kat heeft constant honger: wat te geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:17

:=
je bedoelt.. dat je kat puur alleen leeft van slechts 1 blikje voer?
misschien brokken erbij doen, of eventueel ivm de tandjes brokken weken, beetje blikvoer erdoorheen en dat geven?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:20

@paintlinger: Heb je het topic wel doorgelezen? We hebben de tabletjes van de DA meegekregen, met de mededeling dat ze nu wel veel meer trek zal krijgen en dan ga ik nu terug om te vertellen dat ze veel meer trek gekregen heeft. Hij ziet me aankomen....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:42

1 zo'n klein blikje Gourmet is echt niet genoeg, er zit voor 80% water in of zo, blikje weegt maar 85 gram dus reken maar uit wat ze er dan nog aan overhoudt...

dit komt van de Purina site http://www.gourmetkat.nl/faqs.asp#4
Citaat:
Hoeveel Gourmet product moet ik iedere dag serveren?
Voedingsrichtlijnen zijn afhankelijk van het gewicht van uw kat. Een gemiddelde volwassen kat van 3,5 kg heeft 3 maaltijden (85g-100g) nodig in tenminste 2 momenten.

dus 3 blikjes per dag voor een normale kat.

Beter is een premium voer te geven, daar zit meer voedingswaarde in dan in Gourmet, alleen zal ze daar met dr tandjes wat meer last van kunnen hebben. Premium voeders zijn er ook in zachtvoer overigens.

dorothea

Re: kat heeft constant honger: wat te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:11

We stappen over op Royal Canin Light. Ik neem aan dat je dat met Premium bedoelt?

cissy

Re: kat heeft constant honger: wat te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:22

dat is inderdaad een premiumvoer, maar dan wel zonder die voedingstoffen vanwege het ´Light´ zijn :)
Je zou ook RC 32 kunnen nemen, ik zou pas op light overgaan als ze ook daadwerkelijk te dik wordt.