Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Ik heb altijd oudere konijnen genomen, maar deze keer weer eens een jong konijntje, dit omdat ik het hok wel erg leeg vond staan. (Konijn is van de week ingeslapen is 14 jaar geworden)
Het is een Black en Tan en ze zit wel heel stilletjes in een hoekje, ik weet het weg bij dr broertjes zusjes en moeder, een autoreis van 20 minuten, een wereld vreemd hok.
Ze kijkt wel helder en fit uit dr oogje, nest zag dr goed uit net als de konijnen en de verblijven.
Omdat ik dr al een tijd uit ben bij dat jonge spul vroeg ik mij af of dit wel normaal is, ze wil natuurlijk ook nog niets eten.
Gewoon maar zo laten en zal het een kwestie van wennen zijn? Wanneer kan ik verwachten tot ze zich wat meer thuis voelt?
Citaat:Moderatoropmerking:Quote verwijderd.
SecretLIN schreef:Citaat:Moderatoropmerking:Quote verwijderd.
wie zegt dat die alleen maar in het hok mag zitten? en wie zegt dat ze er niet nog een konijntje bij gaat nemen?
Vind sommige mensen meteen erg aanvallend reageren hoor!
SecretLIN schreef:Gelukkig zijn er nog meer mensen die sommige mensen ook wel aanvallend vinden, Winsel ik snap je heel goed hoor ( qua opvangwerk etc) maar 1x je mening geven lijkt me genoeg en waarom meteen zo aanvallend?
Mambobeach daar heb je gelijk aan, maar misschien waren er wel niet meer beschikbaar? of wil ze graag een ander soort konijn erbij? je weet niet he voordat je je mening geeft eerst even vragen?
Dirkje25 schreef:Nou ik zal je zeggen wij hadden vroeger ook een konijntje van de buren gekregen en die keek in het begin heel appelig uit haar ogen en zat ook maar een beetje stilletjes te kijken.
Lotte_Wessel schreef:hmm.. grappig om te lezen wat jullie allemaal geven als advies. Heb laatst zelf ook een hok gekocht (zo'n langwerpige piramide, met stukje binnenverblijf en langer stuk buiten stuk). Hok staat buiten, op het gras en had zelf hooi, brok voor jonge konijntjes en dergelijke gehaald. Ook een borstel voor konijnen, een mini liksteen voor konijnen, houten wand waar ze aan konden knagen, maiskolfjes en graanstengels e.d.
Maar goed, toen een leuk konijn uitgezocht, een dwergkonijn van toen 6/7 weken. Echt nog een ukkie. Was heel bang en zat in zo'n hokje bij borghuis. Meegenomen in een doos. In het hok gedaan en meteen was het konijn tevreden. Erg veel mee rond gelopen, opgetild, geknuffeld, op de bank gezet, dingen geleerd e.d. En nu, met 15 weken is het een dik en super groot konijn, die alles goed vind, gehoorzaam is en alles lust! We geven hem wortel, sla, brood, koekjes, aardbeien, appel, peer, komkommer, framboos e.d. en hij is super blij! Hebben het hok altijd open staan en dan loopt hij door de hele tijd heen, altijd, 24/7 (al vanaf wij hem hebben). Hebben toen we hem 2 weken hadden een konijn erbij gekocht van toen 15 weken. Zat ook bij borghuis. Maar dat was een zielig gevalletje. Broodmager, alleen een skeletje, heel bang en omdat hij al ouder was, was het echt moeilijk hem over zijn angst heen te helpen, maar nu is het net zo'n doerak als die andere. Maar die rennen dus altijd in de tuin en kunnen er ook niet tegen om in het hok te zitten. Als je ze er 2 dagen in laat (en het is een groot hok!), daan staan ze echt tegen de deur te beuken en zijn ze helemaal wild! Maar doordat ze altijd los lopen zijn ze alles gewend en hebben ze een super conditie! Maar dat ijn echt schatjes.
Maar wat betreft het poepen in hun voerbak, misschien het voer gewooon in een ander bakje doen? Of het voerbakje verplaatsen?
Chiqa schreef:Ik heb altijd oudere konijnen genomen, maar deze keer weer eens een jong konijntje, dit omdat ik het hok wel erg leeg vond staan. (Konijn is van de week ingeslapen is 14 jaar geworden)
Het is een Black en Tan en ze zit wel heel stilletjes in een hoekje, ik weet het weg bij dr broertjes zusjes en moeder, een autoreis van 20 minuten, een wereld vreemd hok.
Ze kijkt wel helder en fit uit dr oogje, nest zag dr goed uit net als de konijnen en de verblijven.
Omdat ik dr al een tijd uit ben bij dat jonge spul vroeg ik mij af of dit wel normaal is, ze wil natuurlijk ook nog niets eten.
Gewoon maar zo laten en zal het een kwestie van wennen zijn? Wanneer kan ik verwachten tot ze zich wat meer thuis voelt?
sitaenik schreef:Hoe oud is jou konijntje? het kan ook liggen aan de leeftijd..
Chiqa schreef:sitaenik schreef:Hoe oud is jou konijntje? het kan ook liggen aan de leeftijd..
Volgens staat dat toch in de openingspost? Een week of 7en komt bij de fokker vandaan.
Speciaal Black en Tan.