meestal, dan gaat de kooi dicht. En daar is hij het nou eenmaal niet altijd mee eens.
Verder slaap ik naast de woonkamer, en wordt ik wakker als hij 's ochtends gaat roepen en kletsen, dus dan een doek er overheen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:03

Haha, dit probleem heb ik ook gehad.
Die twee bleven maar schreeuwen, uiteindelijk heb ik ze verkocht aan iemand met een grote voliere want
1. ik werd gek van dat geschreeuw 2. ze maakte best veel troep 3. daar hadden ze veel meer ruimte om te vliegen.
Maar suc6 met ze stil houden! ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:09

secricible schreef:
Verder slaap ik naast de woonkamer, en wordt ik wakker als hij 's ochtends gaat roepen en kletsen, dus dan een doek er overheen.

Dat heb ik dus ook.
Maar ook in de winter ivm tocht gaat er een deken over de zijkanten van de kooi heen.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:06

kimmie261 schreef:
de vogel van TS zit in een voliere,is zo lastig een doek overheen te leggen :D

haha oeps overheen gelezen :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:46

haha ja inderdaad en de muziek kan ik ook niet zachter zetten.