Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
14 jaar is een hele leeftijd! 
Maar ik heb Nijn op moeten tillen en in de ren moeten zetten en nu zag ik ook waarom: ze loopt wel direct naar haar lievelingsplekje, een beschut hoekje in de zon, maar ze kan haar achterpoot niet goed gebruiken en valt dus steeds bijna om. Vanmiddag om 18.15 mogen we even terugkomen bij de DA.

! Al laat jij je poort wagenwijd openstaan, dan nóg heeft haar kronkelindekop hond niet los te lopen. Privé terrein is privé terrein, je zou ook even de plaatselijke APV erop na kunnen slaan, want ik geloof dat honden in de bebouwde kom niet eens los mógen lopen (bij ons dan, dus het kan per gemeente verschillen uiteraard) maar ik denk dat de politie je dat ook kan vertellen.
[/cencuurmodus] 
Dat wist ik helemaal niet! 
Moet zeggen dat ik zoveel adrenaline in mijn lijf had dat ik er bij de DA pas last van kreeg.
) gaat het heel veel beter. Ik vermoed toch stijfheid en heb voor nu de afspraak met de DA even afgebeld - hij wilde zich net eigenlijk liever niet laten vangen en sprong zo vanaf de grond zijn hok in, wat een centimeter of 25 is. Dat gaat niet als je achterpoot het niet doet. Heb dus even overlegd met de assistente en die had ook het idee dat het dan misschien vooral spierpijn was geweest.
Arm kind maakt zich wel zo'n zorgen, heeft maandag ook alles zien gebeuren en was wel zo ontdaan! 

Citaat:Beste E,
Bij deze toch nog even een kleine 'update' over de situatie zoals die nu ontstaan is naar aanleiding van de aanvaring tussen jouw hond en mijn konijn Nani.
Om te beginnen: de rekening die je van me zou krijgen van afgelopen woensdag, die komt niet, dus dat scheelt weer. Het kan zijn dat er nog wel een rekening komt, als Nani niet snel begint met opknappen. Het beestje is namelijk nog steeds flink beroerd van het hele voorval. Met name door de stress die de gebeurtenis veroorzaakt heeft, hebben wij voorlopig twijfels of het nog goed komt. Konijnen zijn zeer stressgevoelige dieren, die kunnen sterven aan o.a. Darm-immobiliteit of ontstekingen, veroorzaakt door spanning. Het kan dus ook nog goed zijn dat Nani uit haar lijden verlost moet worden.
Dan wat betreft die betaling. Ik heb e.e.a. even nagevraagd bij de juridische dienst, maar het is wettelijk inderdaad zoals ik al zei: de eigenaar van een dier is te allen tijde aansprakelijk voor de schade die dat dier aanricht. In dit geval is dat de schade aan Nani en het hok en aan mijn arm. Als je met een hond bezig bent, dien je er rekening mee te houden dat die onberekenbaar is en dus maatregelen te treffen dat hij niet kan ontsnappen, om nog maar te zwijgen over het laten loslopen van de hond, wat in deze stad een strafbaar feit is. Zeker als de hond, zoals je maandagmiddag tegen mij zei, 'een kronkel in de kop heeft'.
Het hok heb ik kunnen repareren en zelf kom ik er met wat blauwe plekken vanaf, dus daar is de financiële schade beperkt gebleven. Ik hoop van harte dat ook de financiële schade aan Nani beperkt blijft, omdat dat waarschijnlijk betekent dat het zonder al te veel problemen weer goed komt.
Dat de poort openstond, heeft – zéker juridisch gezien – met dit hele geval niets te maken. Dat zou misschien het geval zijn geweest als ik ook een hond had gehad, die met jouw hond was gaan vechten, maar is zeker niet van toepassing op een weerloos konijn, dat ook nog in een afgesloten ren zat. Buiten dat is het laten openstaan van een poort een volkomen gerechtvaardigde actie als er kinderen buitenspelen.
...