ik vindt die serie echt geweldig nu weten we wanneer we moeten gaan kijken.
Ja ze zal idd wel onder de indruk zijn. Ze heeft net lekker ontspannen op een bot liggen kluiven. Kende ze ook nog niet :p Dat dier leert zoveel nieuws in deze 2 dagen
Anoniem
Geplaatst: 15-07-10 17:04
Wat voor bot? En ben benieuwd of je nog een geschikte cursus heb gevonden
BePa
Geplaatst: 15-07-10 20:42
BePa schreef:
Vrijdagavond op discovery (meerdere afleveringen achter elkaar)
[/quote]
Kan trouwens ook National Geografic zijn...
blokje
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-10 07:04
Chiqa we hebben goede adressen gezien maar ze beginnen in September pas. Ik de zomervakantie gaan we bij ze langs.
Ik zit alweer vroeg op de bank. Heb net een lange wandeling met Layka gemaakt. Mevrouw had zin om er uit te gaan.
Zo'n hart bod die je kunt kopen in de dierenwinkel zo'n dik dat als ze er lang op kauwen wordt hij zacht en wittig,
Vrienden van mij hebben 4 van die honden die beesten zijn mega en heel sterk maar met een juiste opvoeding een hartje van goud. die van hun zijn dan ook uitstekend opgevoed. Je krijgt hier zeker weten veel bekijks mee want ze zijn prachtig. veel plezier er mee maar dat zou wel lukken denk ik
Weet iemand nog een leuk speeltje voor de hond? Layka kent spelen nog niet zo goed. En af en toe doe ik het voor. Maar dit doe ik niet de hele dag. Ik heb het gevoel dat ze zich een beetje verveeld. Ze heeft een kauwbot maar na 10 minuten is ze die alweer zat. Ik dacht aan een voerbal, dan is ze bezig en krijgt ze der voer binnen ze is op dit moment te dun.
Morgen kom ik langs de dieren winkel maar iemand nog een geweldig idee? Ik wil gewoon dat ze zich niet zo verveeld! Of dat ik het idee heb dat zij zich verveeld.
Mischien inderdaad iets waar brokjes in kunnen etc. dan wordt ze ook gestimuleerd om te spelen want ze krijgt er wat voor. alleen moeilijk te vinden ben ik bang voor de kaken van zo´n hond
Nou ben het weekend niet Online geweest maar er is weer aardig wat te vertellen. Ik hou het zo kort mogelijk
Vrijdag is mevrouw ontvlooid etc en heeft ze zich keurig gedragen door mijn rare speel gedrag met haar touw pakte ze hem later op wanneer ik hem weg gooide en ja ja ze heeft er zelfs even mee geschud. Maar na 3 minuten is ze er wel op uit gekeken. Vandaag is ook het eerste kind langs geweest en Layka reageerde SUPER meisje kon na 3 seconde al bij der in de tuin en na wat gesnuffel mocht ze Layka gewoon aaien. Sinds vrijdag gaat ze op commando 'in de bench' de bench in.
Zaterdag is ze ook ontzettend braaf geweest, we kregen weer ff bezoek alleen dan in huis en daar is Layka niet. Alleen bij weg gaan zag ze ze. En we hadden nog gezegd "Geef der maar geen aandacht dan gaat het het best" maar nee hoor ze moesten toch der aandacht hebben en dan gaat Layka blaffen die wil gewoon geen aandacht van vreemden. Deze avond kwam er een klein hondje in de voortuin me man stond daar ook. De eigenaar kwam hem uit de tuin halen en Layka reageerde alleen geintereseerd dus het hondje met haar laten snuffelen. (Layka achter het draad en het hondje aan deze kant van het draad en toen kwispelde ze )
Zondag kregen we bezoek met 3 kinderen en 2 volwassenen eerst even wat geblaf en goed afstand bewaren toen zijn wij lekker ontspannen in de voortuin gaan zitten kon ze ons zien en dicht bij komen maar had ze der eigen vrijheid. De kinderen hebben met der geknuffeld en 'gespeeld' één van de kinderen zat op de straat en Layka ging met der hoofd op zijn schoot liggen slapen :verliefd:
Gister avond de eerste wandeling door het dorp gemaakt, wandelen aan de riem gaat perfect. Ze loopt van de hele wandeling gemiddeld 85% naast. Alleen door het dorp was moeilijk. Ze wil liever in de tuintjes lopen dan op de stoep dus dat is nog ff oefenen. Gisteren der eerste ontmoeting met honden tijdens de wandeling. Voor de situatie deed ze het super. Het was een grote zwarte hond en een kleiner hondje. De grote zwarte begon hysterisch te blaffen en dat kleine ding ook. En de eigenaren gingen hyserisch reageren om hun honden stil te krijgen. Layka wou er wel naar toe maar echt agressief reageerde ze niet. Ik dacht haar te horen grommen maar mijn man (die er mee liep) hoorde niets.
Vandaag is ze lekker al uit geweest en ontwormt. Ook heeft ze voor het eerst buiten gepoept helemaal blij mee
Nu lopen we tegen één dingetje aan. Layka vertrouwd mijn man stukken minder als mij. Enig idee hoe dat komt? Mijn man heeft der niet geslagen niets. En is heeeeel geduldig met haar. In het weekend voert en wandelt hij met der.
Fijn dat het zo voorspoedig gaat. Hopelijk blijft het zo! Vind het in ieder geval een prachtige hond!!!
Zeg het maar waarom de hond terughoudender is naar je man. Geef het de tijd. Sommige honden hebben minder met mannen. Een eerdere slechte ervaring met mannen kan daar voor zorgen, dat wil dan idd helemaal niet zeggen dat jou man haar geslagen heeft. Goed dat hij zo geduldig met haar is, maar blijf wel consequent.
Layka gaat met sprongen voor uit, ze gaat al mee in de auto en lekker naar het bos. Heeft snuffel contact met andere honden, is net zo gek op me man als op mij gaat goed met visite. Echt een droom hond
Wie weet is ze vroeger door een soort man wel geslagen, ook kunnen honden soms heel apart reageren op mensen, ze voelen blijkbaar iets wat wij niet ervaren. Zou dr maar n iet teveel aandacht aan schenken en gewoon lekker leuke dingen gaan doen dan komt het vast wel goed.
leuke hond heb je daar veel oefeningen spelenderwijs oppakken en veel belonen bij goed gedrag. wandel jij vooral met de hond of ook je man? is ook heel belangrijk om het wandelen af te wisselen door alleen jou, alleen je man en jullie 2 samen. en consequent zijn! altijd en overal; vooral met zulke grote honden(heb er zelf 2 en 1 daarvan pas sinds een week en dat is mijn 4e herplaatser; heb dus inmiddels al de nodige ervaringen met herplaatsers)