Kat flets, eet niet, drinkt niet.. Wat zou het kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Kat flets, eet niet, drinkt niet.. Wat zou het kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:25

Tot nu toe zit alles er nog in en ligt ze weer te slapen. Ik laat haar maar haar eigen plekkie zoeken.. Ik had haar mandje klaargezet, maar daar wil ze niet in.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:35

Dat klinkt goed, en als ze het niet uitbraakt zal het allemaal wel weer goedkomen! +:)+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:45

Net een 2e portie erin gefrommeld, ze slikt het zonder probleem door. :D Ik houd het nog wel even vol zo, ieder uur even voeren :) :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:54

Zet ook iets neer, dan kan ze zelf ook gaan eten als ze wil.
Maar fijn dat het er in blijft :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:15

Nou, ze kwam net in de keuken om eten bedelen! _O- Kennelijk slaat die prik toch aan! :D

Ze is er nog niet, maar ze wil wel weer eten, ik heb haar wat hart gegeven en ze at het zonder morren op! :)

Dus ik geef haar nog maar wat kleine porties over de avond verdeeld :) Ze is nou ook het balkon weer op, heeft ze ook dagen niet gedaan. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:16

Mooi zo! Dat gaat goed!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:20

Het is echt een geruststelling dat ze al iets verbetering laat zien. Wat heb ik om dat malle beest in mijn piepzak gezeten zeg.. :)

Dus nog even blijven duimen dat ze verder opknapt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:49

Goed zo dat ze weer om eten zeurt is een heel goed teken :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 19:16

Chiqa, bedankt voor je tips! Jij ook Aman! :)

Had net kip, ze heeft 1 stukje opgegeten en 2 stukjes laten liggen. Zo lang ze maar mondjesmaat eet, ben ik al blij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:44

Fijn om te lezen dat ze weer is gaan eten, nu knapt ze vast snel op!
En blij dat het geen niersteentje oid is, scheelt een hoop ellende en speciaalvoer wat ze soms vertikken te eten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 22:24

Sonja schreef:
Fijn om te lezen dat ze weer is gaan eten, nu knapt ze vast snel op!
En blij dat het geen niersteentje oid is, scheelt een hoop ellende en speciaalvoer wat ze soms vertikken te eten.

Ze slaapt nog steeds veel hoor, maar ze reageert wel meer als ik naar haar toe loop voor een aai. :) En ze kijkt ook weer mijn kant uit als ik haar roep, deed ze vanmorgen dus echt niet :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:21

Gisteravond wilde poezel weer niet eten.. Ik heb haar dus weer met dwangvoeding gevoerd en meteen de voorgeschreven pillen van de dokter er achteraan ingefrommeld. En zojuist begon ze ineens te bedelen om eten en ging ze naast haar etensbakje zitten. Heb haar het voer gegeven en ze heeft meer dan de helft opgegeten :)

Ik moet mijn oude tuttebol dus nog goed in de gaten houden, maar ze lijkt wederom weer op te knappen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:18

Jeetje, wat een topic dit zeg....... ik zie dat je alle tips al hebt gekregen, ik heb Dimo moeten dwangvoeren toen, niet leuk...... maar als het werkt, doe je het hè.
Ik hou dit topic in de gaten, leef met je mee meis..... hoe is het nu met je poezel?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:29

Poezel gaat heeeeeel erg goed!! :D :D Ze is weer lekker helder en ze loopt 's morgens meteen naar haar voerbakkie als ik opsta ( oftewel: ik val er weer bijna over :') )

En ze loopt weer lekker rond ipv de hele dag slapen! :+: Ligt ook weer op plekken waar ze dagen niet heeft gelegen ( bank en bed ) Ze kroop van het weekeind nml echt weg. ;(

En het beste van alles is dat ze weer aangehuppelt komt als ik roep! :D Daaruit maak ik ook op dat ze zich beter voelt, want ze reageerde van het weekend helemaal niet ivm de koorts!

Vanaf morgen moet ik haar die andere tabletten gaan geven 2x daags voor 3 dagen en dan zou ze er helemaal af moeten zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:48

Oh, wat fijn om dit te horen zeg!!!!

Meis, petje af voor jou, en respect voor je grote hart voor deze kat....... ze had het niet gered zonder jouw zorgen.

Dit soort verhalen zijn zó hartverwarmend......

geef haar maar lekker wat kippennekken van mij (eten katten die ook?) of anders een lamshart :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:56

Ik heb deze poezel al 14 jaar bij me, bijna de helft van mijn leven! Ze verdient het om goed voor gezorgd te worden :+:

Maar heb haar nooit ziek gezien, laat staan zó ziek :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:04

Dan zit je hart ook in je keel......

Je zorgen maken om je dier is zó rot.....

Ik vind het echt knap van je :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:06

Dank je wel! :D Maar ik vind het vanzelfsprekend dat je je zieke dier naar de dokter brengt. Weet dat niet iedereen dat doet, maar ik vind het heel normaal!

De dierenarts zag mij nu 2x in 3 weken tijd.. Eerst met die kleine en nu met mijn oudste :D Kleine is nog wel meegeweest voor controle trouwens :) Hij is helemaal gezond verklaard! Hij had beginnende niesziekte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:12

Ik ook, maar ook ik weet helaas dat niet iedereen dat doet :)

En dan doet het gewoon heel erg goed om een topic te lezen waarin het niet goed gaat met een dier, en je alles doet om het dier te helpen :D
Zo ga ik toch weer een beetje in dierhoudend Nederland geloven, en dat is echt leuk. Een meisje dat haar dieren in een impuls heeft aangeschaft, en ze houdt voor hun leven, en er goed voor zorgt, en dit....... mijn dag is goed!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:18

Nou, die oude tuthola van mij was niet eens een impuls hoor, ik kreeg haar voor mijn 17e verjaardag :o Ik ben inmiddels 31 :P En ze is altijd bij de familie geweest, heeft met iets ouder dan een jaar 5 kittens gekregen, waarvan ik er dus een heb rondlopen ( mijn 13 jarige! _O- )

Echter, bij het verhuizen wat ik heb gedaan, zijn de beide dames altijd met mij meegegaan :) Het zijn ook echt mijn meisjes..

En ik heb van het weekeind echt lopen huilen van ongerustheid, ik dacht werkelijk dat ze dood zou gaan.. En het duurde zo lang voor ik terecht kon bij de dierenarts..

En ik liep maar te malen en te denken dat ik haar echt nog niet kan missen.. :') Muts die ik ben.. _O- Achteraf valt het ook allemaal reuze mee gelukkig! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:20

nou blij dat ze uit zich zelf eet, verder enig idee wat het kon zijn? wat zei de da verder

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:21

Die zei dat ze keelpijn zou moeten hebben en ze heeft een prik AB en koortsremmers gehad.

En het heeft geholpen want ze eet weer als een dijker gelukkig! :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:24

aha dat zou dus verklaren waarom ze nu wel eet, stakkertje *D beters

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:27

Ja, gelukkig wel zeg! Ik heb eerst dwangvoeding erin gefrommeld, toen stond ze later te bedelen, dus ik kreeg weer goede hoop. Toen "stortte" ze ineens weer in en at ze weer niet en ben ik weer gaan dwangvoederen..

Ik was zondag echt niet haar favoriete mens :') Eerst een pil, toen ook nog dwangvoeding.. Neuh.. Ik was niet lief.. _O- Maarja, laten verrotten of verhongeren is ook niet alles he! ;)

Zei mijn moeder van de week nog: "Kindje, jij zou zelf niet eten om je beestjes maar te kunnen voeden he??"

Euhhhm, ja mam, dat klopt :o

_O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 00:21

Ik wilde even melden dat mijn oude taart ook echt weer de oude is! :D Ze is weer gezellig, eet weer normaal ( en loopt me dus voor de voeten 's morgens :)) ) En ze is weer helemaal fit en alert :)

En ook niet te vergeten, ze is weer lekker knorrig zo nu en dan! _O- Maar dat geeft niet, want het is gewoon mijn oude knorrige doos! :+: Zoals ik haar al 14 jaar ken! :D