Wat nou steriliseren ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat nou steriliseren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:12

Vooral het baasje heeft vaak last van de hormonen hoor ;) bij de dieren zelf valt het meestal nogal mee ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:54

anneliesdj schreef:
Zoals gezegd; bij een castratie worden ze niet meer loops, bij een sterilisatie nog wel.

Ja dat weet ik. Punt is dat ik mijn hond nog niet zo lang heb en aangezien een hond maar 2x per jaar loops wordt heb ik nog niets gezien.. Maar dat is dus het enige?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 01:02

In princiepe, maar zoals al gezegd is is een castratie standaard en worden sterilisatie's eigenlijk nooit gedaan.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:23

Yamcha schreef:
Vooral het baasje heeft vaak last van de hormonen hoor ;) bij de dieren zelf valt het meestal nogal mee ;)

Als je mamatumoren, baarmoederontstekingen, diabetes etc niet onder 'last' verstaat dan heb je gelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:27

Ik reageer puur op de hormonen he, niet op de risico's die bij een teef hangen aan niet laten castreren :) Want dat ben ik met je eens, om die redenen zou ik een teef ook laten castreren.

Al zou ik dan wel voor mezelf nog uitgebreid research doen hoe hoog de risico's zijn, ben niet zo'n voorstander van snijden in een gezond dier.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:30

Nou ik heb het moeten leren en ik schrok echt van hoe sterk je de risico's verkleint met een castratie (studeer dgk). Heb de exacte getallen zo niet paraat maar die zou ik nog wel even kunnen opzoeken.
Hoewel er ook wel wat nadelen aankleven zoals oa vachtveranderingen en kans op urine-incontinentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:32

Bij een reu vind ik de voordelen niet opwegen tegen de nadelen van castratie, bij de teef idd wel :j

En dan heb ik het echt niet over persoonlijk gemak, maar puur de gezondheid van het dier.