Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:16

We mogen het niet meer IN het betreffende topic zeggen, maar dit is een apart topic :D
Ik zit altijd op mijn handen in dergelijke topics :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:19

Ik meestal ook, maar soms heb ik geen zin om op m'n handen te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:21

Laika schreef:
Quellian, herhaling is de beste reclame ;) Misschien dat het kwartje toch ooit een keer valt.

Duurde bij mij ook even hoor maar mede door het lezen van dit soort topics ben ik nu ook overtuigd dat vermeerderen niet meer van deze tijd is, wordt tijd dat hier verandering in aan wordt gebracht helaas zijn er nog geen wetten voor en moeten we het doen met al die kittens die elk jaar weer nutteloos op aarde komen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:23

Triest he dat mensen hun katten zo massaal dumpen, je weet toch van te voren waar je aan begint en wat het gaat kosten. Mensen laat aub je beesten casteren en steraliseren, zodat nog niet meer de asiels zo vol komen te zitten!

Atalja

Ik vind ook dat je de katers en poezen moet laten helpen als ze buiten komen! Zijn al zat kittens!
Ikzelf heb 1 ex-kater en 2 intacte poezen, maar de mijne komen niet buiten.
De middelste is namelijk veel te klein (dikke inteelt en zoveelste nest na elkaar van moeder) en kon niet geholpen worden.
Anders was madammetje ook geholpen en kon ze naar buiten.
Als jullie nog willen weten hoe klein ze is: ze is 1 kg en 5 jaar.

Ylana

Zo las ik gisteren een oproepje waar mijn haren van overeind gingen staan...

Citaat:
Hallo ik ben Zoey en ben druk op zoek naar een kater die mij wil dekken.
Ik ben al een half jaar klaar om mamma te worden, maar ik durf echt niet naar buiten.
Daarom heb ik mijn baasje lief aangekeken om een contact advertentie voor mij te plaatsen.

Lieve katers uit mijn omgeving ik wil echt dol graag een nestje!!!!

Mijn lichaam is er echt helemaal klaar voor. Na een week niet krols te zijn geweest begint het alweer en inmiddels maak ik mijn baasjes helemaal gek. Astublieft welke kater is zo lief en wil mij dit gunnen???

(Lieve mensen heeft u thuis een kater, maakt niet uit wat voor een soort en u gunt mijn Zoey ook een nestje, bel dan snel en dan geven we ze een date!!!)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:24

|( De kitten waar ik het 2 uur geleden in dit topic over had ( en die geholpen zou worden..) is nu dood. Broertje van m'n vriend heeft t op een of andere manier voor elkaar gekregen om er een ijzeren plaat op te laten vallen ( Ze waren bezig op de boerderij..)
Ik ben er echt stuk van. Misschien dat ik tzt weer een kitten uit het asiel haal, maar nu even niet |(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:26

Ylana schreef:
Zo las ik gisteren een oproepje waar mijn haren van overeind gingen staan...

Citaat:
Hallo ik ben Zoey en ben druk op zoek naar een kater die mij wil dekken.
Ik ben al een half jaar klaar om mamma te worden, maar ik durf echt niet naar buiten.
Daarom heb ik mijn baasje lief aangekeken om een contact advertentie voor mij te plaatsen.

Lieve katers uit mijn omgeving ik wil echt dol graag een nestje!!!!

Mijn lichaam is er echt helemaal klaar voor. Na een week niet krols te zijn geweest begint het alweer en inmiddels maak ik mijn baasjes helemaal gek. Astublieft welke kater is zo lief en wil mij dit gunnen???

(Lieve mensen heeft u thuis een kater, maakt niet uit wat voor een soort en u gunt mijn Zoey ook een nestje, bel dan snel en dan geven we ze een date!!!)

En dit gaat om een HTK kat zeker? :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:39

Ja Ylana... en ik ben dan zo'n muts om diegene een mail te sturen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:39

Ik stuur je een pb met link :D

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:43

Ben het er helemaal mee eens!!

Mijn twee poesjes van bijna twee komen ook uit een oeps-nestje. De moeder was nog geen half jaar oud toen ze het nestje kreeg!! :n Ze dachten dat een kat voor haar 1e jaar niet zwanger kon worden |o Maargoed, ik heb er twee heerlijke poezels aan over gehouden en het katertje hebben ze zelf gehouden. Mijn poezen heb ik direct toen de eerste krols werd laten helpen. Soms vind ik het wel "jammer" want vroeger (toen ik nog een klein meisje was) hebben we ook wel een aantal nestjes gehad en hoe je het ook went of keert, het blijft leuk en schattig een nestje jonge poesjes. MAAR... dan denk ik weer aan alle overvolle asiels en de vele zwerfkatten die nederland toch nog rijk is en dan ben ik toch heeeeel blij dat ik het gedaan heb!

Zo jammer dat heel veel mensen alleen maar denken aan dat leuke, schattige nestje jonge poesjes en er verder niet bij nadenken wat voor gevolgen het verder heeft! En hoevaak ik niet nog hoor van "als ze haar eerste nestje heeft gehad, dan laten we haar helpen, want het is beter om ze eerst een nestje te laten krijgen!" Zo jammer dat er nogsteeds zoveel mensen denken dat dat echt waar is!!

Wat een walgelijke oproep trouwens! -:(-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:50

Ylana schreef:
Ik stuur je een pb met link :D

Dank u, dank u :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:55

Daarom heb ik hier ook alles laten helpen, 2 ex-katers en een gehandicapt poesje die toen ze 7 maanden was ook geholpen is. Zowiezo zou ik al nooit zomaar voor de leuk een nest nemen en al helemaal niet met een gehandicapt poesje. Ook al komt het tuig hier niet buiten, mij niet gezien. Kittens zijn leuk, maar haal ze dan uit het asiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:17

Ik las ergens dat mensen die kittens gratis van MP halen, de kittens goedkope voer zouden geven en niet laten castreren. Maar hier loopt momenteel een kitten rond van bijna 5 maand. En die gaat over een maand toch echt naar de DA :j En hij krijgt ook niet bepaalt goedkoop voer :o Ook onze andere 2 katten (waarvan 1 is overleden door aanrijding) komen gratis van MP af en die zijn ook gecastreert.

Ik kan eerlijk gezegt niet wachten totdat kleine Mor is gecastreert. Kan hij zijn energie buiten lekker kwijt. Hij word helemaal gek in huis. Heb nu dus ook voor dat ene maandje nog een tuigje aangeschaft :o

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:21

Mijn katertjes komen overigens ook gratis van MP, maar worden nu gecastreerd, althans een van de 2...nr 2 kan nog niet omdat ze daar een hartruisje hebben geconstateerd :=
En goedkoop voer krijgen ze (nog) wel, tot de zak die ik meekreeg op is, ben nu aan het rondkijken voor iets anders/beters :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:26

Ik heb zaterdag maar een volwassen gecastreerd vriendje voor mijn gesterreliseerde dame uit het asiel gehaald. Ik leek wel de enige die absoluut een kat wilde ouder als 1 jaar ;-)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:36

Wij hebben onze kat niet gesteriliseerd, maar ze krijgt gewoon de kattenpil (en ja dit bestaat). Dit doen we na een nare ervaring met het steriliseren. We hebben nu één keer een nestje van de kat gehad, hiervan zijn er nog twee over en die blijven gewoon lekker hier :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:41

love_western, dat geldt ook zeker niet voor iedereen :) Mijn meeste katten zijn gratis (gevonden/aan komen lopen), maar zijn mij heel veel waard. Weiger ook pertinent te betalen voor een kat van een particulier.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:42

Ik heb niet alles gelezen en vindt het jammer dat er zoveel oeps netsjes zijn. Hier ook 2 oeps nestjes gehad waarvan de tweede we de poes wel konden vermorden.

Chiqa schreef:
Ik ben het met je eens Laika, op bokt staan mij momenteel ook weer iets teveel 'oeps nestjes' of topics van poezen die ineens dik worden (Hoe zou dat toch komen) de asiels zitten overvol, keus genoeg!!
(mijn poes gaat volgende maand onder het mes, gedekt of niet)

Dan haal ikd eze erbij. De dierarts stereliseert niet als er kittens in zitten. Dat probleem hadden wij ook. De poes was blijkbaar 2 a 3 weken na werpen van haar eerste nest die heerlijk bij familie rondlopen en 1 oud klasgenoot al weer bij de kater op bezoek geweest.

WEl moeten mensen nadenken voor je een kat neemt. Hier zijn beiden katten HKT katten en moeders gratis verkregen (2e is haar dochter uit eerste nest). Hier gaan ze als het moet netjes naar de dierenarts. Maar vaak zijn we daar maar voor 1 ding en dat is laatste spuitje dat ze zien.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:45

Renee schreef:
Wij hebben onze kat niet gesteriliseerd, maar ze krijgt gewoon de kattenpil (en ja dit bestaat). Dit doen we na een nare ervaring met het steriliseren. We hebben nu één keer een nestje van de kat gehad, hiervan zijn er nog twee over en die blijven gewoon lekker hier :))

Ik wil nu niet aanvallend over komen maar weet je dat de kattenpil een grotere kans op kanker betekend terwijl een sterilistaie gewoon een keer een ingreep is waar er veel minder kans is dat het verkeerd gaat?
Nu ben je natuurlijk vrij om te kiezen wat je wilt maar veel mensen weten niet dat de kattenpil niet werkt als de kat overgeeft of diarree heeft en dus zo nog altijd aan een nestje kan geraken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:47

love_western schreef:
Ik las ergens dat mensen die kittens gratis van MP halen, de kittens goedkope voer zouden geven en niet laten castreren. Maar hier loopt momenteel een kitten rond van bijna 5 maand. En die gaat over een maand toch echt naar de DA :j En hij krijgt ook niet bepaalt goedkoop voer :o Ook onze andere 2 katten (waarvan 1 is overleden door aanrijding) komen gratis van MP af en die zijn ook gecastreert.

Ik kan eerlijk gezegt niet wachten totdat kleine Mor is gecastreert. Kan hij zijn energie buiten lekker kwijt. Hij word helemaal gek in huis. Heb nu dus ook voor dat ene maandje nog een tuigje aangeschaft :o

;) Ik schreef ook "vaak" gelukkig niet alle! ;) Er zijn gelukkig genoeg mensen die het allemaal wél zo goed mogelijk doen.

Even over niet steriliseren omdat de kat niet buiten komt of de kattenpil:
een ongeluk zit in een piepklein hoekje ;) één keertje vergeten of niet opletten met een raam of deur en je hebt alsnog je nestje wat je dus eigenlijk niet wilt, en niet zou moeten willen.
De veiligste oplossing is dus steriliseren! Ook vanwege nevenaandoeningen die de pil kan veroorzaken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:48

Lauratje_88 schreef:
Renee schreef:

Ik wil nu niet aanvallend over komen maar weet je dat de kattenpil een grotere kans op kanker betekend terwijl een sterilistaie gewoon een keer een ingreep is waar er veel minder kans is dat het verkeerd gaat?
Nu ben je natuurlijk vrij om te kiezen wat je wilt maar veel mensen weten niet dat de kattenpil niet werkt als de kat overgeeft of diarree heeft en dus zo nog altijd aan een nestje kan geraken.

Waarop baseer je dat? Want er staat niets in de bijsluiter over een verhoogde kans op kanker?
En we weten hoe de kattenpil en tot nu toe heeft hij prima gefunctioneerd :j

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:50

Vraag maar aan de da (de mijne heeft toch altijd gewaarschuwd) en het kan altijd eens mis gaan vooral met de pil maar zoals ik al zei je bent vrij om te kiezen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:57

Lauratje_88 schreef:
Vraag maar aan de da (de mijne heeft toch altijd gewaarschuwd) en het kan altijd eens mis gaan vooral met de pil maar zoals ik al zei je bent vrij om te kiezen.

Wij hadden dit pas nog gehoord en na gevraagd aan de DA, en die zei dat het niet een effect was van de kattenpil. Maar ik heb zelf ook een poes en die ga ik wel laten steriliseren als ze op leeftijd is, het is de poes van mijn ouders die de kattenpil krijgt. Dus ik voel me sowieso niet aangevallen, maar ik wou gewoon weten of je toevallig een onderzoek uitslag op internet heb gezien waar het in gerapporteerd staat dat het kanker veroorzaakt.

Verder maakt de poes het goed onder de katten pil, en hebben we nog geen ongelukjes of medische klachten gehad.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 16:00