Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Onderbewust zou ik een operatie willen proberen.
Inslapen vind ik te gemakkelijk,zo krijgt ze geen kans om een operatie te overleven.Met een operatie zou ze een kans krijgen toch?En wat "franka75" ook zegt,mocht ze gaan tijdens de operatie merkt ze dat zelf toch niet.Laat ik haar inslapen weet ze echt wel wat er gaat gebeuren.
Maar;mocht de D.A. zeggen opereren niet doen,want ze haalt dat niet,inslapen is het beste.Dan moet ik wel en is er geen enkele andere keuze.
Samm schreef:Hmm, ik snap je gedachtengang heel goed TS.
Jij kent je hond en alleen JIJ weet wanneer het genoeg is, krijgt je hond pijnstillers voor haar artrose?
Is er een kans dat de hond uitzaaiingen heeft?
Om deze moeilijke beslissing toch zo goed mogelijk te kunnen nemen moet je jezelf de volgende vier vragen stellen:
Is de hond vrij van ernstige pijn?
Heeft de hond nog plezier in zijn leven ?
Is de hond nog zindelijk in huis?
Heeft de hond nog eetlust?
Als het antwoord op één of meer vragen een duidelijk NEE is, en de dierenarts hier ook op termijn niets meer aan kan doen, is de tijd gekomen om definitief afscheid van de hond te nemen. Onder pijn versta ik dan ook benauwdheid etc. Onder zindelijkheid ook het vrij zijn van hinderlijke stank of bloedverlies etc.
Nikka schreef:Ik zou ook laten opereren en als het niet lukt, heb ik wel alles geprobeerd. Maar goed het is makkelijk te zeggen vanuit hier. Omdat je er goed over na denkt neem je de juiste beslissing voor je lieverd, daar ben ik zeker van.