Hond steelt chocola

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Hond steelt chocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:40

Typisch :)

Onze hond heeft een keer toen wij in de tuin waren een heel pak chocolade koekjes ( koekjes met een laag pure chocola) opgegeten en een hele Milka reep. Ik sloeg dood angsten uit en belde direct de dierenarts. ( wij waren echt maar 10 min in de tuin.. kan je nagaan hoe snel een hond kan eten!) de dierenarts zei dat ik me helemaal niet zo veel zorgen hoefde te maken. Ze zei dat chocola niet goed was voor honden, maar een gezonde hond gaat er niet dood van. Hooguit buikkrampjes/overgeven.

Nou, wij hebben er niets van gemerkt.. Hond is geen tel ziek geweest.

Ik heb het er later nog overgehad met mijn veearts, die zei precies hetzelfde. Natuurlijk moet je geen chocola aan honden geven, maar als het een keer perongeluk is.. Gaat een gezonde hond niet dood.

Maar ik kan ook niets laten liggen.. Erg vervelend. Maar dat is ook het enige, hij is verder goed opgevoed. Bedelen doet hij ook niet.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:42

Die van mij heeft idd een vreselijk gevoelig maagje, een piezeltje brood komt dr net zo hard weer uit, maar ze heeft heel veel chocola weten weg te werken. Vraag me idd af of t wel zo vreselijk giftig is. Goed is t natuurlijk sowieso niet :P

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:47

amyz schreef:
Die van mij heeft idd een vreselijk gevoelig maagje, een piezeltje brood komt dr net zo hard weer uit, maar ze heeft heel veel chocola weten weg te werken. Vraag me idd af of t wel zo vreselijk giftig is. Goed is t natuurlijk sowieso niet :P

mijn mening is dat het wel zeker giftig is :j , heb al teveel verhalen gehoord....
laatst vond mijn hond een papiertje waar nog een klein inie minie beetje chocola in zat...
hij slikte het eruit en 5 minuten later stond hij te overgeven, hij reageerde er dus vrijwel gelijk op.
Ben er zelf echt als de doods voor dat me hond chocola binnen zou krijgen :=

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:50

Mijn jack is ook een dief echt heel erg.
Zelf jat hij het uit mijn tas.
Laatst had ik een mand met kadootjes gehad en wist natuurlijk niet wat erin zat, en deze had ik dus gewoon gezellig op de grond staan en toen ik thuis kwam was daar dus een kadootje uitgepakt en kon nog aan de snippers zien dat er een reep chocolade inzat met rozijnen en noten, en dag erna kon ik ook zien aan zijn poep dat hij dit echt helemaal had opgevreten, allemaal kleine keuteltjes in de grote van de rozijntjes hihi.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:51

gohya schreef:
Ik geloof ondertussen niet meer dat chocolade giftig is voor honden.Mijn honden hebben hun hele leven al chocolade gegeten en waren kern gezond.De ene is 12 jaar geworden en de andere is nu 11½ jaar en leeft ook nog.Alleen ligt ze nu op de operatie tafel en hoop dat ze ook dát overleefd.
Kan best zijn hoor dat chocolade giftig kán zijn voor honden,maar ik denk voor de een wel en de ander niet?

Chocola is denk ik voor alle honden wel giftig :j ligt alleen aan de hoeveelheden (gok ik?)
Heb al zoveeel verhalen gehoort met een verkeerde afloop.. zelfs van minie stukjes chocola.
Ik blijf iedereen aanraden de hond geen chocola geven ookal ben je er zelf van 'overtuigd' dat het geen kwaad kan.
Er zal maar een dag komen dat je hond net een stukje teveel heeft gehad.. en dan ben je verder van huis.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:01

even voor diegene die niet echt geloven dat chocolade giftig is omdat hun hond nog steeds leeft: het is wel degelijk giftig. er zit theobromine in en dat wordt door een hondenlever nauwelijks of zeer moeilijk afgebroken. theobromine wat niet afgebroken is, slaat zich op in de lever. de ene hond kan heel weinig theobromine hebben en wordt meteen ziek en gaat dood, de ander kan jaren chocolade krijgen en doet het op een hoge theobromine-spiegel nog. elke hond heeft een beetje z'n eigen max.. volgens de dierenarts moest je de chocolade een beetje vergelijken met het oversteken van een snelweg. de 1 overleefd het zonder kleerscheuren en de ander is meteen zwaargewond of morsdood. oftewel, het is gevaarlijk, zeer grote kans dat het mis gaat, waarom zou je dit uit gaan proberen ;)
mijn hond had een tijd terug 3 chocolade letters op gegeten. lagen hoog opgeborgen maar de katten hadden ze van de kast af gedonderd. hond moest met spoed naar de dierenarts waar hij een braakmiddel heeft gekregen. ook is z'n bloed later nog afgenomen om te kijken of z'n lever het opgenomen had/geen schade had opgelopen. het is echt de 1e niet die gaat hemelen of doodziek wordt van chocolade.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 20:42

oh echt typisch bokt weer...
Het gaat er niet over of chocolade wel of niet giftig is, het gaat er niet over dat het afgeleerd moet worden, het gaat er alleen over dat ik het frapant vind dat ze alles laat liggen, behalve chocolade

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:47

Haha ja dat is ook wel apart.. Misschien werkt het voor haar wel net zo verslavend als voor (de meeste) vrouwen? :p eet ze het toevallig 1 keer in de maand?.. Sorry dom grapje :p

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:52

wel opmerkelijk dat het een vrouwtje is ja. Dat was die van mij ook. En over niet laten slingeren van eten. Ze pakte nooit wat van de tafel al stond die helemaal vol en was er niemand in de buurt. De chocola pakte ze wel terwijl ik ernaast zat.

Haha dat verhaal met de bank ken ik ook. Mijn hond mocht nooit op de bank. Deed ze ook niet als wij thuis waren. Als we weggeweest waren en thuis kwamen, lag de hond ook gewoon op de grond met onschuldige retrieveroogjes te kijken. Maar de bank voelde altijd warm aan!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:55

Goed....en dan nu de waarheid over chocolade en honden

Het is wel giftig........maar hoeveel een hond kan hebben verschilt nogal.
Chocolade heeft een stapel werking en je merkt het pas wanneer het teveel is geweest......en dan kan je niet meer terug.
Zo lang je nog niet op die grens zit is er ogenschijnlijk niets aan de hand.
De stapelwerking is blijvend en wordt nooit beter.......

Het spijt me zeer maar 'beter opletten' lijkt me de enige oplossing die echt gaat werken.
Gewoon niet op tafel laten liggen als je hond in huis is......dat is toch niet zo moeilijk.....zo werkt het hier ook met mijn hond.

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:00

Pff het hoeveelste antwoord is dit nou over of het wel of niet giftig is.. Volgens mij weet ze dat ondertussen wel, ik denk niet dat ze expres chocolade laat liggen voor haar hond..

Het enige wat ze volgens mij met deze toppic wilde zeggen is dat ze het raar vind dat haar hond wel chocolade stiekem eet en de rest niet..

Tjonge jonge kun je nou nooit een toppic openen zonder meteen als een of ander slecht persoon bestempeld te worden..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:02

Ik wilde het gewoon even duidelijk maken.........
Ik verkondig geen mening......dit is gewoon het feit.
Is toch fijn dat iedereen dan weet hoe het zit met chocolade, het is ook verwarrend omdat sommige honden er wel oud om worden.

Nirvana_29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:20

Ja ik snap het wel, maar dat is ondertussen al door heel veel mensen gezegd. Terwijl de reden dat ze deze toppic heeft geplaatst volgens mij een heel andere reden had..

Het is gewoon vervelend als je dan 10 keer achter elkaar te horen krijgt dat chocolade giftig is voor een hond.. En dat je het toch niet op tafel laat liggen?!?! (Lijkt mij, maar goed waar bemoei ik mee ook mee:p)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:27

Snap ik.......maar niemand heeft tot nu toe kunnen verklaren waarom de ene hond doodgaat en de ander niet....
Dit heb ik geprobeerd een beetje duidelijk te maken.

Heeft te maken met gewicht en gesteldheid......

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 21:29

Die van ons jat echt alles wat ze maar te pakken krijgt. niet als we erbij zijn hoor!
maar wel als we even weg zijn...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 22:03

je punt is duidelijk paintlinger, nu happy?
Feit blijft ook dat je niet leest, want het gaat helemaal niet om een oplossing, maar goed, ik blijf niet in herhaling vallen en ben er alweer klaar mee....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:10

weet je wel dat chocolade erg slecht is voor een hond? :Y)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:16

Oké nou, fijn dat goedbedoelde informatie over de gezondheid van de hond zo goed valt hier.......tis nog gratis ook!! :roll:

Dan niet :evaw:

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:19

suuzepuus schreef:
weet je wel dat chocolade erg slecht is voor een hond? :Y)

Dat vind ik nou eens een goede reden om het in het vervolg alles zelf op te eten zodat het niet meer rond kán slingeren. :+