Hond erg ziek...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:02

Specials schreef:
Tat_jana: Ga jij het even mooi betalen allemaal dan voor ons?
Ga jij zorgen dat hij fatsoenlijk daar aan komt?

Godsamme, doe nog een keer mn verhaal hier..

Wil je nu de kosten niet maken? Begrijp ik dat goed?!
Als je niet voor je dier kan zorgen (als hij ziek is), is het de vraag of je er wel aan moet beginnen. Een dier mag niet lijden onder de financiele situatie van de eigenaar.

Specials

Re: Hond erg ziek...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:03

Ik ga hier dus geen update's meer geven , Stik der maar in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:03

Specials schreef:

Wat verwacht je dan, dat iedereen zegt dat je goed bezig bent?

Uit je post maak ik op dat je een bezoekje aan de kliniek te duur vindt. Dus dan laat je het dier maar creperen. Wat verwacht je dan, applaus?
Met een agressief dier kun je prima naar een da. Als het om de centen gaat, neem dan aub geen dier weer. Arm beest.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:04

ik ga met je mee mindim

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:04

Makkelijk he , Oordelen over iemand zn situatie vanachter een pc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:05

Als je opziet tegen de kosten kan je ook vragen of je het in termijnen kan betalen, veel DA's vinden dat geen enkel probleem.
Echt doen meid, straks zit je dr vannacht mee dan sta je met de handen in het haar als je hem ziet wegkreperen van de pijn.

Heel veel sterkte ga duimen voor je dat hij hersteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:06

Specials schreef:
Makkelijk he , Oordelen over iemand zn situatie vanachter een pc :D

Nou, we doen het met jouw woorden hoor, dus jij bent degene die neerpent waar wij over oordelen, dus kijk wat dat betreft vooral in de spiegel.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:11

Waarom vraag je dan wel een mening van mensen achter een pc als je vind dat wij makkelijk oordelen??

Als het dan niet om de centen gaat... Doe heb dan idd een snuitje om en ga met hem naar de DA!~

En als het wel om de centen gaat, ga dan alsnog naar een DA je kan altijd in termijnen betalen!

Een kliniek is altijd beter, ze hebben daar de juiste apparatuur om er misschien achter te kunnen komen wat het is! En om je hond gericht te kunnen behandelen..

Slaan die prikken als iets aan?
Laatst bijgewerkt door Fury08 op 28-08-10 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:12

Specials schreef:

betalen niet wil hem er wel heen brengen hoor :)
als je het niet wil betalen moet je niet aan dieren beginnen :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:17

Specials schreef:

Nou, ik kan de uitkomst -helaas- maar al te goed voorspellen, dus mij heb je er echt niet mee. Alleen je hond, als ik even uitga van wat je zelf opschrijft.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:18

Abeltje77 schreef:
Specials schreef:

Nou, ik kan de uitkomst -helaas- maar al te goed voorspellen, dus mij heb je er echt niet mee. Alleen je hond, als ik even uitga van wat je zelf opschrijft.

ik denk dat we die allemaal wel kunnen voorspellen met deze houding ;(
wij stikken er niet in,, alleen de hond als je nou niet rap wat gaat ondernemen ;(

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:21

Verhaal gelezen, persoonlijk zou ik zelf zo'n hond muilkorf om doen en de buurvrouw hem een prik laten geven zodat ie rustiger wordt en dan naar de kliniek om echo te laten maken of rontgenfoto's. Je wil toch weten waar die bloedingen vandaan komen en niet alleen de symptomen (die bloedingen dus) bestrijden, want dat lost in mijn ogen het probleem niet op.

Als naar de kliniek niet kan in jouw ogen kijk dan die prikken even aan, maar geeft dat geen verbetering kies dan alsjeblieft voor inslapen. Want persoonlijk denk ik niet dat deze hond zich nog beter gaat voelen.

Parvo is heel makkelijk aan te tonen en na 10 minuten heb je de uitslag. Neem aan dat je buurvrouw die testen wel op voorraad heeft.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:24

Maar vind je het niet frustrerend dat je eigenlijk helemaal niet weet wat je hond mankeert?
Ik had op z'n minst een echo gewild, om te kijken waar dit allemaal vandaan komt.
Ik snap dat je hond moeilijk te vervoeren is, maar waar een wil is, is een weg.
Dit is nu eenmaal spoed, dan moet hij zich maar even over die angst heen zetten.
Het is voor zijn eigen bestwil...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:31

waarom ik schrijf naar een kliniek,is omdat ze daar meer middelen hebben om een hond te onderzoeken ,als bij iemand thuis,zoals TS dit omschrijft,heb ik het idee dat de hond echt heel ziek is,zeker met zoveel bloed poepen,in een kliniek kunnen ze bloed afnemen,vaak simpele bloedonderzoeken zelf doen,en kan het dier aan een infuus,echo's of rontgenfoto's maken enz...

iets wat bij thuis behandelen niet snel zal gebeuren,en ik geloof best dat er een DA naar kijkt,maar wat mijn ervaring is,dat ze op een praktijk gewoon veel meer met de hond kunnen doen,en tja,dan zal ie evt opgenomen moeten worden,maar dan heeft ie wel goede zorg die hij nodig zal hebben aan medicatie en infusen...(mocht dat nodig zijn)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:52

Zijn gedrag is geen reden hem niet te laten onderzoeken. Ik heb zelf ook zo'n hond die zich niet kan gedragen bij de DA en dan uit angst zou willen bijten, maar een goede muilkorf (zoeen waar de hond zelfs nog in kan overgeven als het nodig is, zonder te stikken) is vaak al genoeg, plus wat mankracht om de hond vast te houden tijdens het onderzoek. Werkt perfect voor ons. En in het uiterste geval (hier nooit nodig geweest) doet narcose wonderen hoor...

Ik vind de symptomen van deze hond niet lekker klinken. Daarbij zou ik het niet aan kunnen zien dat het dier al sinds vanmorgen zo beroerd is en constant aan de schijterij en aan het braken is... :n Dat wacht ik nooit langer dan enkele uren af... ik ga na een tijdje ook tellen en tijd bijhouden.
Zo'n dier kan niet praten... hij kan wel hevige pijn hebben en voelt zich sowieso bijzonder ellendig.

Het is dus kennelijk een geldzaak. Maar veel dierenartsen willen ook wel een afbetalingsregeling treffen; is dat geen optie voor jullie?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:06

Sorry hoor maar je hond die de hele dag bloed spuugt en poept, dat beest is dood en doodziek!!! Ik snap niet dat je da ( buurvrouw) dat beest zo laat martelen, hup naar de kliniek en onderzoeken starten!
En financieel hoor je ervoor te zorgen dat je ten alle tijden je dier kan helpen, dan had je hem maar moeten verzekeren.
Potverdorrie hier kan ik heel boos om worden, in mijn ogen ben je dan geen dieren waard. Zelf blijf je toch ook niet rustig op de bank zitten als heel de dag bloed poept en kotst. :n
En dan ook nog geen updates geven omdat de reacties je niet aanstaan..pfhfhfh.

MUILKORF OM EN GAAN!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:17

Ik zou heel snel actie ondernemen!!!

Heb het helaas zelf ook een keer meegemaakt. Mijn reu van nog geen 21 maanden begon ook ineens bloed over te geven. Gelijk in de auto en naar de kliniek(en dit was ook geen frisse jongen) Daar aangekomen is hij meteen aan het infuus gegaan en is er een test gedaan...Parvo!!!
Ondanks dat deze hond geënt was heeft hij het toch gekregen.

In een kliniek kunnen ze je veel sneller en beter helpen, dus alleen al om deze reden zou ik niet afwachten :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:22

Ik snap dit echt niet hoor. Een dierenarts die met een paar pillen komt terwijl de hond doodziek is....... geen bloed afgenomen niks? Lijkt me een echt vreemd verhaal.

Zoiets is niet aan huis te behandelen, ik heb ook een hond die de dierenarts opvreet maar waar een wil is, is een weg. Mijn hond heeft pech dan, als hem wat mankeert gaat ie naar de kliniek. Hoe dan ook. En als hij zo slecht is als je schrijft dan zal een snuitje genoeg zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:24

bij het vinden van 3 plassen bloed had ik al aan de foon gehangen dat ik onderweg was...

echt als het echt zo erg is als TS beschrijft,dan moet deze hond echt door de molen heen,daarnaast buuf is DA ,die kan de hond of sederen,of die heeft vast goede snuitjes te leen waardoor de hond echt niet kan bijten,de stress van de auto en kliniek bezoek dealt ie dan maar mee...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:34

Ik heb TS een PBtje gestuurd met de vraag/verzoek om haar hond toch echt op parvo te laten testen, ze gaat het vanavond bij de dierenarts aankaarten en volgens mij ook laten testen. :)
Ik denk dat wij verder weinig kunnen doen dan afwachten, als TS niet meer in dit topic komt heeft moddergooien en verwijten maken ook weinig zin!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:36

Wilawander schreef:
Ik snap dit echt niet hoor. Een dierenarts die met een paar pillen komt terwijl de hond doodziek is....... geen bloed afgenomen niks? Lijkt me een echt vreemd verhaal.

Zoiets is niet aan huis te behandelen, ik heb ook een hond die de dierenarts opvreet maar waar een wil is, is een weg. Mijn hond heeft pech dan, als hem wat mankeert gaat ie naar de kliniek. Hoe dan ook. En als hij zo slecht is als je schrijft dan zal een snuitje genoeg zijn.

Wat ik nog minder snap, is dat TS niet weet waar de pillen voor dienen.
Daarbij, wat heb je aan pillen als de hond ze direct weer uit zal braken??

Ik geef mijn hond niets waarvan ik niet weet wat het precies doet, hoe het heet en hoeveel hij ervan hebben mag. Ik vraag mijn dierenarts altijd om informatie en ook bij injecties wil ik graag weten wat het is, waarvoor het dient en wat ik ervan kan verwachten.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:37

Aranel schreef:
Ik heb TS een PBtje gestuurd met de vraag/verzoek om haar hond toch echt op parvo te laten testen, ze gaat het vanavond bij de dierenarts aankaarten en volgens mij ook laten testen. :)
Ik denk dat wij verder weinig kunnen doen dan afwachten, als TS niet meer in dit topic komt heeft moddergooien en verwijten maken ook weinig zin!

Hardstikke fijn!!! :D Succes vanavond, TS. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:37

Meid, is dit je enige hond of heb je er nog meer rondlopen?
Hoe dan ook, als de donder met al je honden naar de DA!
Desnoods muilkorf je degene die agressief wordt, maar alle honden! Zeker wanneer de symptomen op Parvo lijken.

Heel veel sterkte! Jammer dat je je zo opstelt in dit topic.
Er zijn veel mensen die het beste met je voor hebben hoor :) Niemand zit te wachten op een zieke hond!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-08-10 19:41, in het totaal 3 keer bewerkt

yoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:38

Doet de medicatie zijn werk Ts?
Zoniet,zijn er andere opties..?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:43

Als mijn hond eraan toe is zoals jij beschrijft, zat ik al lang in een kliniek, met muilkorf.
Een hond die goed ziek is gaat niet of minder fel in verzet, en dan maar even met grof geweld, je hebt dan
teminste nog een kans dat ie t haalt. Al moet ik zeggen, zo vaak bloed braken klinkt niet best.
Zou toch kiezen tussen inslapen of naar de kliniek brengen. Wil je die stress niet, laat m dan gaan..

Het is moeilijk oordelen over iemands situatie achter een pc, maar jíj schrijft dit op.