Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Dat is een fabeltje, dat de lucht van je mensenhanden eraan zitten dat ze dan verstoten wordenDat is alleen bij jonge knijnen zo, en zelfs dat is vaak niet eens zo
Ik zou hem idd ook wegbrengen als je hem de eerlijkste kansen wil geven. Vooral omdat je er nog geen ervaring mee hebt, dan is zo'n pukkie helemaal lastig..
XxLiEsJuHhxX schreef:het vogeltje krijgt nu om het half uur soms minder tijd te eten.. universeel voer krijg ik vandaag binnen zoals in mijn vorige post staat.. ook ben ik begonnen met wegen.. om zo zijn gewiht goed in de gaten te kunnen houden..
dat ik hier om advies vraag is gewoon omdat ik het zo goed mogelijk wil doen.. !! ik heb wel vaker andere diertje groot gebracht maar nog nooit z'n jong vogeltje.. ik heb dus wel ervaring met het opvoeden van jonge dieren.. !!
dat met die 6 uur was een vraag niet een feit dat ik het zo ga doen..ik vroeg of dat dat klopte.. maar ik merk zowieso aan het vogeltje dat hij gewoon veel vaker meot hebben dus krijgt hij dat ook.. !!
dus nogmaals.. ik heb ervaring in het opvoeden en grootbrengen van dieren maar heb nog nooit zo'n jong vogeltje gehad.. en omdat ik het het zo goed mogelijk wil doen vraag ik hier tips..
Nickeltje schreef:s'nachts hoeft er niet gevoerd te worden. Bijna alle zangvogels, waar de mus ook onder valt eigenlijk, slapen s'nachts en zitten op of bij het nest.
Ze voeren van zonsopgang tot aan het donker. Dus wij voeren in onze opvang in de nacht gelukkig ook niet.
Dat moet wel bijvoorbeeld met allerlei jonge zoogdieren die we aan de fles hebben.
XxLiEsJuHhxX schreef:ook de afgelope nacht heeft het vogeltje super door staan..hij houd zijn lekkere ronde buikje en is lekker actief..
![]()
ik weet ondertussen hoe groot deel erover denkt.. dat ik het niet moest doen enz enz enz. majhaa daarmee ben ik dus oostindish doof en ga ik niet op reageren..
wel blijf ik voor de geintereseerde update's plaatsen over het vogeltje..
rosja1 schreef:waar heb je het musje gevonden? of heb je hem uit het nest gepakt?
XxLiEsJuHhxX schreef:rosja1 schreef:waar heb je het musje gevonden? of heb je hem uit het nest gepakt?
denk je dat ik dom ben.. ??ik ga natuurlijk geen vogel uit een nest pakken.. ik weet niet waar het nest is.. hij lag langs een drukke weg.. !! daar heeft geen enkel jong dier een kans..
@ wilawander : Jammer dat jij zo je vooroordelen hebt over iedereen..![]()
@Naomi_Haffie : jah hij zit sinds gistere avond al op universeel voer.. !!meelwormpjes heb ik gistere ook gehaald.. deze is echter zo jong nog dat ik hem echt niet vrij kan laten waar ik hem gevonden heb.. daar houd hij het nog heen 10 min vol.. !!
Willeke_ schreef:Ik heb het hele topic gelezen maar ben er nog niet achter waarom je persé dot vogeltje zelf wilt op laten groeien.
Waarom wil je het PROBEREN (zoals je zelf zegt) terwijl het vogeltje bij de opvang veel meer kans heeft om te overleven, ook wanneer het volwassen is omdat hij daar inderdaad wel
leert wat gevaren zijn.
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben hier wel
heel nieuwsgierig naar.
Wilawander schreef:Willeke_ schreef:
Waarom wil je het PROBEREN (zoals je zelf zegt) terwijl het vogeltje bij de opvang veel meer kans heeft om te overleven, ook wanneer het volwassen is omdat hij daar inderdaad wel
leert wat gevaren zijn.
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ben hier wel
heel nieuwsgierig naar.
DENK DATWE DAAR GEEN ANTWOORD OP KRIJGEN HELAAS.
En aan de vragen die je stelt klinkt het alsof je geen ervaring hebt met vogels en dan zou je ook weten wat je het beste zou kunnen doen