Konijn doet weer irritant!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:12

CalvinenGino schreef:
Als ze nestjes maakt, dan is ze schijnzwanger...
Beste is om haar te laten dekken.. 1 keer kleintjes en dan ben je er vanaf.

Het konijn van mijn zus deed dat namelij kook eerst.

Ze word misschien geholpen.. En anders maar laten dekken..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:13

CalvinenGino schreef:

Uiteraard :Z Nog meer konijntjes, opvang zit gelukkig nog niet vol genoeg!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:16

Mar__ schreef:
CalvinenGino schreef:

Uiteraard :Z Nog meer konijntjes, opvang zit gelukkig nog niet vol genoeg!

wat bedoel je?
Ik kan dan altijd kiezen, of ik dan nog een konijntje houd. Of gewoon ze verkoopt..

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:16

Maaikee43 schreef:
En anders maar laten dekken..

Dan heb je nog meer werk en het hok is te klein.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:22

Maaikee43 schreef:
wat bedoel je?
Ik kan dan altijd kiezen, of ik dan nog een konijntje houd. Of gewoon ze verkoopt..

Zoek maar even op internet naar opvanghuizen voor konijnen/asiels en kijk op Marktplaats.
Zal je zien hoeveel konijnen er al zijn!

Maar in het ergste geval als je ze niet kwijt kan, dump je ze gewoon :Y)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:24

[/quote]
Uiteraard :Z Nog meer konijntjes, opvang zit gelukkig nog niet vol genoeg![/quote]

wat bedoel je?
Ik kan dan altijd kiezen, of ik dan nog een konijntje houd. Of gewoon ze verkoopt..[/quote]

Verkopen? Wegeven komt eerder in de buurt, en dacht dat je niet meer konijnen mocht hebben van je moeder? Dan kan je toch ook gen jong uit het nest houden??

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:24

Mar__ schreef:
Maaikee43 schreef:
wat bedoel je?

Zoek maar even op internet naar opvanghuizen voor konijnen/asiels en kijk op Marktplaats.
Zal je zien hoeveel konijnen er al zijn!

Maar in het ergste geval als je ze niet kwijt kan, dump je ze gewoon :Y)

zijn der zoveel fokkers?? En ik ga ze echt niet dumpen... Of ergens los laten, komop? Je heb echt geen hart voor dieren als je dat doet.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:25

nikkiej_86 schreef:

Uiteraard :Z Nog meer konijntjes, opvang zit gelukkig nog niet vol genoeg![/quote]

wat bedoel je?
Ik kan dan altijd kiezen, of ik dan nog een konijntje houd. Of gewoon ze verkoopt..[/quote]

Verkopen? Wegeven komt eerder in de buurt, en dacht dat je niet meer konijnen mocht hebben van je moeder? Dan kan je toch ook gen jong uit het nest houden??[/quote]

Ja nou, daarom weet ik niet of ik sowieso wil fokken. Nu ik opzoek dat er zoveel fokkers zijn. En ja, zal ik er dan laten helpen? Dan heeft ze neit zoveel last van der hormonen??????

Diane65

Re: Konijn doet weer irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:26

Stro weghalen, daarmee haal je ook de prikkel om te nestelen weg. Zet haar een dag of drie op zaagsel, dan is het uit haar systeem. En castreren lijkt me inderdaad verstandig als ze dit vaker heeft.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:28

Diane65 schreef:
Stro weghalen, daarmee haal je ook de prikkel om te nestelen weg. Zet haar een dag of drie op zaagsel, dan is het uit haar systeem. En castreren lijkt me inderdaad verstandig als ze dit vaker heeft.

Oke, we hebben genoeg zaagsel. Ik zal wel ff doen vandaag of morgen.. Dan hoop ik dat het help. Ze is nu al een paar uur gestopt. Dus ik kijk het even aan of ze morgen nog verder gaat, en dan onderneem ik wat.. Ze wil ook niet op stro liggen? Daar de warmte denk, maar in de winter oook niet, ze schuift het allemaal aan de kant.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:29

wat een adviezen worden er gegeven zeg!
laten dekken heeft geen nut, grote kans dat het jaar erop de ellende weer van vooraf aan begint.
een voedster laten helpen is een prijzige aangelegenheid, realiseer je dat wel! je bent zo 150 euro kwijt.
stro weghalen is ook al zo;n achterlijke tip. je haalt nestdrang niet uit het systeem, ze houden er hoogstens tijdelijk even mee op en meer niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:34

CalvinenGino schreef:

Slechtse advies ooit! :(

Er worden allemaal konijnen gedumpt, ook jonge konijnen, opvangen zitten vol, en dan ga je even nog meer konijnen fokken?
Er is een konijnenoverschot!

Dubbelwerk heb je echt niet van 2 konijnen :n

Ik zou toch eens een goed gesprek met je moeder aangaan..... een konijn is een groepsdier en hoort dus minimaal met 1 soortgenoot te zitten... een paard zet je toch ook niet alleen? En jou moeder zet je toch ook niet de hele dag in je kamer neer en laat je voeren door een robot?
Niks kan een soortgenoot vervangen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:35

tja dan weet ik het ook niet hoor. 150 is goedkoper, dan dat ik mijn hond liet helpen! Maarja, ik weet het gewoon niet... Wat moet ik doen? Ik heb dit topic neergezet, omdat ik tips wouw. Maar ik krijg er zoveel? Waar moet ik uit kiezen eeen 2de konijn mag sowieso niet :(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:37

Heeft ze ook een goede reden waarom een 2e konijn niet mag?
Zoveel meer kost het echt niet en je konijn wordt zoveel gelukkiger....

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:38

Als je je voedster wil laten sterriliseren, dan kun je voor dat geld beter een konijn uit de opvang halen én een nieuw hok kopen, ben je hetzelfde geld kwijt en het wordt imo beter besteedt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:39

x_Marr schreef:
Heeft ze ook een goede reden waarom een 2e konijn niet mag?
Zoveel meer kost het echt niet en je konijn wordt zoveel gelukkiger....

dat weet ik dus niet.. waarom het niet mag. Ik kan er niks aandoen. Ik ga het zo proberen als ze thuis is. Om te smeken en desnoods betaal ik het konijn zelf wel..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:43

tja wat moet ik vragen? en hoe.. ?? wat moet ik allemaal zeggen tegen me moeder? voor een 2de konijn??

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:52

tja, weet niemand wat ik moet vragen,zeggen,smeken tegen mijn moeder????????????????????

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:52

Laatst bijgewerkt door Air op 13-07-10 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:52

Maaikee43 schreef:
tja, weet niemand wat ik moet vragen,zeggen,smeken tegen mijn moeder????????????????????

Beetje geduld mag ook wel!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:01

Aardige reactie zeg?! Ik fok nu ongeveer 6 jaar en ik haal stro weg als een voedster helemaal overstuur gaat. Mijn ervaring is dat het op dat de nestdrang op dat moment wel uit het systeem is, als is het tijdelijk. Vind jouw reactie weer typisch 'bokt'. Lekker constructief.

PS, TS, je zou ook nog een knuffel bij haar in het hok kunnen leggen, dan kan ze daar haar moederinstinct op botvieren.

benangelique schreef:
laten dekken heeft geen nut, grote kans dat het jaar erop de ellende weer van vooraf aan begint.
een voedster laten helpen is een prijzige aangelegenheid, realiseer je dat wel! je bent zo 150 euro kwijt.
stro weghalen is ook al zo;n achterlijke tip. je haalt nestdrang niet uit het systeem, ze houden er hoogstens tijdelijk even mee op en meer niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:06

Diane65 schreef:
Aardige reactie zeg?! Ik fok nu ongeveer 6 jaar en ik haal stro weg als een voedster helemaal overstuur gaat. Mijn ervaring is dat het op dat de nestdrang op dat moment wel uit het systeem is, als is het tijdelijk. Vind jouw reactie weer typisch 'bokt'. Lekker constructief.

PS, TS, je zou ook nog een knuffel bij haar in het hok kunnen leggen, dan kan ze daar haar moederinstinct op botvieren.

benangelique schreef:

Dat zegt ze toch :?

Typisch bokt? Bokt zijn ook gewoon mensen die je in het dagelijks leven ook hebt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 13:57

Ik heb lopen smeken, huilen alles geprobeerd. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Het enigste wat ik vond op de computer van mijn moeder, is dat ze weleens kijkt op bunnybuch. En ze doet weleens vreemd, dat het niet wilt ofzo? Maar ik ben pisneidig! Ik heb haar op bunnybunch dit laten lezen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konij ... lleen.html Maar ze doet er niks mee. Oke ze zit nu wel op bunny bunch te gluren. Maar voorderest ook niks. Help ik weet het niet meer! Ik lig hier vol tranen, en negeer mijn moeder. Ik heb mijn konijn mee naar boven genomen en ze zit hier op mijn bed. Ik weet echt niet wat ik moet doen..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:26

laat je moeder even wennen aan het idee. misschien was ze zelf al aan het rondkijken?

diane, ik zeg toch dat het laten dekken een tijdelijke oplossing is? zie niet in wat er zo raar is aan mijn reactie?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:29

ja ik laat het even rusten. Maarja, ze kijk nu de hele tijd rond op bunny bunch..