Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marielle231 schreef:Mij hebben ze toen gezegt dat ze er niks van zouden voelen.
Heb er eigelijk nooit verder over nagedacht maar idd niet prettig.
Mijn zoontje had laatst zijn vinger vast in gaatje van een bakje.
Je zag die vinger gewoon opzwellen en blauw/paars worden en het was erg pijnlijk.
Giolli schreef:Iris82 schreef:Nee zoals ik al zei: die was niet netjes gecoupeerd, ze hebben zn oren gewoon als pup er met 1 haal afgesneden...
Ik ben van mening dat die staart een functie heeft, net als de oren en ik ben zeker tegen onnodig snijden in dieren als het geen functionaliteit heeft. En dat heeft het imho niet. Dus ik ben absoluut tegen.
Er is geen onderdeel aan een dier wat geen bepaald nut heeft.
Ik snap dat in de paarden wereld ook niet. Waarom hebben sommige paarden van die uitgeholde oren? Helemaal kaal!
De manen zijn totaal geschoren, en ook BOVEN aan de staart.
Paard zelf word ook geschoren. ( goed, daar kan ik ook nog positieve dingen in zien, maar tot hier en absoluut niet verder. )
Neus, Oor, Kin,Baard,Manen,Sokken. Alles word bij sommige paarden gewoon weg gehaald! En waarom?!
Omdat het mode is.
Nou ik word helemaal simpel van mode, want waarom denk je dat een dier zo zijn onderdelen heeft? Niet alleen voor een paard, Niet alleen voor een hond maar voor alle dieren...
RedPassion schreef:Het enige dat wat mij betreft 'hoort' is het behouden van zoveel mogelijk natuurlijke kenmerken van dieren. Door domesticatie is er uiteraard veel veranderd, maar voor veel dieren geldt nog steeds dat de vacht, snorharen, oren, staarten etc. functie hebben. Ik vind het de plicht van de mens om die functies intact te laten.
En bepaalde dieren/rassen fokken of kenmerken aanpassen omdat het 'mooi' is terwijl een dier er nadeel van ondervindt vind ik echt heel egoistisch.
Johanna59 schreef:Dat scheren van een paard, zowel zijn sokken, staart als het uitscheren van de oorschelpen is echt niet erg.
Ik scheer ook mijn benen, onder mijn armen en bikini lijn.
Nu krijg ik wellicht als antwoord: een paard kiest hier niet voor en jij wel. Ja, dat is waar.
Maar het oog wil ook wat. En een verzorgt paard ziet er gewoon veel beter uit. Een paard met lange manen, staart tot op de grond, sokken aan zijn voeten( als het niet bij het ras hoort) is een slordig gezicht en vertelt veel over de eigenaar.
Citaat:Dat scheren van een paard, zowel zijn sokken, staart als het uitscheren van de oorschelpen is echt niet erg.
Nu krijg ik wellicht als antwoord: een paard kiest hier niet voor en jij wel. Ja, dat is waar.
Maar het oog wil ook wat. En een verzorgt paard ziet er gewoon veel beter uit. Een paard met lange manen, staart tot op de grond, sokken aan zijn voeten( als het niet bij het ras hoort) is een slordig gezicht en vertelt veel over de eigenaar.
RedPassion schreef:Johanna59 schreef:Dat scheren van een paard, zowel zijn sokken, staart als het uitscheren van de oorschelpen is echt niet erg.
De haren van een paard hebben nog functie, zeker de haren in het oor en aan de staartwortel. Wat er verzorgd uitziet is een kwestie van smaak. Ik zie liever een 'natuurlijk' paard dat bestand is tegen weer en wind en insecten omdat het al zijn haar mag houden.
liedje89 schreef:@Iris82: bij paarden is het ook wel verboden in Nl maar helaas is geld dit verbod niet over de gehele EU waardoor het makkelijk te omzeilen is
Iris82 schreef:liedje89 schreef:@Iris82: bij paarden is het ook wel verboden in Nl maar helaas is geld dit verbod niet over de gehele EU waardoor het makkelijk te omzeilen is
Ik weet ut. Ik was wat plat door de bocht. Ze gaan naar Frankrijk en laten een DA-verklaring opstellen enz. Ik heb daar hele stukken over geschreven... Zal wel komen omdat ik in 2 nachten zeven uur slaap in totaal gehad heb...
suuzepuus schreef:Bij de cane corso's was het normaal om de oren er zo ongeveer af te halen op de manier van de foto van iris. Dat soort mensen kunnen bij mij geen pup uitzoeken!!
liedje89 schreef:Maar geld het voor alle andere dieren dan wel EU wijd of doen mensen daar gewoon wat minder moeite voor? (Ik zie ook nog regelmatig gecoupeerde honden ik dacht altijd dat daar dan misschien een gelijksoortig systeem achterzat of knippen ze dat gewoon thuis af dan?)